VSFS:N_PsyZC Customer Behavior Psychology - Course Information
N_PsyZC Customer Behavior Psychology
University of Finance and AdministrationSummer 2011
- Extent and Intensity
- 2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jaroslav Jančík (seminar tutor)
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Jiří Němec (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_PsyZC/pMMO: Mon 14:00–14:44 M25, Mon 14:45–15:30 M25, J. Jančík
N_PsyZC/pMPH: Wed 12:15–12:59 S01, Wed 13:00–13:45 S01, M. Kafka
N_PsyZC/uM1aPH: Tue 15. 2. 17:30–19:00 S32, Tue 22. 2. 17:30–19:00 S32, Tue 1. 3. 17:30–19:00 S32, Tue 15. 3. 14:00–15:30 S26, J. Němec
N_PsyZC/uM1bPH: Tue 15. 2. 14:00–15:30 S26, Tue 22. 2. 14:00–15:30 S26, Tue 1. 3. 14:00–15:30 S26, Tue 15. 3. 15:45–17:15 S26, J. Němec
N_PsyZC/vMKL: Fri 18. 2. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, Fri 4. 3. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, M. Kafka
N_PsyZC/vMMO: Fri 18. 3. 15:30–17:00 M24, Fri 1. 4. 13:45–15:15 M24, Fri 15. 4. 13:45–15:15 M24, Fri 6. 5. 13:45–15:15 M24, J. Jančík
N_PsyZC/vM2PH: Fri 18. 2. 12:00–13:30 S21, 13:45–15:15 S21, Fri 18. 3. 12:00–13:30 S21, Fri 15. 4. 17:15–18:45 S21, J. Němec
N_PsyZC/vM3PH: Fri 15. 4. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, Fri 6. 5. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, J. Němec - Prerequisites (in Czech)
- Znalosti získané studiem psychologie a sociologie, metod marketingového výzkumu
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl předmětu: Pochopit složitost trhu, jeho struktury, dynamiky a proměnlivosti chování zákazníka; Soustředit pozornost na chování skutečných a potenciálních prodávajících i nakupujících subjektů; Chování spotřebitele je nutno chápat jako jednání úzce spojené s procesem rozhodování o nákupu, které je spojeno s výsledkem určité specifické situace ovliněné řadou působících faktorů. Mezi ně patří osobnostní charakteristiky spotřebitele (postoje, hodnotová orientace)charakteristiky zboží, vnější sociální vlivy (vliv rodiny, přátel,spolupracovníků) a psychologické charakteristiky spotřební situace (psychický stav spotřebitele, naléhavost, věrnost značce, konformita atd.); Na konci kurzu by měl posluchač interpretovat různé aspekty procesu prodeje a nákupu, především z hlediska vztahu prodejce a zákazníka, charakterizovat a analyzovat s ním spojené aktivity.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Analýza chování jako psychického jevu. Vývoj názorů na chování
- 2. Trh, jeho struktura, dynamika a proměnlivost chování zákazníka
- 3. Rozhodovací procesy týkající se nákupu
- 4. Osobnostní charakteristiky zákazníka (spotřebitele)
- 5. Faktory ovlivňující chování spotřebitele
- 6. Psychologická charakterisitka zboží
- 7. Význam vnějších sociálních vlivů
- 8. Psychologická analýza spotřební situace
- 9. Dynamika vztahu prodejce a zákazníka
- 10.Možnosti a omezení segmentace spotřebitelů
- 11.Metody psychologického výzkumu chování zákazníka
- Literature
- required literature
- Vysekalová J.,Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují, Praha: Grada Publishing, 2004, ISBN 80-247-0393-9
- Schiffman L., Kanuk L.L., Nákupní chování, Brno: Computer Press, 2004, ISBN 80-251-0094
- Komárková R., Rymeš M., Vysekalová J., Psychologie trhu, Praha: Grada Publishing. 1998, ISBN 80-7169-632-3
- recommended literature
- Bártová H., Bárta V., Koudelka j., Chování spotřebitele a výzkum trhu, Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2004, ISBN 80-245-0778-1
- Teaching methods (in Czech)
- Výukové metody: přednášky Výuka prezenčních studentů probíhá formou přednášek spojených s názornými ukázkami v celkovém rozsahu 2 hod. týdně. V kombinovaném studiu proběhnou tři dvouhodinová soustředění, jejichž cílem je vysvětlit základní pojmy a jejich souvislosti. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: ZK (zkouška; 6 kr.) Podmínkou zakončení předmětu a přihlášení k ústní zkoušce je zpracování seminární práce, ve které posluchač prokáže schopnost aplikovat získané poznatky při řešení konkrétního problému v rozsahu 4-5 str. v textovém editoru nebo prezentace v rozsahu 10-15 obrazů. Téma práce je volitelné a podléhá schválení vyučujícího.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/N_PsyZC