VSFS:B_PoP Podpora prodeje - Informace o předmětu
B_PoP Podpora prodeje
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 2/0. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Tereza Dvořáková (přednášející)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Tereza Dvořáková
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PoP/pMMO: Po 14:00–14:44 M14, Po 14:45–15:30 M14, V. Kunz
B_PoP/pMPH: Čt 12:15–12:59 E007KC, Čt 13:00–13:45 E007KC, T. Dvořáková
B_PoP/sMKL: St 31. 10. 14:00–15:30 K207, T. Dvořáková
B_PoP/sM1PH: St 7. 11. 14:00–15:30 E222, T. Dvořáková
B_PoP/sM2PH: St 7. 11. 15:45–17:15 E228, T. Dvořáková
B_PoP/vM1MO: Pá 2. 11. 15:30–17:00 M27, V. Kunz
B_PoP/vM2aPH: Pá 23. 11. 13:45–15:15 E305, T. Dvořáková
B_PoP/vM2bPH: Pá 2. 11. 13:45–15:15 E125, T. Dvořáková
B_PoP/vM2MO: Pá 2. 11. 13:45–15:15 M27, V. Kunz
B_PoP/vM3aPH: Pá 23. 11. 12:00–13:30 E305, T. Dvořáková
B_PoP/vM3bPH: Pá 2. 11. 12:00–13:30 E125, T. Dvořáková - Předpoklady
- B_Mar Marketing && B_SMaK Struktura mar. komunikací
Znalost základních pojmů marketingu. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia.Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikacee. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, tak budou znát strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti. Porozumí sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations, tzv.event marketing. Pochopí potenciál doprovodných programů v rámci výstav/veletrhů pro PoP. Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci přednášek (PS) a v průběhu eLearningového modulu (KS) též rozebírat/ hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje. Studenti budou schopni organizačně a manažersky zvládat tyto akce a případně i realizovat v praxi.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je obsahově obdobný a je rozložen do 8 tematických bloků ve studijních materiálech DSO předmětu. Obsah a struktura přednášek prezenčního studia: 1. Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace 2. Historie podpory prodeje a její vazby na další součásti komunikačního mixu. 3. Kategorie podpory prodeje 4. Cíle PoP 5. Metody a nástroje podpory prodeje 6. Měření efektivity podpory prodeje 7. Věrnostní programy 8. Sponsoring 9. Event marketing 10. Spotřebitelské soutěže 11. In-store marketingová komunikace 12. Výstavy a veletrhy
- Literatura
- povinná literatura
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
- KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 10. rozš.vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
- doporučená literatura
- ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7.
- FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
- PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
- ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
- BOČEK, Martin. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
- Výukové metody
- Přednášky v prezenční formě studia. E-learning u kombinovaného studia: 8 tématických bloků, 4 POTy a jeden tutoriál.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: Prezenční studium: Zkouška = písemný zkušební test (10 otázek, minimum 60%). Kombinované studium: 8 bodů z testů (min.6 body) + 4 body za POTy (min. 3 body) + 2 body za prezentaci. Celkem max. 14 bodů, min. 10 bodů.
- Informace učitele
- Pozn.Literatura je navržena tak,aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům v knihovnách VŠFS. Z uvedených titulů půjde vždy o relevantní části k dané problematice nikoliv publikace jako celek.Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION,atd. Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňování i v průběhu výuky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2012/B_PoP