B_AJA_4 Anglický jazyk A 4

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Jindřiška Kabele (cvičící)
Mgr. Zuzana Šimonová (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_AJA_4/1MMO: Út 8:45–9:29 M16, Út 9:30–10:15 M16 a každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 M16, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 M16, každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 M16, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 M16, kromě Čt 29. 2. ; a Čt 29. 2. 14:00–17:15 M26, Š. Hronová
B_AJA_4/1MPH: Út 8:45–9:29 E401, Út 9:30–10:15 E401, Čt 10:30–11:14 E401, Čt 11:15–12:00 E401, Z. Šimonová
B_AJA_4/2MPH: Út 12:15–12:59 E401, Út 13:00–13:45 E401, Út 14:00–14:44 E401, Út 14:45–15:30 E401, Z. Šimonová
B_AJA_4/3MPH: Út 12:15–12:59 E404, Út 13:00–13:45 E404, Út 14:00–14:44 E404, Út 14:45–15:30 E404, J. Kabele
Předpoklady
B_AJA_3 Anglický jazyk A 3
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_AJA_3.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb profesního a odborného jazyka, fixaci gramatických struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, komunikaci ve firemním prostředí a zdokonalení písemného projevu. Kurz staví na konceptu výuky angličtiny jako cizího jazyka (English as a Foreign Language – EFL) dle nejnovějších metod zaměřených na interaktivitu a vzájemnou provázanost všech jazykových dovedností. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Výstupy z učení
Studenti prokáží osvojení komplexních jazykových kompetencí a schopnost používat pojmy, kategorie a koncepty z následujících nosných témat kurzu: navazování vztahů, mezinárodní design, budoucí životní styl a kulturní dědictví. Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat a interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: typy produktů a služeb, životní cyklus výrobku, prodej produktů a služeb a branding. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za současné podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Výstupy z učení platí i pro kombinované studium.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.

    Náplň kurzu:
    International Express Intermediate: Units 1–4
    Professional English in Use - Marketing: Units 13-16

    Obsah cvičení:

    1-2 IE-Int Unit 1 Making connections; Grammar: Present Simple and Present Continuous, Multimedia: Social media marketing
    3-4 PEiU-M 13 vocabulary, Product and service types
    5-6 IE-Int Unit 1: Vocabulary: Social networks and the internet; Work skills: Writing a professional profile
    7-8 PEiU-M 13 Product and service types, exercises
    9-10 IE-Int Unit 1: Functions: Networking; UNIT 1 REVIEW
    11-12 PEiU-M 14 vocabulary, Product life cycles
    13-14 IE-Int Unit 2 International design; Grammar: Past Simple, Present Perfect Simple and Present Perfect Continuous; Multimedia: The Empire State Building
    15-16 PEiU-M 14 Product life cycles, The Boston Box Matrix, exercises
    17-18 IE-Int Unit 2: Vocabulary: Starting a new business, phrasal verbs; Work skills: Team meetings
    19-20 Marketing workshop I: Over to you PEiU-M 13 and 14, students’ presentations, group activities
    21-22 IE-Int Unit 2: Functions: Checking progress, delegating tasks; UNIT 2 REVIEW
    23-24 PEiU-M 15 vocabulary, Selling products and services
    25-26 IE-Int Unit 3 Future lifestyles; Grammar: will, may, might, be likely / possible, Multimedia: Masdar - city of the future
    27-28 PEiU-M 15 Selling products and services, exercises
    29-30 IE-Int Unit 3: Vocabulary: The speed of change, describing cause and effect; Work skills: Emails 1, confirming arrangements
    31-32 PEiU-M 16 vocabulary, Branding 1
    33-34 IE-Int Unit 3: Functions: Making arrangements; UNIT 3 REVIEW
    5-36 PEiU-M 16 Branding, exercises
    37-38 IE-Int Unit 4 Heritage; Grammar: Making comparisons; Multimedia: Mercedes-Benz Museum; Vocabulary: City descriptions, -ing vs -ed adjectives
    39-40 Marketing workshop II: Over to you PEiU-M 15 and 16, students’ presentations, group activities
    41-42 IE-Int Unit 4: Work skills: Presentations 1: using visuals; Functions: Giving opinions; UNIT 4 REVIEW
    43-44 UNITS 1-2 Grammar and vocabulary revision I; PEiU-M 13 and 14 vocabulary revision
    45-46 UNITS 3-4 Grammar and vocabulary revision I; PEiU-M 15 and 16 vocabulary revision
    47-48 Final revision (concepts, grammar, vocabulary)

Literatura
    povinná literatura
  • HARDING, Keith a Alastair LANE. International Express: Intermediate: Student's Book with Pocket Book and DVD-ROM. 3rd edition. Oxford: Oxford University Press, 2014, 167 s. Oxford business English. ISBN 978-0-19-459786-9
  • Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
  • Náhradní obsah: CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%.
Metody hodnocení
1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE
Minimální povinná účast na semináři v prezenčním studiu je 75%; na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu je její rozsah stanoven minimálně na 50%. Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.

2. ZÁPOČTOVÝ TEST (CREDIT TEST)
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení alespoň 60 bodů ze 100. Student má nárok na jeden řádný a další opravné termíny k napsání zápočtového testu u svého kmenového vyučujícího. Pozn.: Studentům, kteří budou při psaní zápočtového testu usvědčeni ze zvlášť hrubého porušení Studijního a zkušebního řádu (zejména na základě nedovoleného použití mobilu, psacích potřeb vybavených kamerou apod.) se do poznámkového bloku zapíše "podvodné jednání“ (tj. ztráta jednoho pokusu).

3. NEDOSTATEČNÁ DOCHÁZKA
V případě nedostatečné docházky (mezi 75-40%) se studentovi v poznámkovém bloku v IS zapíše poznámka "administrativní -“ a dotyčný ztrácí jeden pokus složit test. V případě účasti nedosahující 40% se v poznámkovém bloku v IS zapíše poznámka "absolutně nedostačující docházka“ a student bude mít pouze jeden pokus ke složení testu.

4. STUDENTI S INDIVIDUÁLNÍM STUDIJNÍM PLÁNEM
Studenti prezenčního studia se schváleným ISP mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do poznámkového bloku v IS poznámka "nekontaktní ISP"a dotyčný ztrácí jeden pokus složit test. Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu probíhajícího semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.