B_AJA_5 Anglický jazyk A 5

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
0/4. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Zuzana Šimonová (cvičící)
Garance
Mgr. Zuzana Šimonová
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_AJA_5/1MMO: Út 8:45–9:29 M21, Út 9:30–10:15 M21, Čt 8:45–9:29 M21, Čt 9:30–10:15 M21, kromě Út 8. 10., kromě Čt 14. 11. ; a Po 14. 10. 8:45–10:15 M21, Út 19. 11. 8:00–8:45 M21, Čt 21. 11. 8:00–8:45 M21, Š. Hronová
B_AJA_5/1MPH: Po 8:45–9:29 E401, Po 9:30–10:15 E401, Po 10:30–11:14 E401, Po 11:15–12:00 E401, Z. Šimonová
B_AJA_5/2MPH: Út 12:15–12:59 E404, Út 13:00–13:45 E404, Čt 8:45–9:29 E401, Čt 9:30–10:15 E401, Z. Šimonová
Předpoklady
B_AJA_4 Anglický jazyk A 4
Absolvování předmětu B_AJA_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa a sledují osvojení lexikálních jednotek, frazeologických vazeb profesního a odborného jazyka, fixaci gramatických struktur, porozumění přímému i reprodukovanému projevu, komunikaci ve firemním prostředí a zdokonalení písemného projevu. Kurz staví na konceptu výuky angličtiny jako cizího jazyka (English as a Foreign Language – EFL) dle nejnovějších metod zaměřených na interaktivitu a vzájemnou provázanost všech jazykových dovedností. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže. Cíle předmětu i výstupy z učební platí i pro kombinované studium.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Výstupy z učení
Studenti prokáží osvojení komplexních jazykových kompetencí a schopnost používat pojmy, kategorie a koncepty z následujících nosných témat kurzu: dress code, telefonování, inovace, kariéra, osobní finance a žádost o zaměstnání. Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: branding, hodnoty značky, segmentace trhu, zákaznické potřeby a chování zákazníků. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za současné podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Výstupy z učení platí i pro kombinované studium.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.

    Náplň kurzu:
    International Express - Intermediate - 3rd Edition: Units: 5-7;
    Professional English in Use - Marketing: Units 17-20

    Obsah cvičení:

    1-2 IE-I Unit 5 Fashion and function: Multimedia – Harris Tweed; Grammar: Modal and related verbs.
    3-4 PEIU-M 17: Vocabulary. BRANDING 2: Brand platform; Brand management.
    5-6 IE-I Unit 5: Vocabulary: Colour and their idioms; Prefixes; Work skills: Telephoning.
    7-8 PEIU-M 17: BRANDING 2: Brand strategy; Word combinations with brand; Exercises.
    9-10 IE-I Unit 5: Functions: Giving advice and suggestions; UNIT 5 REVIEW.
    11-12 PEIU-M 18: Vocabulary, BRAND VALUES: Common brand values.
    13-14 IE-I Unit 6: Using innovation: Multimedia - Lifesaver; Grammar: Past simple, past continuous, past perfect.
    15-16 PEIU-M 18: BRAND VALUES: Describing brand values; Exercises
    17-18 IE-I Unit 6: Vocabulary: Water footprint, noun formation; Work skills: Presentations 2: structuring a talk.
    19-20 Marketing workshop I: Over to you PEIU-M 17 and 18, presentations, group activities.
    21-22 IE-I Unit 6: Functions: Describing problems and finding solutions; UNIT 6 REVIEW.
    23-24 PEIU-M 19: Vocabulary. MARKET SEMENTATION: What is it? How does market segmentation work?
    25-26 IE-I Unit 7: Work styles and careers: Multimedia – Career change; Grammar: Zero, 1st and 2nd Conditional.
    27-28 PEIU-M 19: MARKET SEMENTATION: Common market segments; Exercises.
    29-30 IE-I Unit 7: Vocabulary: Money and finance; Work skills: Emails 2: job applications.
    31-32 Marketing Video Session, speaking and writing activities (TM).
    33-34 IE-I Unit 7: Functions: Discussing and reaching agreement; UNIT 7 REVIEW.
    35-36 PEIU-M 20: Vocabulary. CUSTOMER NEEDS AND BEHAVIOUR: Maslow‘s hierarchy of needs.
    37-38 IE-I Unit 5 Grammar and vocabulary revision. Electronic exercises.
    39-40 PEIU-M 20: CUSTOMER NEEDS AND BEHAVIOUR: Consumer life cycle; Purchasing behaviour; Exercises.
    41-42 IE-I UNIT 6. Interactive exercises; revision of topics and vocabulary. 43-44 Marketing workshop II: Over to you PEIU-M 19 and 20, presentations, group activities.
    45-46 Unit 7 grammar and vocabulary revision. (topics and vocabulary) revision.
    47-48 PEIU-M topics and vocabulary revision. Self-test.


Literatura
    povinná literatura
  • International Express: Intermediate: Student's Book with Pocket Book and DVD-ROM. 3rd edition. Harding, Keith a Alastair Lane. Oxford: Oxford University Press, 2014, 167 s. Oxford business English. ISBN 978-0-19-459786-9
  • Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
  • Business Vocabulary in Use – Intermediate SECOND EDITION, Bill Mascull, CUP, 2010, ISBN 978-0-521-74862-9
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
  • KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2021. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-66854-1.
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%.
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU
1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE
Na cvičeních je její rozsah v prezenčním studiu stanoven minimálně na 75%, na řízených skupinových konzultacích na 50%.
2. ZÁPOČTOVÝ TEST (CREDIT TEST)
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení alespoň 60 bodů ze 100. Student má nárok na jeden řádný a dva opravné termíny k napsání zápočtového testu u svého kmenového vyučujícího.
Pozn.: Studentům, kteří budou při psaní zápočtového testu usvědčeni ze zvlášť hrubého porušení Studijního a zkušebního řádu (zejména na základě nedovoleného použití mobilu, psacích potřeb vybavených kamerou apod.) se v hodnocení předmětu automaticky zapíše "---“ (tj. nezapočteno).
3. V případě nedostatečné docházky (mezi 75-40%) se studentovi v hodnocení v IS zapíše "-“ a dotyčný automaticky ztrácí jeden pokus složit test. V případě účasti nedosahující 40% se v hodnocení v IS zapíše "---“ (tj. nezapočteno). V takovém případě student bude muset uhradit poplatek za navýšení opravných pokusů k získání zápočtu v rámci aktuálního akademického roku a následně bude mít opět tři možnosti k zakončení předmětu (tj. napsání testu).
4. STUDENTI S INDIVIDUÁLNÍM STUDIJNÍM PLÁNEM
Studenti se schváleným ISP mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do hodnocení daného předmětu v IS "---" (tj. nezapočteno). Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu probíhajícího semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.


NEPŘEHLÉDNĚTE!
V případě nutnosti dalších mimořádných opatření s ohledem na situaci spojenou se šířením COVID-19, popř. v případě jiných prokazatelných objektivních skutečností, Katedra jazyků zavádí níže uvedená pravidla pro ukončení předmětu B_AJA_5 v zimním semestru akademického roku 2020-21. Pokud nebude možný vstup do budov a prostor VŠFS pro studenty či zaměstnance, a.s., bude alternativou písemných či elektronických testů v ZS 2020 napříč všemi obory ústní prověření znalostí studentů v online prostředí (např. MS Teams, ZOOM, Skype, Whatsapp apod.) v délce cca 10-15 minut, a to z látky, která je specifikována v ISu v informacích k předmětu. Termín ústní zkoušky online si domluví jednotliví pedagogové se studenty svých skupin, ve kterých probíhá prezenční a kombinovaná výuka, a vypíší zkušební termín do ISa. U studentů kombinovaného studia bez přímé výuky dojde k vypsání termínu centrálně Katedrou jazyků a studenti se na daný termín přihlásí.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_AJA_5