B_DgM Digitální marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je objasnění vlivu moderních informačních a komunikačních technologií jako akcelerujícího prostředku na rozvoj vztahového marketingu. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou znát principy elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu, e-procurementu a především B2B a B2C marketingu. Budou rozumět metodologii vytváření a používání dat o zákaznících, procesu řízení vztahů se zákazníky a efektivním data miningu. Studenti porozumí pronikání internetu do nadlinkových komunikačních aktivit (internetová reklama) i do podlinkových (mobilní marketing, internetová podpora prodeje, sociální sítě, jako například Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+).
Výstupy z učení
Po ukončení tohoto kurzu budou studenti schopni: 1. Porozumět vlivu technologie na tradiční marketingový mix. 2. Pochopit, jak mohou digitální marketing používat ke zvýšení prodeje a rozšiřování svého podnikání. 3. Porozumět základům digitálních marketingových nástrojů. 4. Ovládat formáty digitální inzerce. 5. Pracovat v prostředí Google Ads. 6. Pracovat s webovou analytikou, reportingem a psát argumentačně silné komentáře. 7. Umět vytvořit marketingový plán pro kampaň digitálního marketingu. 8. Pochopit, jak zasáhnout cílový trh v online prostředí a stanovit základní marketingové cíle digitální marketingové kampaně.
Osnova
  • 1. Úvod do digitálního marketingu.
  • 2. CRM jako součást vztahového marketingu a IT řešení v CRM.
  • 3. Segmentace zákazníků, práce s databázemi zákazníků a e-mailing.
  • 4. Online reklama.
  • 5. SEO, SEM a webová analytika.
  • 6. E-commerce - internetové obchodování, podpora prodeje na e-shopu, marketplace.
  • 7. Využití copywritingu, umělé inteligence v elektronickém obchodování
  • 8. Sociální sítě a marketing v sociálních sítích.
  • 9. Propagace na sociálních sítích
  • 10. Virální marketing, buzz marketing a další formy marketingu.
  • 11. Budoucí trendy v digitálním marketingu.
  • 12. Případové studie, shrnutí a diskuze.
Literatura
    povinná literatura
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. vydání. Praha: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0
  • SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. 12 s. ISBN 978-80251-4959-1
  • BRUNEC, Jan. Google analytics. Praha: Grada Publishing, 2017. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-271-0338-6.
  • Kolektiv autorů. Online Marketing Super Affiliate Academy: Tvorba zarábajúceho webu. Affiliate sieť Dognet, 2019. ISBN 978-80-899-6902-9.
  • MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 9788025143834.
    doporučená literatura
  • SÁLOVÁ, Anna, Zuzana VESELÁ a Michaela RAKOVÁ. Copywriting: pište texty, které prodávají. 2. aktualizované a rozšířené vydání. V Brně: Computer Press, 2020. ISBN 9788025150177.
  • STEINER, Zdeněk. Podnikání na Amazonu: praktický návod, jak nastartovat podnikání s fyzickými produkty pod vlastní značkou. Brno: Steiner Media, 2016. ISBN 978-80-260-9719-8.
  • CYD, Leela. Jak fotit nejen na Instagram. Přeložil Leona MAŘÍKOVÁ. Praha: Euromedia, 2018. Esence. ISBN 978-80-7549-592-1.
  • ŽŮREK, Jiří. Praktický průvodce GDPR. Olomouc: ANAG, [2017]. Právo. ISBN 978-80-7554-097-3.
  • E-commerce & retail merchandising. In: . 2017. ISBN 978-1-4298-4049-1.
  • Kolektiv autorů. Online marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7.
  • GASSTON, Peter. Moderní web. V Brně: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4345-2.
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
  • LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0419-2.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3., akt. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2015. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • DODSON, Ian, 2016. The art of digital marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. Hoboken, New Jersey: Wiley, 385 s. ISBN 978-111-9265-702.
  • CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-24157-9.
Výukové metody
Interaktivní přednášky - případové studie - projektová výuka - skupinová práce - analýza textu se zaměřením na digitální ekonomiku.
Metody hodnocení
Zkouška formou písemného testu (nikoli online testu). Požadavky na zápočet: minimálně 80% docházka na cvičeních (seminářích) a aktivní účast v týmové práci na seminářích (vypracování prezentace ve skupině).
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_DgM