B_KPM Komunikace podniku s médii
Vysoká škola finanční a správníléto 2017
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
- Garance
- PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_KPM/cMMO: každé liché pondělí 15:45–16:29 M17, každé liché pondělí 16:30–17:15 M17, P. Čírtek
B_KPM/cMPH: každou lichou středu 14:00–14:44 E124, každou lichou středu 14:45–15:30 E124, P. Čírtek
B_KPM/pMMO: každé sudé pondělí 15:45–16:29 M17, každé sudé pondělí 16:30–17:15 M17, P. Čírtek
B_KPM/pMPH: každou sudou středu 14:00–14:44 E124, každou sudou středu 14:45–15:30 E124, P. Čírtek
B_KPM/uMPH: Út 14. 3. 14:00–15:30 E128, 15:45–17:15 E128, Út 21. 3. 14:00–15:30 E128, P. Čírtek
B_KPM/vMPH: Pá 10. 2. 17:30–19:00 E222, Pá 24. 2. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, P. Čírtek - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit základní zvládání přípravy mediálních obsahů - textů, scénáristické přípravy AV sdělení, připravit na komunikaci s novináři, vystupování v médiích, přiblížit základní mediální požadavky na obsahy PR, metody vyhledávání a tvůrčího zpracování tématických kontextů, základy kreativního psaní. Absolvent kurzu by měl zvládat základy psaní zprávy jako žánru, jejích modifikací.
- Osnova
- Obsah přednášek: Přednáška 1.: Historické souvislosti vzniku a vývoje marketingových sdělení a jejich textových forem, marketingové kontexty/obsahy v literatuře. Literární předchůdci marketingových sdělení. Od H. Forda k současnosti. Přednáška 2.: Základní stylotvorné prostředky jazyka, specifika mluveného – psaného textu, síla slova, slovesné nástroje: akcent, apelace, metafora, aliterace, refrén, rytmizace… Slovesné kánony ve vybraných literárních útvarech, originalita, banalita, jazyk všedního dne, newspeak, žargon. Přednáška 3. Typologie psaných projevů v marketingové komunikaci podniku (organizace, instituce) podle cíle. Tisková informace, tisková zpráva, komunikace s novináři, podklady pro tiskovou konferenci, prezentační texty. Přednáška 4.: Námět a téma sdělení jako nosné prvky marketingové informace, aneb – co zajímá čtenáře, novináře, zákazníky/klienty. Osobnost novináře – jeho očekávání, vliv, autonomie, společenský status, profesionální a společenské limity. Přednáška 5.: Zpráva jako žánrový fundament marketingového sdělení – její atributy, typy. Kompozice zprávy podle typu sdělení – chronologická, akcentovaná, emfatická, rozšířená, dialogizovaná. Zpráva jako titulek, heslo, slogan. Přednáška 6.: Obsah zprávy – hierarchie informací, princip pyramidy, princip stromu. Aplikace v prezentačních textech. Textový detail, celek. Podstatné a vedlejší. Balastní vyjadřování v textech, „pěnění, čechrání“. Obtíže s kontexty „oslí můstky“. Přednáška 7.: Specifika rozhlasové, televizní zprávy – základy přípravy literárního/technického scénáře. Příprava textů, podkladů pro mluvčího/manažera na vystoupení v médiích podle komunikační situace. Přednáška 8.: Publicistické žánry – reportáž, interview, jejich textové atributy, možnosti žánru. Základní tvůrčí postupy. Subjekt autora v publicistických žánrech. Umění pointy, závěru, shrnutí. Taktika rozhovoru/interview. Jak se bránit manipulaci. Komunikační pyramida. Přednáška 9.: Textové nástroje Public Relation, implementace PR v mediálních obsazích/žánrech. Editace, autorizace textů pro média. Role tiskového mluvčího. Budování kontaktů s médii, textové nástroje, taktika textové komunikace směřující do médií. Přednáška 10.: Polygrafické minimum. Formáty, vazba, obálky, potah, přebal, ražba, lak, laminace, slepotick, parciální lak, papír a jeho druhy, ofsetový tisk, knihtisk, hlubotisk, tisk na plocho. Přednáška 11.: Příprava textů – podkladů pro tiskové konference, média, novináře. Press releas, press kit/press pack. Formáty, grafická úprava, adjustáž. Přednáška 12.: Editace textů – korektury, korekturní značky. Obsahy, rejstříky, poznámky. Příprava pro tisk, postscript, tiskové techniky, typy publikací. Zlom textu, základní grafika, umístění a orientace textových bloků na stránce. Parametry podkladů z textových editorů.
- Literatura
- povinná literatura
- ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008, 113 s. ISBN 978-807-4080-081.
- Shakespeare, W.: Julius Caesar
- Aristoteles: Poetika
- Křivánek, V., Kupcová, H.: Malý slovník literárních pojmů, Praha – Scientia, 1996
- Černá, J., Kašík, M., Kunz, V.: Public relation, Praha – Eupress, 2006
- doporučená literatura
- Svoboda, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0564-8
- Ruβ-Mohl, S.: Žurnalistika. Praha: Grada. ISBN 80-247-0158-8
- Vopěnka, P.: Meditace o základech vědy. Praha: Práh, 2001, ISBN 80–7252-044-X
- Kočička P., Blažek F.: Praktická typografie. Brno: ComputerPress,2000
- Halada, J., Oswaldová B.: Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7
- Kanitz, Anja.: Umění úspěšné komunikace, Praha – Grada, 2005
- Black, S.: Nejúčinnější propagace – public relation. Praha: Grada, 1994
- Eisner, P.: Čeština poslechem i poklepem. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO, 1996
- Andrzej, W. Jabłoński (a kol.).: Politický marketing, úvod do teorie a praxe. Praha: Barrister and Principall, 2006. ISBN: 80-7364-011-2
- Bajčan, R.: Tvorba PR. Praha: MagnetPress. 1. vydání, 2004. ISBN 2-86786- 76
- Marvan, J.: Brána jazykem otvíraná, aneb o češtině světové. Praha: Academia, 2004. ISBN: 80-200-0932-9
- Horáková, I. – Stejskalová, D. – Škapová, H.: Firemní komunikace, Praha – Management press, 2000
- Wolf, J.: Člověk a jeho pradějiny, Praha - Arsci, 1996
- Eisner, P.: Chrám i tvrz. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO. ISBN: 80-902183-2-6
- Ftorek, J.: Tipy a triky, jak vyzrát na novináře. Praha: Trend marketing, č. 6-7 (2005)
- Kolektiv autorů. Písmo ve výtvarné výchově. Praha: SPN, 1985.
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Zápočet (3 kredity), předmět je ukončen zápočtem, pro který je vyžadována aktivní účast na výuce a závěrečná seminární práce - stylistická cvičení, synopse, scénář a technický scénář.
- Informace učitele
- Průběžně: Denní tisk
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_KPM Komunikace podniku s médii
Vysoká škola finanční a správníléto 2016
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
- Garance
- PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_KPM/cMMO: každé sudé úterý 12:15–12:59 M27, každé sudé úterý 13:00–13:45 M27, P. Čírtek
B_KPM/cM13PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E230, každé liché úterý 11:15–12:00 E230, kromě Út 15. 3., kromě Út 12. 4. ; a Út 15. 3. 10:30–12:00 E007KC, Út 12. 4. 10:30–12:00 E007KC, P. Čírtek
B_KPM/cM2PH: každou lichou středu 8:45–9:29 E227, každou lichou středu 9:30–10:15 E227, P. Čírtek
B_KPM/pMMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M27, každé sudé úterý 11:15–12:00 M27, P. Čírtek
B_KPM/pMPH: každé liché úterý 8:45–9:29 E230, každé liché úterý 9:30–10:15 E230, kromě Út 15. 3., kromě Út 12. 4. ; a Út 15. 3. 8:45–10:15 E222, Út 12. 4. 8:45–10:15 E222, P. Čírtek
B_KPM/uMPH: Út 8. 3. 15:45–17:15 E127, Út 22. 3. 15:45–17:15 E127, 17:30–19:00 E127, P. Čírtek
B_KPM/vMKL: Pá 18. 3. 13:45–15:15 K203, Pá 8. 4. 15:30–17:00 K203, 17:15–18:45 K203, P. Čírtek
B_KPM/vMMO: So 9. 4. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Pá 22. 4. 15:30–17:00 M26, P. Čírtek
B_KPM/vMPH: So 27. 2. 9:45–11:15 E124, 11:30–13:00 E124, Pá 11. 3. 15:30–17:00 E124, P. Čírtek - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit základní zvládání přípravy mediálních obsahů - textů, scénáristické přípravy AV sdělení, připravit na komunikaci s novináři, vystupování v médiích, přiblížit základní mediální požadavky na obsahy PR, metody vyhledávání a tvůrčího zpracování tématických kontextů, základy kreativního psaní. Absolvent kurzu by měl zvládat základy psaní zprávy jako žánru, jejích modifikací.
- Osnova
- Obsah přednášek: Přednáška 1.: Historické souvislosti vzniku a vývoje marketingových sdělení a jejich textových forem, marketingové kontexty/obsahy v literatuře. Literární předchůdci marketingových sdělení. Od H. Forda k současnosti. Přednáška 2.: Základní stylotvorné prostředky jazyka, specifika mluveného – psaného textu, síla slova, slovesné nástroje: akcent, apelace, metafora, aliterace, refrén, rytmizace… Slovesné kánony ve vybraných literárních útvarech, originalita, banalita, jazyk všedního dne, newspeak, žargon. Přednáška 3. Typologie psaných projevů v marketingové komunikaci podniku (organizace, instituce) podle cíle. Tisková informace, tisková zpráva, komunikace s novináři, podklady pro tiskovou konferenci, prezentační texty. Přednáška 4.: Námět a téma sdělení jako nosné prvky marketingové informace, aneb – co zajímá čtenáře, novináře, zákazníky/klienty. Osobnost novináře – jeho očekávání, vliv, autonomie, společenský status, profesionální a společenské limity. Přednáška 5.: Zpráva jako žánrový fundament marketingového sdělení – její atributy, typy. Kompozice zprávy podle typu sdělení – chronologická, akcentovaná, emfatická, rozšířená, dialogizovaná. Zpráva jako titulek, heslo, slogan. Přednáška 6.: Obsah zprávy – hierarchie informací, princip pyramidy, princip stromu. Aplikace v prezentačních textech. Textový detail, celek. Podstatné a vedlejší. Balastní vyjadřování v textech, „pěnění, čechrání“. Obtíže s kontexty „oslí můstky“. Přednáška 7.: Specifika rozhlasové, televizní zprávy – základy přípravy literárního/technického scénáře. Příprava textů, podkladů pro mluvčího/manažera na vystoupení v médiích podle komunikační situace. Přednáška 8.: Publicistické žánry – reportáž, interview, jejich textové atributy, možnosti žánru. Základní tvůrčí postupy. Subjekt autora v publicistických žánrech. Umění pointy, závěru, shrnutí. Taktika rozhovoru/interview. Jak se bránit manipulaci. Komunikační pyramida. Přednáška 9.: Textové nástroje Public Relation, implementace PR v mediálních obsazích/žánrech. Editace, autorizace textů pro média. Role tiskového mluvčího. Budování kontaktů s médii, textové nástroje, taktika textové komunikace směřující do médií. Přednáška 10.: Polygrafické minimum. Formáty, vazba, obálky, potah, přebal, ražba, lak, laminace, slepotick, parciální lak, papír a jeho druhy, ofsetový tisk, knihtisk, hlubotisk, tisk na plocho. Přednáška 11.: Příprava textů – podkladů pro tiskové konference, média, novináře. Press releas, press kit/press pack. Formáty, grafická úprava, adjustáž. Přednáška 12.: Editace textů – korektury, korekturní značky. Obsahy, rejstříky, poznámky. Příprava pro tisk, postscript, tiskové techniky, typy publikací. Zlom textu, základní grafika, umístění a orientace textových bloků na stránce. Parametry podkladů z textových editorů.
- Literatura
- povinná literatura
- ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008, 113 s. ISBN 978-807-4080-081.
- Shakespeare, W.: Julius Caesar
- Aristoteles: Poetika
- Křivánek, V., Kupcová, H.: Malý slovník literárních pojmů, Praha – Scientia, 1996
- Černá, J., Kašík, M., Kunz, V.: Public relation, Praha – Eupress, 2006
- doporučená literatura
- Wolf, J.: Člověk a jeho pradějiny, Praha - Arsci, 1996
- Halada, J., Oswaldová B.: Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7
- Andrzej, W. Jabłoński (a kol.).: Politický marketing, úvod do teorie a praxe. Praha: Barrister and Principall, 2006. ISBN: 80-7364-011-2
- Ruβ-Mohl, S.: Žurnalistika. Praha: Grada. ISBN 80-247-0158-8
- Kanitz, Anja.: Umění úspěšné komunikace, Praha – Grada, 2005
- Bajčan, R.: Tvorba PR. Praha: MagnetPress. 1. vydání, 2004. ISBN 2-86786- 76
- Svoboda, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0564-8
- Marvan, J.: Brána jazykem otvíraná, aneb o češtině světové. Praha: Academia, 2004. ISBN: 80-200-0932-9
- Horáková, I. – Stejskalová, D. – Škapová, H.: Firemní komunikace, Praha – Management press, 2000
- Eisner, P.: Chrám i tvrz. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO. ISBN: 80-902183-2-6
- Vopěnka, P.: Meditace o základech vědy. Praha: Práh, 2001, ISBN 80–7252-044-X
- Eisner, P.: Čeština poslechem i poklepem. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO, 1996
- Black, S.: Nejúčinnější propagace – public relation. Praha: Grada, 1994
- Ftorek, J.: Tipy a triky, jak vyzrát na novináře. Praha: Trend marketing, č. 6-7 (2005)
- Kočička P., Blažek F.: Praktická typografie. Brno: ComputerPress,2000
- Kolektiv autorů. Písmo ve výtvarné výchově. Praha: SPN, 1985.
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Zápočet (3 kredity), předmět je ukončen zápočtem, pro který je vyžadována aktivní účast na výuce a závěrečná seminární práce - stylistická cvičení, synopse, scénář a technický scénář.
- Informace učitele
- Průběžně: Denní tisk
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_KPM Komunikace podniku s médii
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
- Garance
- PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_KPM/cMaPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E227, každou sudou středu 13:00–13:45 E227, P. Čírtek
B_KPM/cMbPH: každou sudou středu 15:45–16:29 E228, každou sudou středu 16:30–17:15 E228, P. Čírtek
B_KPM/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M27, každé liché pondělí 13:00–13:45 M27, P. Čírtek
B_KPM/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M27, každé liché pondělí 11:15–12:00 M27, P. Čírtek
B_KPM/pMPH: každou lichou středu 12:15–12:59 E227, každou lichou středu 13:00–13:45 E227, P. Čírtek
B_KPM/uMKL: Út 24. 2. 19:15–20:45 K203, Út 3. 3. 17:30–19:00 K206, 19:15–20:45 K206, P. Čírtek
B_KPM/uMPH: Út 10. 3. 17:30–19:00 E129, Út 31. 3. 14:00–15:30 E127, Út 7. 4. 15:45–17:15 E127, P. Čírtek
B_KPM/vMMO: Pá 13. 3. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Pá 27. 3. 13:45–15:15 M27, P. Čírtek
B_KPM/vMPH: Pá 6. 2. 13:45–15:15 E124, Pá 20. 2. 15:30–17:00 E124, 17:15–18:45 E124, P. Čírtek - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit základní zvládání přípravy mediálních obsahů - textů, scénáristické přípravy AV sdělení, připravit na komunikaci s novináři, vystupování v médiích, přiblížit základní mediální požadavky na obsahy PR, metody vyhledávání a tvůrčího zpracování tématických kontextů, základy kreativního psaní. Absolvent kurzu by měl zvládat základy psaní zprávy jako žánru, jejích modifikací.
- Osnova
- Obsah přednášek: Přednáška 1.: Historické souvislosti vzniku a vývoje marketingových sdělení a jejich textových forem, marketingové kontexty/obsahy v literatuře. Literární předchůdci marketingových sdělení. Od H. Forda k současnosti. Přednáška 2.: Základní stylotvorné prostředky jazyka, specifika mluveného – psaného textu, síla slova, slovesné nástroje: akcent, apelace, metafora, aliterace, refrén, rytmizace… Slovesné kánony ve vybraných literárních útvarech, originalita, banalita, jazyk všedního dne, newspeak, žargon. Přednáška 3. Typologie psaných projevů v marketingové komunikaci podniku (organizace, instituce) podle cíle. Tisková informace, tisková zpráva, komunikace s novináři, podklady pro tiskovou konferenci, prezentační texty. Přednáška 4.: Námět a téma sdělení jako nosné prvky marketingové informace, aneb – co zajímá čtenáře, novináře, zákazníky/klienty. Osobnost novináře – jeho očekávání, vliv, autonomie, společenský status, profesionální a společenské limity. Přednáška 5.: Zpráva jako žánrový fundament marketingového sdělení – její atributy, typy. Kompozice zprávy podle typu sdělení – chronologická, akcentovaná, emfatická, rozšířená, dialogizovaná. Zpráva jako titulek, heslo, slogan. Přednáška 6.: Obsah zprávy – hierarchie informací, princip pyramidy, princip stromu. Aplikace v prezentačních textech. Textový detail, celek. Podstatné a vedlejší. Balastní vyjadřování v textech, „pěnění, čechrání“. Obtíže s kontexty „oslí můstky“. Přednáška 7.: Specifika rozhlasové, televizní zprávy – základy přípravy literárního/technického scénáře. Příprava textů, podkladů pro mluvčího/manažera na vystoupení v médiích podle komunikační situace. Přednáška 8.: Publicistické žánry – reportáž, interview, jejich textové atributy, možnosti žánru. Základní tvůrčí postupy. Subjekt autora v publicistických žánrech. Umění pointy, závěru, shrnutí. Taktika rozhovoru/interview. Jak se bránit manipulaci. Komunikační pyramida. Přednáška 9.: Textové nástroje Public Relation, implementace PR v mediálních obsazích/žánrech. Editace, autorizace textů pro média. Role tiskového mluvčího. Budování kontaktů s médii, textové nástroje, taktika textové komunikace směřující do médií. Přednáška 10.: Polygrafické minimum. Formáty, vazba, obálky, potah, přebal, ražba, lak, laminace, slepotick, parciální lak, papír a jeho druhy, ofsetový tisk, knihtisk, hlubotisk, tisk na plocho. Přednáška 11.: Příprava textů – podkladů pro tiskové konference, média, novináře. Press releas, press kit/press pack. Formáty, grafická úprava, adjustáž. Přednáška 12.: Editace textů – korektury, korekturní značky. Obsahy, rejstříky, poznámky. Příprava pro tisk, postscript, tiskové techniky, typy publikací. Zlom textu, základní grafika, umístění a orientace textových bloků na stránce. Parametry podkladů z textových editorů.
- Literatura
- povinná literatura
- ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008, 113 s. ISBN 978-807-4080-081.
- Shakespeare, W.: Julius Caesar
- Aristoteles: Poetika
- Křivánek, V., Kupcová, H.: Malý slovník literárních pojmů, Praha – Scientia, 1996
- Černá, J., Kašík, M., Kunz, V.: Public relation, Praha – Eupress, 2006
- doporučená literatura
- Kolektiv autorů. Písmo ve výtvarné výchově. Praha: SPN, 1985.
- Kanitz, Anja.: Umění úspěšné komunikace, Praha – Grada, 2005
- Black, S.: Nejúčinnější propagace – public relation. Praha: Grada, 1994
- Kočička P., Blažek F.: Praktická typografie. Brno: ComputerPress,2000
- Wolf, J.: Člověk a jeho pradějiny, Praha - Arsci, 1996
- Svoboda, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0564-8
- Ftorek, J.: Tipy a triky, jak vyzrát na novináře. Praha: Trend marketing, č. 6-7 (2005)
- Halada, J., Oswaldová B.: Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7
- Eisner, P.: Čeština poslechem i poklepem. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO, 1996
- Horáková, I. – Stejskalová, D. – Škapová, H.: Firemní komunikace, Praha – Management press, 2000
- Ruβ-Mohl, S.: Žurnalistika. Praha: Grada. ISBN 80-247-0158-8
- Marvan, J.: Brána jazykem otvíraná, aneb o češtině světové. Praha: Academia, 2004. ISBN: 80-200-0932-9
- Eisner, P.: Chrám i tvrz. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO. ISBN: 80-902183-2-6
- Andrzej, W. Jabłoński (a kol.).: Politický marketing, úvod do teorie a praxe. Praha: Barrister and Principall, 2006. ISBN: 80-7364-011-2
- Vopěnka, P.: Meditace o základech vědy. Praha: Práh, 2001, ISBN 80–7252-044-X
- Bajčan, R.: Tvorba PR. Praha: MagnetPress. 1. vydání, 2004. ISBN 2-86786- 76
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Zápočet (3 kredity), předmět je ukončen zápočtem, pro který je vyžadována aktivní účast na výuce a závěrečná seminární práce - stylistická cvičení, synopse, scénář a technický scénář.
- Informace učitele
- Průběžně: Denní tisk
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
B_KPM Komunikace podniku s médii
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
- Garance
- PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_KPM/cMMO: každý lichý čtvrtek 17:30–18:14 M27, každý lichý čtvrtek 18:15–19:00 M27, P. Čírtek
B_KPM/cM12PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E126, každou sudou středu 14:45–15:30 E126, P. Čírtek
B_KPM/cM34PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E126, každou lichou středu 13:00–13:45 E126, P. Čírtek
B_KPM/pMMO: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 M27, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 M27, P. Čírtek
B_KPM/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E126, každou sudou středu 13:00–13:45 E126, P. Čírtek
B_KPM/sMKL: St 12. 3. 17:30–19:00 K211, St 26. 3. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, P. Čírtek
B_KPM/vM2PH: Pá 28. 2. 13:45–15:15 E225, Pá 14. 3. 12:00–13:30 E227, Pá 28. 3. 12:00–13:30 E225, P. Čírtek - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit základní zvládání přípravy mediálních obsahů - textů, scénáristické přípravy AV sdělení, připravit na komunikaci s novináři, vystupování v médiích, přiblížit základní mediální požadavky na obsahy PR, metody vyhledávání a tvůrčího zpracování tématických kontextů, základy kreativního psaní. Absolvent kurzu by měl zvládat základy psaní zprávy jako žánru, jejích modifikací.
- Osnova
- Obsah přednášek: Přednáška 1.: Historické souvislosti vzniku a vývoje marketingových sdělení a jejich textových forem, marketingové kontexty/obsahy v literatuře. Literární předchůdci marketingových sdělení. Od H. Forda k současnosti. Přednáška 2.: Základní stylotvorné prostředky jazyka, specifika mluveného – psaného textu, síla slova, slovesné nástroje: akcent, apelace, metafora, aliterace, refrén, rytmizace… Slovesné kánony ve vybraných literárních útvarech, originalita, banalita, jazyk všedního dne, newspeak, žargon. Přednáška 3. Typologie psaných projevů v marketingové komunikaci podniku (organizace, instituce) podle cíle. Tisková informace, tisková zpráva, komunikace s novináři, podklady pro tiskovou konferenci, prezentační texty. Přednáška 4.: Námět a téma sdělení jako nosné prvky marketingové informace, aneb – co zajímá čtenáře, novináře, zákazníky/klienty. Osobnost novináře – jeho očekávání, vliv, autonomie, společenský status, profesionální a společenské limity. Přednáška 5.: Zpráva jako žánrový fundament marketingového sdělení – její atributy, typy. Kompozice zprávy podle typu sdělení – chronologická, akcentovaná, emfatická, rozšířená, dialogizovaná. Zpráva jako titulek, heslo, slogan. Přednáška 6.: Obsah zprávy – hierarchie informací, princip pyramidy, princip stromu. Aplikace v prezentačních textech. Textový detail, celek. Podstatné a vedlejší. Balastní vyjadřování v textech, „pěnění, čechrání“. Obtíže s kontexty „oslí můstky“. Přednáška 7.: Specifika rozhlasové, televizní zprávy – základy přípravy literárního/technického scénáře. Příprava textů, podkladů pro mluvčího/manažera na vystoupení v médiích podle komunikační situace. Přednáška 8.: Publicistické žánry – reportáž, interview, jejich textové atributy, možnosti žánru. Základní tvůrčí postupy. Subjekt autora v publicistických žánrech. Umění pointy, závěru, shrnutí. Taktika rozhovoru/interview. Jak se bránit manipulaci. Komunikační pyramida. Přednáška 9.: Textové nástroje Public Relation, implementace PR v mediálních obsazích/žánrech. Editace, autorizace textů pro média. Role tiskového mluvčího. Budování kontaktů s médii, textové nástroje, taktika textové komunikace směřující do médií. Přednáška 10.: Polygrafické minimum. Formáty, vazba, obálky, potah, přebal, ražba, lak, laminace, slepotick, parciální lak, papír a jeho druhy, ofsetový tisk, knihtisk, hlubotisk, tisk na plocho. Přednáška 11.: Příprava textů – podkladů pro tiskové konference, média, novináře. Press releas, press kit/press pack. Formáty, grafická úprava, adjustáž. Přednáška 12.: Editace textů – korektury, korekturní značky. Obsahy, rejstříky, poznámky. Příprava pro tisk, postscript, tiskové techniky, typy publikací. Zlom textu, základní grafika, umístění a orientace textových bloků na stránce. Parametry podkladů z textových editorů.
- Literatura
- povinná literatura
- ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008, 113 s. ISBN 978-807-4080-081.
- Shakespeare, W.: Julius Caesar
- Aristoteles: Poetika
- Křivánek, V., Kupcová, H.: Malý slovník literárních pojmů, Praha – Scientia, 1996
- Černá, J., Kašík, M., Kunz, V.: Public relation, Praha – Eupress, 2006
- doporučená literatura
- Eisner, P.: Chrám i tvrz. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO. ISBN: 80-902183-2-6
- Marvan, J.: Brána jazykem otvíraná, aneb o češtině světové. Praha: Academia, 2004. ISBN: 80-200-0932-9
- Ftorek, J.: Tipy a triky, jak vyzrát na novináře. Praha: Trend marketing, č. 6-7 (2005)
- Vopěnka, P.: Meditace o základech vědy. Praha: Práh, 2001, ISBN 80–7252-044-X
- Halada, J., Oswaldová B.: Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7
- Black, S.: Nejúčinnější propagace – public relation. Praha: Grada, 1994
- Bajčan, R.: Tvorba PR. Praha: MagnetPress. 1. vydání, 2004. ISBN 2-86786- 76
- Ruβ-Mohl, S.: Žurnalistika. Praha: Grada. ISBN 80-247-0158-8
- Wolf, J.: Člověk a jeho pradějiny, Praha - Arsci, 1996
- Svoboda, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0564-8
- Eisner, P.: Čeština poslechem i poklepem. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO, 1996
- Kočička P., Blažek F.: Praktická typografie. Brno: ComputerPress,2000
- Horáková, I. – Stejskalová, D. – Škapová, H.: Firemní komunikace, Praha – Management press, 2000
- Kolektiv autorů. Písmo ve výtvarné výchově. Praha: SPN, 1985.
- Andrzej, W. Jabłoński (a kol.).: Politický marketing, úvod do teorie a praxe. Praha: Barrister and Principall, 2006. ISBN: 80-7364-011-2
- Kanitz, Anja.: Umění úspěšné komunikace, Praha – Grada, 2005
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Zápočet (3 kredity), předmět je ukončen zápočtem, pro který je vyžadována aktivní účast na výuce a závěrečná seminární práce - stylistická cvičení, synopse, scénář a technický scénář.
- Informace učitele
- Průběžně: Denní tisk
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
B_KPM Komunikace podniku s médii
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
- Garance
- PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_KPM/cMMO: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 M17, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 M17, P. Čírtek
B_KPM/cM12PH: každou lichou středu 14:00–14:44 E124, každou lichou středu 14:45–15:30 E124, P. Čírtek
B_KPM/cM34PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E124, každou sudou středu 14:45–15:30 E124, P. Čírtek
B_KPM/pMMO: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 M17, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 M17, P. Čírtek
B_KPM/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E230, každou sudou středu 13:00–13:45 E230, P. Čírtek
B_KPM/uMPH: Út 12. 3. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, Út 2. 4. 14:00–15:30 E124, P. Čírtek
B_KPM/uM12KL: Út 19. 2. 14:00–15:30 K211, Út 19. 3. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, P. Čírtek
B_KPM/vMMO: Pá 15. 3. 15:30–17:00 M21, 17:15–18:45 M21, Pá 5. 4. 15:30–17:00 M21, P. Čírtek
B_KPM/vM23PH: Pá 8. 3. 12:00–13:30 E230, 13:45–15:15 E230, So 23. 3. 11:30–13:00 E230, P. Čírtek - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit základní zvládání přípravy mediálních obsahů - textů, scénáristické přípravy AV sdělení, připravit na komunikaci s novináři, vystupování v médiích, přiblížit základní mediální požadavky na obsahy PR, metody vyhledávání a tvůrčího zpracování tématických kontextů, základy kreativního psaní. Absolvent kurzu by měl zvládat základy psaní zprávy jako žánru, jejích modifikací.
- Osnova
- Obsah přednášek: Přednáška 1.: Historické souvislosti vzniku a vývoje marketingových sdělení a jejich textových forem, marketingové kontexty/obsahy v literatuře. Literární předchůdci marketingových sdělení. Od H. Forda k současnosti. Přednáška 2.: Základní stylotvorné prostředky jazyka, specifika mluveného – psaného textu, síla slova, slovesné nástroje: akcent, apelace, metafora, aliterace, refrén, rytmizace… Slovesné kánony ve vybraných literárních útvarech, originalita, banalita, jazyk všedního dne, newspeak, žargon. Přednáška 3. Typologie psaných projevů v marketingové komunikaci podniku (organizace, instituce) podle cíle. Tisková informace, tisková zpráva, komunikace s novináři, podklady pro tiskovou konferenci, prezentační texty. Přednáška 4.: Námět a téma sdělení jako nosné prvky marketingové informace, aneb – co zajímá čtenáře, novináře, zákazníky/klienty. Osobnost novináře – jeho očekávání, vliv, autonomie, společenský status, profesionální a společenské limity. Přednáška 5.: Zpráva jako žánrový fundament marketingového sdělení – její atributy, typy. Kompozice zprávy podle typu sdělení – chronologická, akcentovaná, emfatická, rozšířená, dialogizovaná. Zpráva jako titulek, heslo, slogan. Přednáška 6.: Obsah zprávy – hierarchie informací, princip pyramidy, princip stromu. Aplikace v prezentačních textech. Textový detail, celek. Podstatné a vedlejší. Balastní vyjadřování v textech, „pěnění, čechrání“. Obtíže s kontexty „oslí můstky“. Přednáška 7.: Specifika rozhlasové, televizní zprávy – základy přípravy literárního/technického scénáře. Příprava textů, podkladů pro mluvčího/manažera na vystoupení v médiích podle komunikační situace. Přednáška 8.: Publicistické žánry – reportáž, interview, jejich textové atributy, možnosti žánru. Základní tvůrčí postupy. Subjekt autora v publicistických žánrech. Umění pointy, závěru, shrnutí. Taktika rozhovoru/interview. Jak se bránit manipulaci. Komunikační pyramida. Přednáška 9.: Textové nástroje Public Relation, implementace PR v mediálních obsazích/žánrech. Editace, autorizace textů pro média. Role tiskového mluvčího. Budování kontaktů s médii, textové nástroje, taktika textové komunikace směřující do médií. Přednáška 10.: Polygrafické minimum. Formáty, vazba, obálky, potah, přebal, ražba, lak, laminace, slepotick, parciální lak, papír a jeho druhy, ofsetový tisk, knihtisk, hlubotisk, tisk na plocho. Přednáška 11.: Příprava textů – podkladů pro tiskové konference, média, novináře. Press releas, press kit/press pack. Formáty, grafická úprava, adjustáž. Přednáška 12.: Editace textů – korektury, korekturní značky. Obsahy, rejstříky, poznámky. Příprava pro tisk, postscript, tiskové techniky, typy publikací. Zlom textu, základní grafika, umístění a orientace textových bloků na stránce. Parametry podkladů z textových editorů.
- Literatura
- povinná literatura
- ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008, 113 s. ISBN 978-807-4080-081.
- Shakespeare, W.: Julius Caesar
- Aristoteles: Poetika
- Křivánek, V., Kupcová, H.: Malý slovník literárních pojmů, Praha – Scientia, 1996
- Černá, J., Kašík, M., Kunz, V.: Public relation, Praha – Eupress, 2006
- doporučená literatura
- Black, S.: Nejúčinnější propagace – public relation. Praha: Grada, 1994
- Kočička P., Blažek F.: Praktická typografie. Brno: ComputerPress,2000
- Marvan, J.: Brána jazykem otvíraná, aneb o češtině světové. Praha: Academia, 2004. ISBN: 80-200-0932-9
- Andrzej, W. Jabłoński (a kol.).: Politický marketing, úvod do teorie a praxe. Praha: Barrister and Principall, 2006. ISBN: 80-7364-011-2
- Horáková, I. – Stejskalová, D. – Škapová, H.: Firemní komunikace, Praha – Management press, 2000
- Bajčan, R.: Tvorba PR. Praha: MagnetPress. 1. vydání, 2004. ISBN 2-86786- 76
- Kolektiv autorů. Písmo ve výtvarné výchově. Praha: SPN, 1985.
- Vopěnka, P.: Meditace o základech vědy. Praha: Práh, 2001, ISBN 80–7252-044-X
- Ruβ-Mohl, S.: Žurnalistika. Praha: Grada. ISBN 80-247-0158-8
- Eisner, P.: Chrám i tvrz. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO. ISBN: 80-902183-2-6
- Halada, J., Oswaldová B.: Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7
- Wolf, J.: Člověk a jeho pradějiny, Praha - Arsci, 1996
- Kanitz, Anja.: Umění úspěšné komunikace, Praha – Grada, 2005
- Svoboda, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0564-8
- Eisner, P.: Čeština poslechem i poklepem. Praha: Pražské nakl. J. Poláčka PLUTO, 1996
- Ftorek, J.: Tipy a triky, jak vyzrát na novináře. Praha: Trend marketing, č. 6-7 (2005)
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Zápočet (3 kredity), předmět je ukončen zápočtem, pro který je vyžadována aktivní účast na výuce a závěrečná seminární práce - stylistická cvičení, synopse, scénář a technický scénář.
- Informace učitele
- Průběžně: Denní tisk
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
- Statistika zápisu (nejnovější)