B_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Kristina Lenkova, Ph.D. (cvičící)
Garance
Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_MarFS/vFPH: So 10. 2. 14:00–15:30 E305, 15:45–17:15 E305, So 24. 2. 14:00–15:30 E305, 15:45–17:15 E305, So 9. 3. 14:00–15:30 E305, 15:45–17:15 E305, K. Lenkova
Předpoklady
Pro tento kurz nejsou žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit se se základy Marketingu a jeho komponenty, s tvorbou marketingových strategií a komunikačního mixu. Studenty se seznámí se specifickými stánky Marketingu v oblasti finančních služeb. V rámci poskytování příkladů se naučí používat různé komponenty marketingového a komunikačního mixu a pochopí jejích přidanou hodnotu pro růst firmy.
Výstupy z učení
- Porozumění podstaty Marketingu - Porozumění cílů a role Marketingu v oblasti finančních služeb - Znalost charakteristik jednotlivých elementů komunikačního mixu a jejich vhodné použití - Nástroje a metriky k posouzení efektivity marketingových nástrojů - Trendy a vývoj Marketingu v čase
Osnova
  • 1. Definice Marketingu a jeho strategický cíl 2. Elementy Marketingového mixu - Produkt a Cena 3. Elementy Marketingového mixu - Místo a Reklama 4. Komunikační Mix 5. Reklama a její hodnocení 6. PR jako klíčový element komunikačního mixu 7. Ostatní elementy komunikačního mixu 8. Digitální Marketing 9. Marketing BtoB 10.Alternativní Marketing 11.Brand positioning a tvorba kreativního konceptu 12.Výběr kreativní agentury
Literatura
    povinná literatura
  • Jana Přikrylová, Hana Jahodová, Moderní Marketingová Komunikace, 2010
    doporučená literatura
  • Petr Pištělák, Zvyšte obrat a zisk firmy, 2018
  • Miroslav Karlíček a kolektiv, Marketingová komunikace, dotisk 2020
Výukové metody
Interaktivní přednášky, nutná fyzická prezence studentů v hodinách
Metody hodnocení
Kurz se ukončuje zápočtem. Kromě výsledku ze závěrečné písemní zkoušky, výsledky z jednoho "quiz"u a aktivní účast v hodinách také budou mít vliv na finální rozhodnutí lektora k udělení zápočtu.
Informace učitele
konzultace během konzultačních hodin, přes email nebo po dohodě i osobně
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2025.