B_PoMa Politický marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2024
Rozsah
1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Záměrem kurzu je hlouběji uvést studenty do oblasti politického marketingu s důrazem na jeho aplikaci v různých politických systémech. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit teorií a praxí politického marketingu a jeho nástroje, etické a právní aspektům politického marketingu.
Výstupy z učení
Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Současně i praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí profesních činností. Výstupem učení je podpora a rozvoj profilu vzdělaného praktika.
Osnova
  • 1. Teorie a praxe politického marketingu 2. Model politického marketingu 3. Metody politického marketingu 4. Politický marketing v USA 5. Volič a politický trh 6. Strategie politických stran 7. Public relations v politice 8. Politická propagace a reklama 9. Lobbing jako strategie k prosazování zájmů 10. Politická činnost teorie a praxe 11. Volby 2006 a politický marketing 12. Volební marketing českých politických stran
Literatura
    povinná literatura
  • MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0.
    doporučená literatura
  • JABŁOŃSKI A KOL., Andrzej W. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister, 2006. ISBN 80-736-4011-2.
  • ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Vyd. 1. V Olomouci: Periplum, 2007, 142 s. Studie a analýzy (Periplum), sv. 6. ISBN 978-808-6624-365.
  • LEES-MARSHMENT, Jennifer, Jesper STRÖMBÄCK a Chris RUDD. Global political marketing. New York: Routledge, 2010, xvi, 301 p. ISBN 02-038-6933-8.
Výukové metody
Přednášky v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
Metody hodnocení
Zkouška za ústní pohovor + v prezenčním studiu referát v hodině, v kombinovaném studiu referát přednesený v rámci zkouškového pohovoru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, zima 2024.