B_PoP Podpora prodeje

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
2/1. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Garance
doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované a globální marketingové komunikace. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, tak budou znát strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti. Porozumí sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations. Pochopí potenciál doprovodných programů v rámci výstav/veletrhů pro PoP. Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci přednášek (PS) a v průběhu modulu pro KS též rozebírat a hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje. Studenti budou schopni organizačně a manažersky zvládat tyto akce a případně i realizovat v praxi.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat a popsat faktory a nástroje rozhodné pro podporu prodeje. K tomu bude umět metriky úspěšnosti nástrojů podpory prodeje a dokáže sestavit funkční model podpory prodeje na konkrétní produkt.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je obsahově obdobný a je rozložen do 4-8 tematických bloků ve studijních materiálech předmětu. Obsah a struktura přednášek studia: 1. Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace. 2. Historie podpory prodeje a její vazby na další součásti komunikačního mixu. 3. Kategorie podpory prodeje. 4. Cíle podpory prodeje. 5. Metody a nástroje podpory prodeje. 6. Měření efektivity podpory prodeje. 7. Věrnostní programy. 8. Sponzoring. 9. Event marketing. 10. Spotřebitelské soutěže. 11. In-store marketingová komunikace. 12. Výstavy a veletrhy.
Literatura
    povinná literatura
  • JADERNÁ, Eva. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert. ISBN 978-80-271-1384-2.
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
  • JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
  • ŠVECOVÁ, Martina. Direct marketing S rozšířeným vydáním Podpora prodeje a Struktura marketingových komunikací. Praha: VŠFS. EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-208-5. 2020. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2023. Expert. ISBN 978-80-271-3654-4.
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-716-9997-7.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
  • SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Přeložil Kateřina PATEROVÁ. Praha: Dobrovský, 2020. Via. ISBN 978-80-7642-548-4.
    doporučená literatura
  • ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
  • ULVR, Matěj. 7 pilířů efektivního online marketingu. Praha: Nakladatelství Klika, 2022. ISBN 978-80-7666-089-2.
  • BOČEK, Martin. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-2840-7.
Výukové metody
V prezenční formě studia proběhnou výkladové přednášky. Cvičení bude postaveno na aplikaci praktických příkladů a jejich rozboru studenty. V rámci cvičení studenti zpracují určený nástroj podpory prodeje a odprezentují ho na cvičení, vyučující vyhodnotí projekty bodovou škálou, která se připočítává k zápočtu studentů. U kombinovaného studia proběhnou 4-8 konzultačních tématických bloků, studenti zpracují seminární projekt na zadané téma v rámci nástrojů podpory prodeje, který vyučující vyhodnotí bodovou škálou, která se připočítá k zápočtu studenta. U kombinovaného studia lze využít i learningové formy a moduly po dohodě s vyučujícím.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: Prezenční studium: zápočet: prezentace projektu (max.5 bodů) Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 65 %. Kombinované studium: zápočet: odevzdání (případně prezentace projektu) max. 5 bodů (resp. s prezentací 8 bodů). Zkouška: doplňovací test s 20 otázkami, minimum 55 %.
Informace učitele
Literatura je navržena tak,aby tituly byly dostupné studentům v knihovnách VŠFS. Z uvedených titulů půjde vždy o relevantní části k dané problematice nikoliv publikace jako celek. Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION,atd. Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňování i v průběhu výuky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_PoP