B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2015
- Rozsah
- 2/2. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Barbora Ptáčková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/cAPH: St 10:30–11:14 E303PC, St 11:15–12:00 E303PC, kromě St 30. 9. ; a Čt 8. 10. 14:00–15:30 E303PC, J. Lokoč
B_PPG/pAPH: St 8:45–9:29 E303PC, St 9:30–10:15 E303PC, kromě St 30. 9. ; a Čt 8. 10. 12:15–13:45 E303PC, J. Lokoč
B_PPG/vAPH: Pá 16. 10. 17:15–18:45 E304, Pá 30. 10. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, Pá 13. 11. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, J. Lokoč - Předpoklady
- B_UPg Úvod do programování
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_UPg.
Základní znalosti geometrie, práce s vektory, goniometrické funkce, optika - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Pochopit základní prinicpy počítačové grafiky a jejich algoritmů, dané algoritmy by měl být schopen naprogramovat v běžném programovacím jazyce
- Osnova
- 1) Barvy v počítačové grafice a barevné modely
- 2) Digitální obraz - vzorkování a kvantování
- 3) Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
- 4) Čára
- 5) Kružnice
- 6) Křivky a plochy
- 7) Oblasti a jejich vyplňování
- 8) Antialiasing
- 9) Monochromatické zobrazování, půltónování a rozptylování
- 10) Reprezentace 3D scény
- 11) Zobrazování 3D scény
- 12) Zkouškový test
- Literatura
- doporučená literatura
- Moderní počítačová grafika, Žára Jiří, Sochor Jiří, Felke Petr, Beneš Bedřich
- Výukové metody
- Lekce s požadovanou docházkou 75% na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia a na 50% na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen za samostatné vypracování projektů podle zadání.
Písemný test na 80% + ústní zkouška ověřující znalosti probrané látky, která rozhoduje o výsledné známce - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 2/2. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Anna Nováková (cvičící) - Garance
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Tamara Urbánková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/cAPH: St 12:15–12:59 E303PC, St 13:00–13:45 E303PC, A. Nováková
B_PPG/pAPH: St 10:30–11:14 E228, St 11:15–12:00 E228, J. Lokoč - Předpoklady
- B_UPg Úvod do programování
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_UPg.
Základní znalosti geometrie, práce s vektory, goniometrické funkce, optika - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Pochopit základní prinicpy počítačové grafiky a jejich algoritmů, dané algoritmy by měl být schopen naprogramovat v běžném programovacím jazyce
- Osnova
- 1) Barvy v počítačové grafice a barevné modely
- 2) Digitální obraz - vzorkování a kvantování
- 3) Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
- 4) Čára
- 5) Kružnice
- 6) Křivky a plochy
- 7) Oblasti a jejich vyplňování
- 8) Antialiasing
- 9) Monochromatické zobrazování, půltónování a rozptylování
- 10) Reprezentace 3D scény
- 11) Zobrazování 3D scény
- 12) Zkouškový test
- Literatura
- doporučená literatura
- Moderní počítačová grafika, Žára Jiří, Sochor Jiří, Felke Petr, Beneš Bedřich
- Výukové metody
- Lekce s požadovanou docházkou 75% na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia a na 50% na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen za samostatné vypracování projektů podle zadání.
Písemný test na 80% + ústní zkouška ověřující znalosti probrané látky, která rozhoduje o výsledné známce - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2013
- Rozsah
- 2/2. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Anna Nováková (cvičící) - Garance
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dagmar Medová, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/cAPH: Po 12:15–13:45 DELL ROOM E302PC, A. Nováková
B_PPG/pAPH: Čt 8:45–10:15 E123, J. Lokoč
B_PPG/vAPH: Pá 18. 10. 13:45–15:15 E128, 15:30–17:00 E128, Pá 1. 11. 13:45–15:15 E128, So 2. 11. 14:00–15:30 E128, 15:45–17:15 E128, J. Lokoč - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Pochopit základní prinicpy počítačové grafiky a jejich algoritmů, dané algoritmy by měl být schopen naprogramovat v běžném programovacím jazyce
- Osnova
- 1) Barvy v počítačové grafice a barevné modely
- 2) Digitální obraz - vzorkování a kvantování
- 3) Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
- 4) Čára
- 5) Kružnice
- 6) Křivky a plochy
- 7) Oblasti a jejich vyplňování
- 8) Antialiasing
- 9) Monochromatické zobrazování, půltónování a rozptylování
- 10) Reprezentace 3D scény
- 11) Zobrazování 3D scény
- 12) Zkouškový test
- Literatura
- doporučená literatura
- Moderní počítačová grafika, Žára Jiří, Sochor Jiří, Felke Petr, Beneš Bedřich
- Výukové metody
- Lekce s požadovanou docházkou 75% na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia a na 50% na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen za vypracování projektů podle zadání. Písemný test na 80% + ústní zkouška ověřující znalosti probrané látky, která rozhoduje o výsledné známce
- Informace učitele
- Vhodná je znalost:
základy geometrie, práce s vektory, goniometrické funkce, optika
Prerequisites:
Basic knowledge of geometry, vectors, goniometric functions, optics - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anna Nováková (cvičící) - Garance
- RNDr. Jakub Lokoč, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dagmar Medová, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/pAPH: Čt 17:30–18:14 E304, Čt 18:15–19:00 E304, J. Lokoč
B_PPG/vAPH: Pá 23. 11. 13:45–15:15 E228, Pá 7. 12. 15:30–17:00 E228, Pá 4. 1. 13:45–15:15 E228, 15:30–17:00 E228, J. Lokoč - Předpoklady
- Základní znalosti geometrie, práce s vektory, goniometrické funkce, optika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Pochopit základní prinicpy počítačové grafiky a jejich algoritmů, dané algoritmy by měl být schopen naprogramovat v běžném programovacím jazyce
- Osnova
- 1) Barvy v počítačové grafice a barevné modely
- 2) Digitální obraz - vzorkování a kvantování
- 3) Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
- 4) Čára
- 5) Kružnice
- 6) Křivky a plochy
- 7) Oblasti a jejich vyplňování
- 8) Antialiasing
- 9) Monochromatické zobrazování, půltónování a rozptylování
- 10) Reprezentace 3D scény
- 11) Zobrazování 3D scény
- 12) Zkouškový test
- Literatura
- doporučená literatura
- Moderní počítačová grafika, Žára Jiří, Sochor Jiří, Felke Petr, Beneš Bedřich
- Výukové metody
- Lekce s požadovanou docházkou 75% na cvičeních/seminářích v prezenční formě studia a na 50% na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia
- Metody hodnocení
- Písemný test na 80% + ústní zkouška ověřující znalosti probrané látky, která rozhoduje o výsledné známce
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/pAPH: Po 10:30–11:14 E225, Po 11:15–12:00 E225, J. Štanclová
B_PPG/vAPH: So 15. 10. 9:45–11:15 E306, So 5. 11. 9:45–11:15 E306, 11:30–13:00 E306, J. Štanclová - Předpoklady
- K tomuto předmětu nejsou nutné žádné zvláštní znalosti nad rámec běžných vědomostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia.
Cíl kurzu: Cílem semináře je seznámit studenty se základními principy počítačové grafiky. Obsahem semináře je popis a analýza různých metod používaných v oblasti počítačové grafiky. - Osnova
- Osnova: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML).
- Obsah seminářů:
- 1. Barvy v počítačové grafice a barevné modely
- 2. Digitální obraz - vzorkování a kvantování
- 3. Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
- 4. Čára
- 5. Kružnice
- 6. Křivky a plochy
- 7. Oblasti a jejich vyplňování
- 8. Vyhlazování
- 9. Monochromatické zobrazování
- 10. Reprezentace 3D scény
- 11. Zobrazování 3D scény
- 12. Zápočtový test
- Literatura
- povinná literatura
- Slajdy ze seminářů (www.cuni.cz/stancloj)
- neurčeno
- Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika. Praha: Computer Press, 2. vydání, 2005
- Pelikán, J.: Materiály k přednášce Počítačová grafika I (http://cgg.ms.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/).
- Žára, J. a spol.: Počítačová grafika, principy a algoritmy. Praha: Grada, 1992.
- Foley, Van Dam, Feiner, Hughes: Computer Graphics, Principles and Practice, Addison Wesley, 1990
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou seminářů v prezenčním i kombinovaném studiu.
- Metody hodnocení
- Rozsah povinné účasti ve výuce:
Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Způsob zakončení předmětu:
Písemný test na 90 min. Test se zkládá z 10 otázek, každá hodnocena 2 body. Na získání zápočtu je nutné napsat test na minimálně 50%. - Informace učitele
- http://www.cuni.cz/~stancloj/
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/pAPH: St 10:30–11:14 E304, St 11:15–12:00 E304, J. Štanclová
B_PPG/vAPH: So 27. 11. 9:45–11:15 E306, 11:30–13:00 E306, So 11. 12. 11:30–13:00 E306, J. Štanclová - Předpoklady
- K tomuto předmětu nejsou nutné žádné zvláštní znalosti nad rámec běžných vědomostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia.
Cíl kurzu: Cílem semináře je seznámit studenty se základními principy počítačové grafiky. Obsahem semináře je popis a analýza různých metod používaných v oblasti počítačové grafiky. - Osnova
- Osnova: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML).
- Obsah seminářů:
- 1. Barvy v počítačové grafice a barevné modely
- 2. Digitální obraz - vzorkování a kvantování
- 3. Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
- 4. Čára
- 5. Kružnice
- 6. Křivky a plochy
- 7. Oblasti a jejich vyplňování
- 8. Vyhlazování
- 9. Monochromatické zobrazování
- 10. Reprezentace 3D scény
- 11. Zobrazování 3D scény
- 12. Zápočtový test
- Literatura
- povinná literatura
- Slajdy ze seminářů (www.cuni.cz/stancloj)
- neurčeno
- Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika. Praha: Computer Press, 2. vydání, 2005
- Pelikán, J.: Materiály k přednášce Počítačová grafika I (http://cgg.ms.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/).
- Žára, J. a spol.: Počítačová grafika, principy a algoritmy. Praha: Grada, 1992.
- Foley, Van Dam, Feiner, Hughes: Computer Graphics, Principles and Practice, Addison Wesley, 1990
- Výukové metody
- Seminář
- Metody hodnocení
- Typ výuky: Výuka probíhá formou seminářů v prezenčním i kombinovaném studiu.
Rozsah povinné účasti ve výuce prezenčního studia: Minimální povinná účast na cvičeních v prezenčním studiu je 80%. Studentům prezenčního studia kteří nesplní povinný rozsah účasti, bude navýšena hranice napsání zápočtového testu (při prvním pokusu).
Způsob zakončení předmětu: Písemný test na 90min.
Test se skládá z 10 otázek; každá hodnocena 2body. Na získání zápočtu je nutné napsat test na minimálně 50% (až na vyjímku uvedenou v předchozím odstavci o nedostatečné účasti na seminářích). - Informace učitele
- http://www.cuni.cz/~stancloj/
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Václav Vohánka (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/pAPH: St 19:15–19:59 E304, St 20:00–20:45 E304, J. Štanclová
B_PPG/vAPH: So 12. 12. 9:45–11:15 E124, 11:30–13:00 E124, So 16. 1. 14:00–15:30 E124, J. Štanclová - Předpoklady
- K tomuto předmětu nejsou nutné žádné zvláštní znalosti nad rámec běžných vědomostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem přednášky je seznámit studenty se základními principy počítačové grafiky. Obsahem přednášky je popis a analýza různých metod používaných v oblasti počítačové grafiky.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Barvy v počítačové grafice a barevné modely 2. Digitální obraz - vzorkování a kvantování 3. Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese 4. Čára 5. Kružnice 6. Křivky a plochy 7. Oblasti a jejich vyplňování 8. Vyhlazování 9. Monochromatické zobrazování 10. Reprezentace 3D scény 11. Zobrazování 3D scény 12. Zápočtová písemka
- Literatura
- přednášky (http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~stanclova/).
- Pelikán, J.: Materiály k přednášce Počítačová grafika I (http://cgg.ms.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/).
- Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika. Praha: Computer Press, 2. vydání, 2005
- Žára, J. a spol.: Počítačová grafika, principy a algoritmy. Praha: Grada, 1992.
- Foley, Van Dam, Feiner, Hughes: Computer Graphics, Principles and Practice, Addison Wesley, 1990
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení: Písemný test na 90min Způsob zakončení: Zápočet
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2008
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Václav Vohánka (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/pAPH: Po 8:45–9:29 E225, Po 9:30–10:15 E225, J. Štanclová
B_PPG/vAPH: Pá 14. 11. 15:30–17:00 E123, 17:15–18:45 E123, Pá 28. 11. 15:30–17:00 E123, J. Štanclová - Předpoklady
- K tomuto předmětu nejsou nutné žádné zvláštní znalosti nad rámec běžných vědomostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem přednášky je seznámit studenty se základními principy počítačové grafiky. Obsahem přednášky je popis a analýza různých metod používaných v oblasti počítačové grafiky.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Barvy v počítačové grafice a barevné modely 2. Digitální obraz - vzorkování a kvantování 3. Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese 4. Čára 5. Kružnice 6. Křivky a plochy 7. Oblasti a jejich vyplňování 8. Vyhlazování 9. Monochromatické zobrazování 10. Reprezentace 3D scény 11. Zobrazování 3D scény 12. Zápočtová písemka
- Literatura
- Žára, J. a spol.: Počítačová grafika, principy a algoritmy. Praha: Grada, 1992.
- přednášky (http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~stanclova/).
- Pelikán, J.: Materiály k přednášce Počítačová grafika I (http://cgg.ms.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/).
- Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika. Praha: Computer Press, 1998.
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení: Písemný test na 90min Způsob zakončení: Zápočet
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správníléto 2008
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF, směr Manažerská informatika)
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF, směr Softwarové systémy)
B_PPG Principy počítačové grafiky
Vysoká škola finanční a správnízima 2007
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin za semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Václav Vohánka (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Ondřej Čepek, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PPG/pAPH: Út 8:00–8:44 E303PC, Út 8:45–9:29 E303PC, J. Štanclová
B_PPG/uAPH: Út 2. 10. 17:30–19:00 E307, Út 16. 10. 19:15–20:45 E307, Út 30. 10. 19:15–20:45 E307, J. Štanclová
B_PPG/vAMO: So 13. 10. 8:00–9:30 M11PC, So 27. 10. 8:00–9:30 M11PC, So 10. 11. 8:00–9:30 M11PC, V. Vohánka
B_PPG/vAPH: Pá 19. 10. 17:15–18:45 E307, So 3. 11. 9:45–11:15 E307, 11:30–13:00 E307, J. Štanclová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem přednášky je seznámit studenty se základními principy počítačové grafiky. Obsahem přednášky je popis a analýza různých metod používaných v oblasti počítačové grafiky.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Barvy v počítačové grafice a barevné modely 2. Digitální obraz - vzorkování a kvantování 3. Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese 4. Čára 5. Kružnice 6. Křivky a plochy 7. Oblasti a jejich vyplňování 8. Vyhlazování 9. Monochromatické zobrazování 10. Reprezentace 3D scény 11. Zobrazování 3D scény 12. Zápočtová písemka
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení: Písemný test na 90min Způsob zakončení: Zápočet
- Statistika zápisu (nejnovější)