B_Rek Reklama

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
1/2/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Garance
Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače s teorií komunikační specifiky reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingového působení. Zároveň však vede posluchače k praktickému uplatňování získaných teoretických poznatků formou tvůrčí aplikace v týmové realizaci dvou konkrétních klientských zadání. Po absolvování předmětu získá student oboru marketingová komunikace podstatnou poznatkovou základnu, jež mu umožní pracovat se základními pojmy oboru, pochopit logiku a návaznosti jednotlivých analytických, kreativních a strategických aktivit, jejichž cílem je efektivní reklamní komunikát a reklamní kampaň. Zároveň bude absolvent předmětu schopen aplikovat teoretické poznatky v přípravě projektu strategie reklamní komunikace a základního tvůrčího pojetí konkrétního klientského zadání. Bude umět pochopit souvislosti a synergické efekty zapojení reklamy do součinnosti s ostatními nástroji marketingové komunikace.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu zvládá: - teoretická východiska využití reklamy jako nástroje marketingové komunikace, její hlavní prostředky a techniky - základní projektové a analytické postupy v reklamní praxi - tvorbu reklamních mixů - přípravu reklamní kampaně - výběr mediálního mixu - metody měření komunikačních efektů - na základní úrovni pak dramaturgii a scenáristickou přípravu reklamního AV scénáře.
Osnova
  • TEORETICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
  • 1. Stručný přehled vývoje reklamy na našem území v evropském a světovém kontextu
  • 2. Reklama jako specifický nástroj marketingové komunikace: firemní komunikace výrobce a prodejce - cíle, prostředky, média, reklamní rozpočet
  • 3. Modely fungování reklamy
  • 4. Reklamní strategie – segmentace, targeting a positioning: cílové skupiny a specifika jejich oslovení
  • 5. Reklamní kampaně a jejich specifika
  • 6. Měření efektivity reklamy
  • 7. Kreativní reklamní strategie – sdělení, apel, informace
  • 8. Kreativní reklamní strategie - formát, realizace
  • 9. Značka v reklamě
  • 10. Globální reklama
  • 11. Sociální reklama
  • 12. : Reklama a nové prostředí. Moderní trendy a techniky v reklamě
  • PRAKTICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
  • 1. Klientský brief – poslání, obsah, náležitosti: konkrétní brief – zadání 1. tvůrčí práce pro 5 členné týmy
  • 2. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 3. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 4. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 5. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 6. Klientský brief – zadání 2. tvůrčí práce pro 5 členné týmy 7. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 8. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 9. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 10. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 11. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 12. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
Literatura
    povinná literatura
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama. Jak dělat reklamu. Praga, Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7
  • KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
  • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2, Kapitola 1.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 7. a 8.
  • PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6 – výběrově
  • SOLOMON, M.R., MARSHALL, G.W., STUART E.W.: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X kapitola: 13.
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
  • Vysekalová, J., Herzman, J., Cír, J.: Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: OECONOMICA 2004. ISBN 80-245-0789-7
  • VOŠAHLÍKOVÁ, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 -výběrově
  • Janouch V.: Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2014.EAN: 9788025143117
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2. 2015. info
  • KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3541-2, kapitola 3.
    doporučená literatura
  • TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-82-3.
  • ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii – I. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní. 113 s. ISBN 978-80-7408-008-1. 2008. info
    neurčeno
  • Aktuální časopisecké studie podle doporučení pedagoga
Výukové metody
V prezenční formě studia je obsahem témat klasický výklad pedagoga, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory s akcentem na znalost literatury a samostudium. Vyžadována je účast na konzultacích nejméně 50%. V prezenční formě studia je ve cvičeních nezbytná nejméně 75% účast. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají: • Dvě týmová tvůrčí řešen: - klientský brief pro reklamní projekt; - návrh reklamního projektu pro vybraný subjekt (produkt) vč. technického scénáře AV reklamy. Týmová řešení jsou klasifikována i s ohledem na podíl každého člena týmu. Podmínkou zápočtu je v prezenční formě studia splněná účast na výuce a splnění seminárních zadání. Studenti KS prezentují studenti své práce v průběhu zkoušky.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen vědomostním testem s 20 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Navazuje ústní posouzení kvality výsledků testu vyučujícím pedagogem, kritický rozbor odborné studie a hodnocení podílu studenta na výsledku týmové práce. Výsledná známka je složena ze všech tří částí: výsledků testu, hodnocení odborné studie, hodnocení podílu na týmové práci.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Testy obsahují z části otázky, které lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_Rek