B_Rek Reklama

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
1/2/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Rek/cMMO: Po 10:30–11:14 M22, Po 11:15–12:00 M22, O. Petr
B_Rek/cM1PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E228, každou sudou středu 14:45–15:30 E228, každou sudou středu 15:45–16:29 E228, každou sudou středu 16:30–17:15 E228, O. Petr
B_Rek/cM2PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E228, každou lichou středu 13:00–13:45 E228, každou lichou středu 14:00–14:44 E228, každou lichou středu 14:45–15:30 E228, O. Petr
B_Rek/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M22, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M22, O. Petr
B_Rek/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E007KC, každou sudou středu 13:00–13:45 E007KC, O. Petr
Předpoklady
B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače s teorií komunikační specifiky reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingového působení. Zároveň však vede posluchače k praktickému uplatňování získaných teoretických poznatků formou tvůrčí aplikace v týmové realizaci dvou konkrétních klientských zadání. Po absolvování předmětu získá student oboru marketingová komunikace podstatnou poznatkovou základnu, jež mu umožní pracovat se základními pojmy oboru, pochopit logiku a návaznosti jednotlivých analytických, kreativních a strategických aktivit, jejichž cílem je efektivní reklamní komunikát a reklamní kampaň. Zároveň bude absolvent předmětu schopen aplikovat teoretické poznatky v přípravě projektu strategie reklamní komunikace a základního tvůrčího pojetí konkrétního klientského zadání. Bude umět pochopit souvislosti a synergické efekty zapojení reklamy do součinnosti s ostatními nástroji marketingové komunikace.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu zvládá: - teoretická východiska využití reklamy jako nástroje marketingové komunikace, její hlavní prostředky a techniky - základní projektové a analytické postupy v reklamní praxi - tvorbu reklamních mixů - přípravu reklamní kampaně - výběr mediálního mixu - metody měření komunikačních efektů
Osnova
  • TEORETICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
  • 1. Stručný přehled vývoje reklamy na našem území v evropském a světovém kontextu
  • 2. Reklama jako specifický nástroj marketingové komunikace: firemní komunikace výrobce a prodejce - cíle, prostředky, média, reklamní rozpočet
  • 3. Reklamní strategie – segmentace, targeting a positioning: cílové skupiny a specifika jejich oslovení
  • 4. Kreativní reklamní strategie – sdělení, apel, informace, formát, realizace
  • 5. Značka v reklamě
  • 6. Reklama v době digitální. Moderní trendy a techniky v reklamě
  • PRAKTICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
  • 1. Klientský brief – poslání, obsah, náležitosti: konkrétní brief
  • 2. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 3. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 4. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 5. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 6. Reklamní kampaň – zadání 2.
  • 7. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 8. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 9. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 10. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 11. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 12. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
Literatura
    povinná literatura
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama. Jak dělat reklamu. Praga, Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7
  • KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
  • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2, Kapitola 1.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 7. a 8.
  • PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6 – výběrově
  • SOLOMON, M.R., MARSHALL, G.W., STUART E.W.: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X kapitola: 13.
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
  • VOŠAHLÍKOVÁ, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 -výběrově
  • Janouch V.: Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2014.EAN: 9788025143117
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2. info
  • KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3541-2, kapitola 3.
  • YOUNG. Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha:Svojtka & Co, s.r.o 2018. ISBN 978-80-256-2159-2
    doporučená literatura
  • TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-82-3.
Výukové metody
V prezenční formě studia je obsahem témat klasický výklad pedagoga, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory s akcentem na znalost literatury a samostudium. Vyžadována je účast na konzultacích nejméně 50%. V prezenční formě studia je ve cvičeních nezbytná nejméně 75% účast.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen ústní zkouškou, losování ze zkušebních okruhů. Zápočet před zkouškou lze získat za odevzdání a prezentaci semestrálního projektu -zadání během seminářů.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Ústní zkouška vychází z obsahu přednášek a z povinné odborné literatury. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru studijní iniciativy. Všechna přednášená témata budou průběžně ukládána v podobě PPT prezentací v IS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_Rek