N_AJ_2 Anglický jazyk 2

Vysoká škola finanční a správní
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Zuzana Šimonová (cvičící)
Garance
Mgr. Zuzana Šimonová
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Předpoklady
N_AJ_1 Anglický jazyk 1
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu N_AJ_1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle předmětu jsou zaměřeny na obecně profesní a odborný anglický jazyk, systematické zdokonalování znalostí, dovedností a návyků z hlediska jazykových prostředků (stránka fonetická, grafická, slovní zásoba a mluvnice), řeči jako fungování jazyka (dovednosti receptivní a produktivní). Z hlediska sémanticko- funkčního zaměření je pozornost věnována obecným tematickým okruhům (prezentace autentického jazyka) a nosným tématům odborným. Kurz staví na konceptu výuky angličtiny jako cizího jazyka (English as a Foreign Language – EFL) dle nejnovějších metod zaměřených na interaktivitu a vzájemnou provázanost všech jazykových dovedností. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov umístěných v interním informačním systému se vzdáleným přístupem napomáhá studentům v autonomním učení a umožní i hlubší studium dle vlastních potřeb a možností, čímž napomáhá nejen sebe-řízenému, ale také sebe-určujícímu učení na základě teorie heutagogiky. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu je definováno níže.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium
Výstupy z učení
Studenti prokáží osvojení komplexních jazykových dovedností a získají odborné kompetence prezentovat ekonomická a marketingová témata v angličtině plynně a spontánně včetně schopnosti vysvětlit detaily a precizně formulovat závěry, myšlenky a názory). Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat a interpretovat odborné texty a konverzovat na následující témata: osobní prodej, ATL/BTL/TTL, mediální strategie,televize a rádio, tisk a tištěné dokumenty. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za současné podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebe-určujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Výstupy z učení platí i pro kombinované studium.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah cvičení: 1-2 Introduction to the course; IE-UI Unit 03 Work-life balance; Multimedia – Happiness is ...?; Focus on Grammar: Relative clauses 3-4 PEIU-M – 31 Personal selling; 5-6 IE-UI Unit 03 Work-life balance; Focus on Vocabulary: Suffixes and collocations; Focus on skills: Dynamic presentations; Focus on function: Hedging, contrasting, and generalizing 7-8 PEIU-M – 32 Above, below and through the line; 9-10 IE-UI Unit 04 Providing a service; Multimedia - New Earswick Village; Focus on Grammar: Narrative tenses 11-12 PEIU-M – 33 Media strategy; PEIU-M – 34 TV and radio; Marketing workshop – PEiU-M Over to you Units 31-33; 13-14 IE-UI Unit 04 Providing a service; Focus on Vocabulary: Gerunds and infinitives; Focus on skills: Being assertive; Focus on functions: Handling complaints 15-16 PEIU-M – 35 Outdoor advertising; Focus on skills: Writing – Press release to mark the company’ 15th year anniversary (TM); 17 -18 IE-UI Unit 05 Looking into the future, Multimedia – Great Barrier Reef; Focus on Grammar: Future tenses 19-20 PEIU-M – 36 The press; PEIU-M – 37 Printed documents; Marketing workshop – PEiU-M Over to you Units 34-37; 21-22 IE-UI Unit 05 Looking into the future, Focus on vocabulary: Future expressions; Focus on Work skills: Describing graphs; Focus on Function: Problems and solutions 23-24 IE-UI Units 3-5 revision – core concepts, vocabulary and phrases; PEiU-M – Units 31-37 revision
Literatura
    povinná literatura
  • APPLEBY, Rachel a Frances WATKINS. International Express - Upper-Intermediate: Student's Book with Pocket Book and DVD-ROM. Third Edition. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-459787-6
  • FARRALL, Cate a Marianne LINDSLEY. Professional English in Use: Marketing. 1st publ. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 144 s. ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate students of English: with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379 s. ISBN 05-215-3762-2
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou cvičení v prezenčním studiu a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE
Minimální povinná účast na semináři v prezenčním studiu je 75%; na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu je její rozsah stanoven minimálně na 50%. Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.

2. ZÁPOČTOVÝ TEST (CREDIT TEST)
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení alespoň 60 bodů ze 100. Student má nárok na jeden řádný a další opravné termíny k napsání zápočtového testu u svého kmenového vyučujícího. Pozn.: Studentům, kteří budou při psaní zápočtového testu usvědčeni ze zvlášť hrubého porušení Studijního a zkušebního řádu (zejména na základě nedovoleného použití mobilu, psacích potřeb vybavených kamerou apod.) se do poznámkového bloku zapíše "podvodné jednání“ (tj. ztráta jednoho pokusu).

3. NEDOSTATEČNÁ DOCHÁZKA
V případě nedostatečné docházky (mezi 75-40%) se studentovi v poznámkovém bloku v IS zapíše poznámka "administrativní -“ a dotyčný ztrácí jeden pokus složit test. V případě účasti nedosahující 40% se v poznámkovém bloku v IS zapíše poznámka "absolutně nedostačující docházka“ a student bude mít pouze jeden pokus ke složení testu.

4. STUDENTI S INDIVIDUÁLNÍM STUDIJNÍM PLÁNEM
Studenti prezenčního studia se schváleným ISP mají za povinnost kontaktovat nejpozději do tří týdnů od začátku aktuálního semestru svého kmenového vyučujícího, se kterým se domluví na alternativním způsobu plnění studijních povinností vyplývajícího z nepovinné docházky. V případě, že tak dotyčný student prokazatelně neučiní, zapíše mu následně vyučující do poznámkového bloku v IS poznámka "nekontaktní ISP"a dotyčný ztrácí jeden pokus složit test. Studentům, kterým bude přiznán ISP až v průběhu probíhajícího semestru, se ukládá za povinnost kontaktovat kmenového vyučujícího nejpozději do 14 dnů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, léto 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2025/N_AJ_2