N_FM Finanční marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FM/vMPH: Pá 7. 2. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, Pá 6. 3. 17:30–19:00 S24, P. Jílková
Předpoklady
Základy marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je aplikace marketingových principů do odvětví finančních služeb. Kurz Marketing ve finančních službách je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Výstupy z učení
Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody online marketingu.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Strategický marketing v kontextu finanční instituce. 3. Marketingové prostředí, analýza konkurence a SWOT. 4. Segmentace, targeting, diferenciace. 5. Positioning, značka a Customer Insights. 6. Chování spotřebitelů na finančním trhu a zákaznická zkušenost 7. Marketingový mix ve službách. 8. Role produktového manažera a lean produkt management. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu trhu. 10. Komunikační mix. 11. Nástroje online marketingu. 12. Řízení komunikační kampaně ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • • KOTLER, T., ARMSTRONG A.: Complete Principles of Marketing, Global 17th Edition.- ISBN 10: 1292220171 • PRIDE, William M. a O. C. FERRELL. Marketing. 2016 ed. Boston: Cengage Learning. 2016. 687 p. ISBN 978-1-285-85834-0.
  • KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu, 1. vyd., Praga: Grada Publishing, 2016, ISBN 978-80-247-3541-2, s. 213.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2. 2015. info
  • HAVLÍČEK, Karel. Marketing management and marketing controlling of SME´s. European Research Studies Journal. Greece: University of Piraeus, Vol. XIV, Issue 4, s. 39-54, 15 s. ISSN 1108-2976. 2011. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Podnikový marketing: Jak získat a udržet zákazníka. Praha: VŠFS. 192 s. ISBN 80-86754-31-6. 2004. info
Výukové metody
Přednáška a e-learningová konzultace.
Metody hodnocení
Závěrečný písemný test a ústní přezkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2020/N_FM