N_GSK World and Global Communications

University of Finance and Administration
Summer 2013
Extent and Intensity
2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Bc. Jan Peterec
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
General note: 0.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, Summer 2011, summer 2012.

N_GSK World and Global Communications

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Marek Matějka (lecturer)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Guaranteed by
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Monika Kozlerová
Timetable of Seminar Groups
N_GSK/pMPH: each odd Thursday 14:00–14:44 S23, each odd Thursday 14:45–15:30 S23, each odd Thursday 15:45–16:29 S23, each odd Thursday 16:30–17:15 S23, I. Petrová
N_GSK/uM1abPH: Tue 28. 2. 19:15–20:45 S21, Tue 6. 3. 19:15–20:45 S21, Tue 13. 3. 14:00–15:30 S21, Tue 27. 3. 14:00–15:30 S21, I. Petrová
N_GSK/vMPH: Sat 31. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Sat 21. 4. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, I. Petrová
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, Summer 2011, Summer 2013.

N_GSK World and Global Communications

University of Finance and Administration
Summer 2011
Extent and Intensity
2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_GSK/pMMO: Tue 8:45–9:29 M25, Tue 9:30–10:15 M25, A. Klosová
N_GSK/pMPH: Tue 10:30–11:14 S21, Tue 11:15–12:00 S21, L. Cviklová
N_GSK/uMPH: Tue 22. 3. 17:30–19:00 S32, Tue 29. 3. 17:30–19:00 S32, Tue 12. 4. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, L. Cviklová
N_GSK/vMPH: Sat 19. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Fri 1. 4. 15:30–17:00 S23, Fri 15. 4. 15:30–17:00 S23, L. Cviklová
Prerequisites (in Czech)
základním předpokladem je ukončení bakalářského studia
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět se zaměřuje na kulturní vývoj a odlišnosti v oblasti komunikace ve světě. Kombinuje poznatky z oblastni mezinárodního managementu a kulturních a komunikačních studií. Cílem předmětu je poskytnout studentům takové vědomosti, které by jim umožnily plnou participaci na marketingových a řídících aktivitách v mezinárodním prostředí bez ohledu na světadíl, na kterém se právě nacházejí. Předmět se také zaměřuje na rozdílné komunikace v osobní a řídící práci, na rozdílné řídící praktiky v jednotlivých světových zemích, rozdílné způsoby průběhu vyjednávání, naslouchání a prezentace.
Syllabus
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci ve velkých společenských skupinách. 2.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci v malých společenských skupinách. 3.Globální komunikace: nástroje a technologie, obsah, limity. 4.Globální komunikace: komunikace a informace, kulturní změny. 5.Leadership, organizace a kultura organizace: korporátní kultura a Hofstedeho dimenze. 6.Leadership, organizace a kultura organizace: typy korporátní kultury dle Trompenaarse. 7.Tvorba týmu v nadnárodních organizacích. 8.Překonávání komunikačních bariér. 9.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: jazyk, neverbální komunikace. 10.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: proxemika, čas, průběh,atd. 11.Národní kulturní rozdíly a komunikace: Anglosasové a Keltové, německy mluvící země, Skandinávci. 12.Národní kulturní rozdíly a komunikace: národy jižní Evropy,Česká republika, USA, Japonsko, Čína.
Literature
    required literature
  • Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Lewis, R.D: Cross Cultural Communication - A Visual Approach. Warnford: Transcreen Publications, 1999.
  • Kolman, L.: Komunikace mezi kulturami. Psychologie interkulturních rozdílů. Praha: ČZU, 2001.
  • Nový, I., Schroll-Machl, S.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání, 3. vydání. Praha: Management Press 2003.
  • Světlík, J., Marketing pro evropský trh, Praha: Grada Publishing, 2003
  • Lewis, R.D., When Cultures Collide. Managing successfully across cultures. London: Nicholas Brealey Publishing, 2002.
  • Dahl, S.: Communications and Culture Transformation. http://stephweb.com/capstone 9. 12.2007.
Teaching methods (in Czech)
přednášky výuka bude probíhat formou přednášek v prezenční formě studia/každý týden dvě hodiny/a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia
Assessment methods (in Czech)
přednášky, ukončeno zkouškou (6 kreditů) Zvládnutí dané problematiky bude hodnoceno na základě seminární práce v rozsahu 10 stran splňující kritéria odborného textu a dále i na písemné závěrečné zkoušce ověřující znalosti z výše uvedené probírané látky
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, summer 2012, Summer 2013.

N_GSK World and Global Communications

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_GSK/pMMO: Tue 8:45–9:29 M26, Tue 9:30–10:15 M26, A. Klosová
N_GSK/pMPH: Mon 14:00–14:44 S01, Mon 14:45–15:30 S01, L. Cviklová
N_GSK/uM1aPH: Tue 5. 10. 15:45–17:15 S11, Tue 12. 10. 14:00–15:30 S11, Tue 19. 10. 17:30–19:00 S11, Tue 26. 10. 17:30–19:00 S11, L. Cviklová
N_GSK/uM1bPH: Tue 12. 10. 15:45–17:15 S13, Tue 19. 10. 19:15–20:45 S13, Tue 26. 10. 14:00–15:30 S13, Tue 2. 11. 17:30–19:00 S13, L. Cviklová
N_GSK/vMKL: Fri 26. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Fri 10. 12. 17:15–18:45 K205, 19:00–20:30 K205, L. Cviklová
N_GSK/vMMO: Sat 9. 10. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, Sat 23. 10. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, A. Klosová
N_GSK/vM2PH: Fri 22. 10. 13:45–15:15 E228, Sat 13. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, Sat 27. 11. 9:45–11:15 S13, L. Cviklová
N_GSK/vM3PH: Sat 27. 11. 11:30–13:00 S26, Sat 11. 12. 9:45–11:15 S26, Sat 8. 1. 11:30–13:00 S26, 14:00–15:30 S26, L. Cviklová
Prerequisites (in Czech)
předpokladem je ukončení bakalářského studia
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět se zaměřuje na kulturní vývoj a odlišnosti v oblasti komunikace ve světě. Kombinuje poznatky z oblastni mezinárodního managementu a kulturních a komunikačních studií. Cílem předmětu je poskytnout studentům takové vědomosti, které by jim umožnily plnou participaci na marketingových a řídících aktivitách v mezinárodním prostředí bez ohledu na světadíl, na kterém se právě nacházejí. Předmět se také zaměřuje na rozdílné komunikace v osobní a řídící práci, na rozdílné řídící praktiky v jednotlivých světových zemích, rozdílné způsoby průběhu vyjednávání, naslouchání a prezentace.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci ve velkých společenských skupinách. 2.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci v malých společenských skupinách. 3.Globální komunikace: nástroje a technologie, obsah, limity. 4.Globální komunikace: komunikace a informace, kulturní změny. 5.Leadership, organizace a kultura organizace: korporátní kultura a Hofstedeho dimenze. 6.Leadership, organizace a kultura organizace: typy korporátní kultury dle Trompenaarse. 7.Tvorba týmu v nadnárodních organizacích. 8.Překonávání komunikačních bariér. 9.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: jazyk, neverbální komunikace. 10.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: proxemika, čas, průběh,atd. 11.Národní kulturní rozdíly a komunikace: Anglosasové a Keltové, německy mluvící země, Skandinávci. 12.Národní kulturní rozdíly a komunikace: národy jižní Evropy,Česká republika, USA, Japonsko, Čína.
Literature
    required literature
  • Kolman, L.: Komunikace mezi kulturami. Psychologie interkulturních rozdílů. Praha: ČZU, 2001.
  • Světlík, J.,: Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Nový, I., Schroll-Machl, S.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. 3 vydání. Praha: Management Press 2003.
    recommended literature
  • Lewis, R.D.: Cross cultural Communication-A Visual Approach. Warnford: Transcreen Publications, 1999.
  • Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi.1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Lewis, R.D.: When Cultures Collide. Managing successfully across cultures. London: Nicholas Brealey Publishing, 2002.
  • Dahl, S.: Communications and Culture Transformation. http://stephweb.com/capstone 9.12. 2007.
Teaching methods (in Czech)
přednášky výuka bude probíhat formou přednášek v prezenční formě studia/každý týden dvě hodiny/a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia
Assessment methods (in Czech)
přednášky, ukončeno zkouškou (6 kreditů) Zvládnutí dané problematiky bude hodnoceno na základě seminární práce v rozsahu 10 stran splňující kritéria odborného textu a dále i na písemné závěrečné zkoušce ověřující znalosti z výše uvedené probírané látky
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, summer 2012, Summer 2013.
  • Enrolment Statistics (recent)