N_GSK Globální svět a komunikace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Jan Peterec
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, léto 2012.

N_GSK Globální svět a komunikace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Marek Matějka (přednášející)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Garance
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Monika Kozlerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_GSK/pMPH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S23, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S23, každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 S23, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 S23, I. Petrová
N_GSK/uM1abPH: Út 28. 2. 19:15–20:45 S21, Út 6. 3. 19:15–20:45 S21, Út 13. 3. 14:00–15:30 S21, Út 27. 3. 14:00–15:30 S21, I. Petrová
N_GSK/vMPH: So 31. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, So 21. 4. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, I. Petrová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, léto 2013.

N_GSK Globální svět a komunikace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_GSK/pMMO: Út 8:45–9:29 M25, Út 9:30–10:15 M25, A. Klosová
N_GSK/pMPH: Út 10:30–11:14 S21, Út 11:15–12:00 S21, L. Cviklová
N_GSK/uMPH: Út 22. 3. 17:30–19:00 S32, Út 29. 3. 17:30–19:00 S32, Út 12. 4. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, L. Cviklová
N_GSK/vMPH: So 19. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Pá 1. 4. 15:30–17:00 S23, Pá 15. 4. 15:30–17:00 S23, L. Cviklová
Předpoklady
základním předpokladem je ukončení bakalářského studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět se zaměřuje na kulturní vývoj a odlišnosti v oblasti komunikace ve světě. Kombinuje poznatky z oblastni mezinárodního managementu a kulturních a komunikačních studií. Cílem předmětu je poskytnout studentům takové vědomosti, které by jim umožnily plnou participaci na marketingových a řídících aktivitách v mezinárodním prostředí bez ohledu na světadíl, na kterém se právě nacházejí. Předmět se také zaměřuje na rozdílné komunikace v osobní a řídící práci, na rozdílné řídící praktiky v jednotlivých světových zemích, rozdílné způsoby průběhu vyjednávání, naslouchání a prezentace
Osnova
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci ve velkých společenských skupinách. 2.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci v malých společenských skupinách. 3.Globální komunikace: nástroje a technologie, obsah, limity. 4.Globální komunikace: komunikace a informace, kulturní změny. 5.Leadership, organizace a kultura organizace: korporátní kultura a Hofstedeho dimenze. 6.Leadership, organizace a kultura organizace: typy korporátní kultury dle Trompenaarse. 7.Tvorba týmu v nadnárodních organizacích. 8.Překonávání komunikačních bariér. 9.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: jazyk, neverbální komunikace. 10.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: proxemika, čas, průběh,atd. 11.Národní kulturní rozdíly a komunikace: Anglosasové a Keltové, německy mluvící země, Skandinávci. 12.Národní kulturní rozdíly a komunikace: národy jižní Evropy,Česká republika, USA, Japonsko, Čína.
Literatura
    povinná literatura
  • Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Lewis, R.D: Cross Cultural Communication - A Visual Approach. Warnford: Transcreen Publications, 1999.
  • Kolman, L.: Komunikace mezi kulturami. Psychologie interkulturních rozdílů. Praha: ČZU, 2001.
  • Nový, I., Schroll-Machl, S.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání, 3. vydání. Praha: Management Press 2003.
  • Světlík, J., Marketing pro evropský trh, Praha: Grada Publishing, 2003
  • Lewis, R.D., When Cultures Collide. Managing successfully across cultures. London: Nicholas Brealey Publishing, 2002.
  • Dahl, S.: Communications and Culture Transformation. http://stephweb.com/capstone 9. 12.2007.
Výukové metody
přednášky výuka bude probíhat formou přednášek v prezenční formě studia/každý týden dvě hodiny/a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia
Metody hodnocení
přednášky, ukončeno zkouškou (6 kreditů) Zvládnutí dané problematiky bude hodnoceno na základě seminární práce v rozsahu 10 stran splňující kritéria odborného textu a dále i na písemné závěrečné zkoušce ověřující znalosti z výše uvedené probírané látky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2012, léto 2013.

N_GSK Globální svět a komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
2/0. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_GSK/pMMO: Út 8:45–9:29 M26, Út 9:30–10:15 M26, A. Klosová
N_GSK/pMPH: Po 14:00–14:44 S01, Po 14:45–15:30 S01, L. Cviklová
N_GSK/uM1aPH: Út 5. 10. 15:45–17:15 S11, Út 12. 10. 14:00–15:30 S11, Út 19. 10. 17:30–19:00 S11, Út 26. 10. 17:30–19:00 S11, L. Cviklová
N_GSK/uM1bPH: Út 12. 10. 15:45–17:15 S13, Út 19. 10. 19:15–20:45 S13, Út 26. 10. 14:00–15:30 S13, Út 2. 11. 17:30–19:00 S13, L. Cviklová
N_GSK/vMKL: Pá 26. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 10. 12. 17:15–18:45 K205, 19:00–20:30 K205, L. Cviklová
N_GSK/vMMO: So 9. 10. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, So 23. 10. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, A. Klosová
N_GSK/vM2PH: Pá 22. 10. 13:45–15:15 E228, So 13. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, So 27. 11. 9:45–11:15 S13, L. Cviklová
N_GSK/vM3PH: So 27. 11. 11:30–13:00 S26, So 11. 12. 9:45–11:15 S26, So 8. 1. 11:30–13:00 S26, 14:00–15:30 S26, L. Cviklová
Předpoklady
předpokladem je ukončení bakalářského studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět se zaměřuje na kulturní vývoj a odlišnosti v oblasti komunikace ve světě. Kombinuje poznatky z oblastni mezinárodního managementu a kulturních a komunikačních studií. Cílem předmětu je poskytnout studentům takové vědomosti, které by jim umožnily plnou participaci na marketingových a řídících aktivitách v mezinárodním prostředí bez ohledu na světadíl, na kterém se právě nacházejí. Předmět se také zaměřuje na rozdílné komunikace v osobní a řídící práci, na rozdílné řídící praktiky v jednotlivých světových zemích, rozdílné způsoby průběhu vyjednávání, naslouchání a prezentace.
Osnova
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci ve velkých společenských skupinách. 2.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci v malých společenských skupinách. 3.Globální komunikace: nástroje a technologie, obsah, limity. 4.Globální komunikace: komunikace a informace, kulturní změny. 5.Leadership, organizace a kultura organizace: korporátní kultura a Hofstedeho dimenze. 6.Leadership, organizace a kultura organizace: typy korporátní kultury dle Trompenaarse. 7.Tvorba týmu v nadnárodních organizacích. 8.Překonávání komunikačních bariér. 9.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: jazyk, neverbální komunikace. 10.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: proxemika, čas, průběh,atd. 11.Národní kulturní rozdíly a komunikace: Anglosasové a Keltové, německy mluvící země, Skandinávci. 12.Národní kulturní rozdíly a komunikace: národy jižní Evropy,Česká republika, USA, Japonsko, Čína.
Literatura
    povinná literatura
  • Kolman, L.: Komunikace mezi kulturami. Psychologie interkulturních rozdílů. Praha: ČZU, 2001.
  • Světlík, J.,: Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Nový, I., Schroll-Machl, S.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. 3 vydání. Praha: Management Press 2003.
    doporučená literatura
  • Lewis, R.D.: Cross cultural Communication-A Visual Approach. Warnford: Transcreen Publications, 1999.
  • Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi.1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Lewis, R.D.: When Cultures Collide. Managing successfully across cultures. London: Nicholas Brealey Publishing, 2002.
  • Dahl, S.: Communications and Culture Transformation. http://stephweb.com/capstone 9.12. 2007.
Výukové metody
přednášky výuka bude probíhat formou přednášek v prezenční formě studia/každý týden dvě hodiny/a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia
Metody hodnocení
přednášky, ukončeno zkouškou (6 kreditů) Zvládnutí dané problematiky bude hodnoceno na základě seminární práce v rozsahu 10 stran splňující kritéria odborného textu a dále i na písemné závěrečné zkoušce ověřující znalosti z výše uvedené probírané látky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2012, léto 2013.