N_GSK Globální svět a komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Jan Peterec - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
N_GSK Globální svět a komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Marek Matějka (přednášející)
PhDr. Iva Petrová (cvičící) - Garance
- Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Monika Kozlerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_GSK/pMPH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S23, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S23, každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 S23, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 S23, I. Petrová
N_GSK/uM1abPH: Út 28. 2. 19:15–20:45 S21, Út 6. 3. 19:15–20:45 S21, Út 13. 3. 14:00–15:30 S21, Út 27. 3. 14:00–15:30 S21, I. Petrová
N_GSK/vMPH: So 31. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, So 21. 4. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, I. Petrová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_GSK Globální svět a komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_GSK/pMMO: Út 8:45–9:29 M25, Út 9:30–10:15 M25, A. Klosová
N_GSK/pMPH: Út 10:30–11:14 S21, Út 11:15–12:00 S21, L. Cviklová
N_GSK/uMPH: Út 22. 3. 17:30–19:00 S32, Út 29. 3. 17:30–19:00 S32, Út 12. 4. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, L. Cviklová
N_GSK/vMPH: So 19. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Pá 1. 4. 15:30–17:00 S23, Pá 15. 4. 15:30–17:00 S23, L. Cviklová - Předpoklady
- základním předpokladem je ukončení bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět se zaměřuje na kulturní vývoj a odlišnosti v oblasti komunikace ve světě. Kombinuje poznatky z oblastni mezinárodního managementu a kulturních a komunikačních studií. Cílem předmětu je poskytnout studentům takové vědomosti, které by jim umožnily plnou participaci na marketingových a řídících aktivitách v mezinárodním prostředí bez ohledu na světadíl, na kterém se právě nacházejí. Předmět se také zaměřuje na rozdílné komunikace v osobní a řídící práci, na rozdílné řídící praktiky v jednotlivých světových zemích, rozdílné způsoby průběhu vyjednávání, naslouchání a prezentace
- Osnova
- Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci ve velkých společenských skupinách. 2.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci v malých společenských skupinách. 3.Globální komunikace: nástroje a technologie, obsah, limity. 4.Globální komunikace: komunikace a informace, kulturní změny. 5.Leadership, organizace a kultura organizace: korporátní kultura a Hofstedeho dimenze. 6.Leadership, organizace a kultura organizace: typy korporátní kultury dle Trompenaarse. 7.Tvorba týmu v nadnárodních organizacích. 8.Překonávání komunikačních bariér. 9.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: jazyk, neverbální komunikace. 10.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: proxemika, čas, průběh,atd. 11.Národní kulturní rozdíly a komunikace: Anglosasové a Keltové, německy mluvící země, Skandinávci. 12.Národní kulturní rozdíly a komunikace: národy jižní Evropy,Česká republika, USA, Japonsko, Čína.
- Literatura
- povinná literatura
- Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Lewis, R.D: Cross Cultural Communication - A Visual Approach. Warnford: Transcreen Publications, 1999.
- Kolman, L.: Komunikace mezi kulturami. Psychologie interkulturních rozdílů. Praha: ČZU, 2001.
- Nový, I., Schroll-Machl, S.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání, 3. vydání. Praha: Management Press 2003.
- Světlík, J., Marketing pro evropský trh, Praha: Grada Publishing, 2003
- Lewis, R.D., When Cultures Collide. Managing successfully across cultures. London: Nicholas Brealey Publishing, 2002.
- Dahl, S.: Communications and Culture Transformation. http://stephweb.com/capstone 9. 12.2007.
- Výukové metody
- přednášky výuka bude probíhat formou přednášek v prezenční formě studia/každý týden dvě hodiny/a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia
- Metody hodnocení
- přednášky, ukončeno zkouškou (6 kreditů) Zvládnutí dané problematiky bude hodnoceno na základě seminární práce v rozsahu 10 stran splňující kritéria odborného textu a dále i na písemné závěrečné zkoušce ověřující znalosti z výše uvedené probírané látky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_GSK Globální svět a komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 2/0. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_GSK/pMMO: Út 8:45–9:29 M26, Út 9:30–10:15 M26, A. Klosová
N_GSK/pMPH: Po 14:00–14:44 S01, Po 14:45–15:30 S01, L. Cviklová
N_GSK/uM1aPH: Út 5. 10. 15:45–17:15 S11, Út 12. 10. 14:00–15:30 S11, Út 19. 10. 17:30–19:00 S11, Út 26. 10. 17:30–19:00 S11, L. Cviklová
N_GSK/uM1bPH: Út 12. 10. 15:45–17:15 S13, Út 19. 10. 19:15–20:45 S13, Út 26. 10. 14:00–15:30 S13, Út 2. 11. 17:30–19:00 S13, L. Cviklová
N_GSK/vMKL: Pá 26. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 10. 12. 17:15–18:45 K205, 19:00–20:30 K205, L. Cviklová
N_GSK/vMMO: So 9. 10. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, So 23. 10. 8:00–9:30 M24, 9:45–11:15 M24, A. Klosová
N_GSK/vM2PH: Pá 22. 10. 13:45–15:15 E228, So 13. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, So 27. 11. 9:45–11:15 S13, L. Cviklová
N_GSK/vM3PH: So 27. 11. 11:30–13:00 S26, So 11. 12. 9:45–11:15 S26, So 8. 1. 11:30–13:00 S26, 14:00–15:30 S26, L. Cviklová - Předpoklady
- předpokladem je ukončení bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět se zaměřuje na kulturní vývoj a odlišnosti v oblasti komunikace ve světě. Kombinuje poznatky z oblastni mezinárodního managementu a kulturních a komunikačních studií. Cílem předmětu je poskytnout studentům takové vědomosti, které by jim umožnily plnou participaci na marketingových a řídících aktivitách v mezinárodním prostředí bez ohledu na světadíl, na kterém se právě nacházejí. Předmět se také zaměřuje na rozdílné komunikace v osobní a řídící práci, na rozdílné řídící praktiky v jednotlivých světových zemích, rozdílné způsoby průběhu vyjednávání, naslouchání a prezentace.
- Osnova
- Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci ve velkých společenských skupinách. 2.Důsledky různých etap globalizačních procesů pro komunikaci v malých společenských skupinách. 3.Globální komunikace: nástroje a technologie, obsah, limity. 4.Globální komunikace: komunikace a informace, kulturní změny. 5.Leadership, organizace a kultura organizace: korporátní kultura a Hofstedeho dimenze. 6.Leadership, organizace a kultura organizace: typy korporátní kultury dle Trompenaarse. 7.Tvorba týmu v nadnárodních organizacích. 8.Překonávání komunikačních bariér. 9.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: jazyk, neverbální komunikace. 10.Kulturní rozdíly v osobní komunikaci: proxemika, čas, průběh,atd. 11.Národní kulturní rozdíly a komunikace: Anglosasové a Keltové, německy mluvící země, Skandinávci. 12.Národní kulturní rozdíly a komunikace: národy jižní Evropy,Česká republika, USA, Japonsko, Čína.
- Literatura
- povinná literatura
- Kolman, L.: Komunikace mezi kulturami. Psychologie interkulturních rozdílů. Praha: ČZU, 2001.
- Světlík, J.,: Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Nový, I., Schroll-Machl, S.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. 3 vydání. Praha: Management Press 2003.
- doporučená literatura
- Lewis, R.D.: Cross cultural Communication-A Visual Approach. Warnford: Transcreen Publications, 1999.
- Mikuláštík, M.: Komunikační dovednosti v praxi.1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Lewis, R.D.: When Cultures Collide. Managing successfully across cultures. London: Nicholas Brealey Publishing, 2002.
- Dahl, S.: Communications and Culture Transformation. http://stephweb.com/capstone 9.12. 2007.
- Výukové metody
- přednášky výuka bude probíhat formou přednášek v prezenční formě studia/každý týden dvě hodiny/a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia
- Metody hodnocení
- přednášky, ukončeno zkouškou (6 kreditů) Zvládnutí dané problematiky bude hodnoceno na základě seminární práce v rozsahu 10 stran splňující kritéria odborného textu a dále i na písemné závěrečné zkoušce ověřující znalosti z výše uvedené probírané látky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)