N_MPT Mediální prostředí a trh

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011.

N_MPT Mediální prostředí a trh

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 8 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Garance
Mgr. Evžen Staněk
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Předpoklady
Zvládnutí základních pojmů z oblasti fungování trhu a dále přehled a orientace v současném mediální prostředí.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s odrazem vývoje společnosti v zájmu o jednotlivé mediatypy, zejména pak o tisk a Internet. Objasnit některé zásadní souvislosti zájmu publika o média v souladu se strukturální přeměnou společnosti, ukázat vliv médií na rozvoj moderních společností. Analyzovat příčiny poklesu zájmu o tisk v posledních letech a naznačit perspektivní vývoj mediálního trhu. V kontextu toho ukázat principy fungování tzv. hyperlokálních médií, hyperlokální žurnalistiky, procesu amaterizace žurnalistiky a vznik tzv. „občanské žurnalistiky“. Absolventi se seznámí s rolí a fungováním nejrůznějších subjektů moderního mediálního trhu, ať už se jedná o vydavatelské domy, mediální agentury apod. Porozumí smyslu pojmu cílová skupina a rozdílům v oslovování a komunikaci různých cílových skupin, rozdílům v komunikaci médií. Dále budou rozvinuty některé zásadní principy fungování vydavatelského managementu, mediálních a jiných subjektů na trhu, zásady mediálního plánování atd. Kurz si dále klade za cíl představit vybrané sociální funkce masových médií a sociálních důsledků vynálezu a rozšíření komunikačních technologií, stojících na prahu modernity. Toto by mělo být základem pro zvládnutí základů zpracování libovolného vydavatelského projektu (nebo mediálního projektu) absolventy tohoto předmětu.
Osnova
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). PŘEDNÁŠKA 1: Média a modernita I. PŘEDNÁŠKA 2: Perspektivy vývoje mediálního trhu ve světě a odraz pro vývoj v ČR PŘEDNÁŠKA 3: Internetové sítě, sociální sítě (Twitter, Facebook) nové formy mediální komunikace a propagace PŘEDNÁŠKA 4: Hyperlokální média, občanská žurnalistika (+ zadání semestrální práce) PŘEDNÁŠKA 5: Subjekty mediálního trhu a jejich funkce PŘEDNÁŠKA 6: Zadání semestrální práce PŘEDNÁŠKA 7: Licenční produkty PŘEDNÁŠKA 8: Mediální produkty, příprava a vzájemné interakce PŘEDNÁŠKA 9: Smluvní vztahy s mediálními subjekty PŘEDNÁŠKA 10: Mechanismy podpory prodeje PŘEDNÁŠKA 11: Marketing médií, analýza mediálního trhu, obchodní aktivity médií PŘEDNÁŠKA 12: Vyhodnocení výsledků studia + zápočet.
Literatura
    povinná literatura
  • Globalization, development and the mass media. Edited by Colin Sparks. London : SAGE Publications, 2007. 258 s. ISBN 978-0-7619-6162.
  • Giddens, Anthony: Důsledky modernity. (Přeložil Karel Müller). Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. 195 s. ISBN 80-85850-62-1.
  • McLuhan, Herbert Marshall: Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. (Přeložili Irena Přibylová - Martin Krejza). Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
    doporučená literatura
  • THOMPSON, J. B.: Média a modernita – sociální teorie médií. (Přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum, 2004
Výukové metody
Výukové metody: přednášky
Metody hodnocení
Metody hodnocení: Zkouška (6 kredity) - shodné pro všechny typy studia; zpracování semestrální práce; obsahem bude bude popis mediálního projektu, jeho součástí a mechanismů. Vlastní téma projektu bude záležet na individuální volbě každého studenta. Forma projektu: esej o rozsahu do dvou tisíc slov. Smyslem přednášky je objasnit, které základní části musí každý mediální projekt nezbytně obsahovat.
Informace učitele
Předpokládá se zájem o problematiku a průběžné sledování časopisů zaměřených na problematiku médií (např. Marketing a Média, Strategie…) a internetových portálů mediálních organizací a institucí i portálů věnujících se médiím (např. www.ceskamedia.cz, www.mediar.cz, www.mam.cz).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2012.

N_MPT Mediální prostředí a trh

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Foukal (cvičící)
Mgr. Zdenka Chocholoušová (cvičící)
Mgr. Evžen Staněk (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Garance
PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MPT/cMMO: každé liché úterý 15:45–16:29 M22, každé liché úterý 16:30–17:15 M22, J. Foukal
N_MPT/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 S24, každou lichou středu 13:00–13:45 S24, A. Vodrážka
N_MPT/cM2PH: každou lichou středu 8:45–9:29 S34, každou lichou středu 9:30–10:15 S34, A. Vodrážka
N_MPT/cM3PH: každou lichou středu 10:30–11:14 S34, každou lichou středu 11:15–12:00 S34, A. Vodrážka
N_MPT/pMMO: každé sudé úterý 15:45–16:29 M22, každé sudé úterý 16:30–17:15 M22, J. Foukal
N_MPT/pMPH: každou sudou středu 10:30–11:14 S32, každou sudou středu 11:15–12:00 S32, E. Staněk
N_MPT/uM1aPH: Út 5. 10. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Út 12. 10. 17:30–19:00 S11, A. Vodrážka
N_MPT/uM1bPH: Út 12. 10. 19:15–20:45 S13, Út 19. 10. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MPT/vMKL: Pá 19. 11. 15:30–17:00 K205, Pá 17. 12. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, A. Vodrážka
N_MPT/vMMO: So 13. 11. 11:30–13:00 M24, 14:00–15:30 M24, So 27. 11. 11:30–13:00 M24, Z. Chocholoušová
N_MPT/vM2PH: Pá 26. 11. 15:30–17:00 S13, Pá 10. 12. 13:45–15:15 S13, 15:30–17:00 S13, A. Vodrážka
N_MPT/vM3PH: Pá 12. 11. 17:15–18:45 E228, Pá 26. 11. 12:00–13:30 S26, 13:45–15:15 S26, A. Vodrážka
Předpoklady
Zvládnutí základních pojmů z oblasti fungování trhu a dále přehled a orientace v současném mediální prostředí.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s odrazem vývoje společnosti v zájmu o jednotlivé mediatypy, zejména pak o tisk a Internet. Objasnit některé zásadní souvislosti zájmu publika o média v souladu se strukturální přeměnou společnosti, ukázat vliv médií na rozvoj moderních společností. Analyzovat příčiny poklesu zájmu o tisk v posledních letech a naznačit perspektivní vývoj mediálního trhu. V kontextu toho ukázat principy fungování tzv. hyperlokálních médií, hyperlokální žurnalistiky, procesu amaterizace žurnalistiky a vznik tzv. „občanské žurnalistiky“. Absolventi se seznámí s rolí a fungováním nejrůznějších subjektů moderního mediálního trhu, ať už se jedná o vydavatelské domy, mediální agentury apod. Porozumí smyslu pojmu cílová skupina a rozdílům v oslovování a komunikaci různých cílových skupin, rozdílům v komunikaci médií. Dále budou rozvinuty některé zásadní principy fungování vydavatelského managementu, mediálních a jiných subjektů na trhu, zásady mediálního plánování atd. Kurz si dále klade za cíl představit vybrané sociální funkce masových médií a sociálních důsledků vynálezu a rozšíření komunikačních technologií, stojících na prahu modernity. Toto by mělo být základem pro zvládnutí základů zpracování libovolného vydavatelského projektu (nebo mediálního projektu) absolventy tohoto předmětu.
Osnova
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). PŘEDNÁŠKA 1: Média a modernita I. PŘEDNÁŠKA 2: Perspektivy vývoje mediálního trhu ve světě a odraz pro vývoj v ČR PŘEDNÁŠKA 3: Internetové sítě, sociální sítě (Twitter, Facebook) nové formy mediální komunikace a propagace PŘEDNÁŠKA 4: Hyperlokální média, občanská žurnalistika (+ zadání semestrální práce) PŘEDNÁŠKA 5: Subjekty mediálního trhu a jejich funkce PŘEDNÁŠKA 6: Zadání semestrální práce PŘEDNÁŠKA 7: Licenční produkty PŘEDNÁŠKA 8: Mediální produkty, příprava a vzájemné interakce PŘEDNÁŠKA 9: Smluvní vztahy s mediálními subjekty PŘEDNÁŠKA 10: Mechanismy podpory prodeje PŘEDNÁŠKA 11: Marketing médií, analýza mediálního trhu, obchodní aktivity médií PŘEDNÁŠKA 12: Vyhodnocení výsledků studia + zápočet.
Literatura
    povinná literatura
  • Giddens, Anthony: Důsledky modernity. (Přeložil Karel Müller). Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. 195 s. ISBN 80-85850-62-1.
  • Globalization, development and the mass media. Edited by Colin Sparks. London : SAGE Publications, 2007. 258 s. ISBN 978-0-7619-6162.
  • McLuhan, Herbert Marshall: Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. (Přeložili Irena Přibylová - Martin Krejza). Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
    doporučená literatura
  • THOMPSON, J. B.: Média a modernita – sociální teorie médií. (Přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum, 2004
Výukové metody
Výukové metody: přednášky a cvičení
Metody hodnocení
Metody hodnocení: zápočet 3 kredity - shodné pro všechny typy studia; zpracování semestrální práce; obsahem bude bude popis mediálního projektu, jeho součástí a mechanismů. Vlastní téma projektu bude záležet na individuální volbě každého studenta. Forma projektu: esej o rozsahu do dvou tisíc slov. Smyslem přednášky je objasnit, které základní části musí každý mediální projekt nezbytně obsahovat.
Informace učitele
Předpokládá se zájem o problematiku a průběžné sledování časopisů zaměřených na problematiku médií (např. Marketing a Média, Strategie…) a internetových portálů mediálních organizací a institucí i portálů věnujících se médiím (např. www.ceskamedia.cz, www.mediar.cz, www.mam.cz).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2012.