N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M27, každé liché pondělí 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E306, každou lichou středu 13:00–13:45 E306, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 S13, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S23, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E306, každou lichou středu 11:15–12:00 E306, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 21. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 28. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 20. 3. 17:30–19:00 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 6. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Út 27. 3. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 3. 4. 17:30–19:00 E125, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 17. 2. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, Pá 2. 3. 15:30–17:00 K205, Pá 30. 3. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: So 11. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, So 25. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, So 10. 3. 9:45–11:15 M24, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Pá 24. 2. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, Pá 9. 3. 15:30–17:00 S21, Pá 13. 4. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Pá 9. 3. 17:15–18:45 S23, So 24. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 14. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, A. Vodrážka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím výzkumů a výzkumných metod v průběhu celého procesu plánování marketingových a komunikačních kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Absolventi se naučí využívat základních kvantitativních i kvalitativních metod při výzkumu médií a seznámí se s možnostmi jejich využití v praxi. Získají rovněž přehled o základní terminologii používané v oblasti marketingových výzkumů včetně měření účinnosti kampaní a v praxi užívaných metrik a termínů, seznámí se s mediálním prostředím a jeho vývojem, se specifiky českého mediálního trhu a s možnostmi výzkumu mediálního systému. Budou jim prezentovány nejnovější trendy v oblasti marketingových výzkumů, včetně subjektů, působících v této oblastina trhu. Součástí výkladu budou kasuistiky z praxe a práce ve skupině na téma z oblasti marketingového výzkumu a zpracování seminární práce – případové studie využitelné pro sestavení plánu mediální reklamní kampaně (podmínka pro získání zápočtu).
Osnova
  • 1) Mediální prostředí - mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí 2) Marketingové výzkumy obecně - kvantitativní výzkumy, kvalitativní výzkumy 3) Mediální výzkumy 1 - systémové, analýza mediální organizace ekonomická analýza, monitoring inzerce 4) Mediální výzkumy 2 - tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza, zkoumání pozornosti 4) Mediální výzkumy 3 - TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti médií, sociodemografické výzkumy 5) Konkurenční analýza - úrovně intenzity marketingové komunikace, ponákupní analýzy, metriky účinnosti 6) Kasuistika mediaplanu reklamní kampaně
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
Metody hodnocení
Ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce, za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem testu finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z písemného testu a z prezentace závěrečné práce ve skupině. Písemný test se skládá z 10 otázek hodnocených 2 body. K úspěšnému zvládnutí předmětu je třeba dosáhnout alespoň 12 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017.