B_CjOd_2 Český jazyk pro cizince - odborný 2

Vysoká škola finanční a správní
léto 2014
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martina Kubátová (cvičící)
Garance
Mgr. Martina Kubátová
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_CjOd_2/cCJ1PH: Po 12:15–12:59 E222, Po 13:00–13:45 E222, M. Kubátová
B_CjOd_2/cCJ2PH: Po 15:45–16:29 E122, Po 16:30–17:15 E122, M. Kubátová
Předpoklady
úspěšné splnění předmětu B_CjOd_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: rozumět všem mluveným projevům při komunikaci na VŠ; porozumět přednáškám na odborná témata; interpretovat poznatky získané ve výuce na VŠ; aktivně se zapojovat ve cvičeních a podílet se na skupinových prezentacích; vyjadřovat se právně a přiměřeně dané komunikační situaci; číst s porozuměním ekonomické texty středního rozsahu; napsat kratší seminární práci na zadané téma.
Osnova
  • 1-2 STRUČNÁ HISTORIE ČESKÉ EKONOMIKY PO ROCE 1945, druhy zájmen, jejich skloňování. 3-4 CHARAKTERISTIKA SOUČASNÉ ČESKÉ EKONOMIKY, slovesné vazby, předložky, spojky. 5-6 EKONOMICKÁ ZPRAVODAJSTVÍ, ČESKÉ DENÍKY, AKTUALITY, publicistické žánry, stylistické postupy, ekonomická slovní zásoba. 7-8 MAKROEKONOMIE, EKONOMICKÝ RŮST, pravidla správné výslovnosti, přízvuk v češtině. 9-10 PODNIKY,EKONOMIKA PODNIKU, kategorie vidu u českých sloves, předpony. 11-12 EKONOMICKÁ ÚLOHA VLÁDY, slovesa, vidové dvojice, minulý čas. 13-14 MARKETING, přídavná jména, jejich druhy a skloňování, množné číslo přídavných jmen. 15-16 PROPAGACE, REKLAMA, podmiňovací způsob, podmínková souvětí. 17-18 ČESKÁ REKLAMA, REKLAMNÍ TEXTY, SROVNÁNÍ S REKLAMOU V ZEMÍCH SNS, slovní zásoba v reklamě, zkratky, symboly, přirovnání, přísloví. 19-20 MEZINÁRODNÍ OBCHOD A EKONOMICKÁ INTEGRACE, číslovky. 21-22 VÝVOJ EKONOMICKÝCH TEORIÍ, odborná terminologie z oblasti ekonomie. 23-24 PREZENTACE STUDENTŮ, SAMOSTATNÁ PÍSEMNÁ PRÁCE.
Literatura
    povinná literatura
  • Rešková, I., Pintarová, M.: Communicative Czech - intermediate Czech. Jihlava 2009. ISBN 80-902180-9-1
  • Čadská, M., Vařeková, S.: Úvod do ekonomie. Karolinum 2009. ISBN 978-80-246-1635-3
    neurčeno
  • Adamovičová, A., Ivanovová, D.: Basic czech I,II. UK, Karolinum 2007.
  • Sýkorová, B., Davidová, H.: Cvičebnice češtiny, čeština jako cizí jazyk, úroveň A1 - A2. Praha, Polyglot 2009. ISBN 978-80-86195-60-5.
  • Kestřánková, M., Šnaidaufová, G., Kopicová, K.: Čeština pro cizince - úroveň B1 (učebnice + cvičebnice).Computer Press, Brno 2010.
  • Nekovářová, A.: Čeština pro život. Akropolis, Praha 2006, 2008.
  • Herciková, B.: Přehled základní české gramatiky pro zahraniční studenty. Praha, Karolinum 2009. ISBN 978-80-246-1570-7.
Výukové metody
Výuka probíhá v prezenční i kombinované formě studia formou cvičení. Rozsah povinné účasti ve výuce je 75 %.
Metody hodnocení
SPECIFIKACE POŽADAVKŮ K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU 1. POVINNÁ ÚČAST VE VÝUCE Na cvičeních je její rozsah v prezenčním studiu stanoven minimálně na 75%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. 2. ZÁPOČTOVÝ TEST (CREDIT TEST) Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení alespoň 70 bodů ze 100. 3. V případě nedostatečné docházky mezi 40 a 75% (PS), resp. mezi 4 – 6 vyuč.hodinami na KS se v hodnocení v IS zapíše „-“ a student automaticky ztrácí jeden pokus složit test. V případě účasti pod 40% (včetně)na PS, resp. nedosahující 4 vyuč.hodin u KS se v hodnocení v IS zapíše „---“ (tj. nezapočteno). V takovém případě si student bude muset nesplněný předmět převést do následujícího semestru/studijního roku a po zakoupení potřebných kreditů bude mít opět tři možnosti k zakončení předmětu (tj. napsání testu).
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.