VSFS:N_MePu Mediální publika - Informace o předmětu
N_MePu Mediální publika
Vysoká škola finanční a správníléto 2021
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Baslarová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MePu/pMPH: St 12:15–12:59 S13, St 13:00–13:45 S13, kromě St 3. 3. ; a Po 15. 3. 10:30–12:00 S23, I. Baslarová
N_MePu/vMPH: So 6. 2. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Pá 19. 2. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Pá 5. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, I. Baslarová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět Mediální publika poskytuje základní seznámení s teoretickou reflexí a výzkumnými metodami publik. Vychází z předpokladu, že publika jsou plnohodnotnou součástí komunikačního procesu, významným partnerem komunikátorů v oblasti tvorby významu obsahů a klíčovým obchodním artiklem, který média směňují za příjem od zadavatelů reklamy. Studující se seznámí s vývojovou perspektivou zaměřenou na proměny chápání publika v sociologii a postupně se vydělujících mediálních studiích v průběhu 20. století. Dále získají představu o dnešnícg základních trendech kvantitativní a kvalitativní deskripce chování publika.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: – identifikovat a definovat jednotlivé typy mediálních publik, – porozumět spoluúčinkům médií na různé typy publik, – charakterizovat chování publika a identifikace diváků a divaček, – aplikovat jednotlivé metody výzkumu publika, – analyzovat marketingové strategie ve vztahu k publiku.
- Osnova
- Stručné dějiny publika, vývoj koncepcí publika v mediálních studiích 1.1 Od publika antických amfiteátrů k uživatelům internetu 1.2 Publikum jako masa, dav, subkultura, uživatelé 1.3 Behaviorální, strukturální, sociokulturní koncepce publik Aktivní publika: sémiotická a instrumentální aktivita publik 2.1 Status publika v rámci tzv. kulturálních studií: co jsou to kulturální studia a proč analyzují publikum? 2.2 Tvorba významů při recepci mediálních textů 2.3 Sociální užití médií v rámci každodennosti Publika nových médií: nové konfigurace vztahů aktérů mediální kultury 3.1 Druhý mediální věk jako konec asymetrie mezi podavatelem a příjemcem 3.2 Interakce, participace – od publik k uživatelům, user-generated content 3.3 Nová média a demokratizace veřejného prostoru – digitální veřejná sféra x digital divide
- Literatura
- povinná literatura
- MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0. info
- neurčeno
- str. 118-129
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2021/N_MePu