VSFS:B_Mar Marketing - Informace o předmětu
B_Mar Marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Pavel Klička, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Mar/vPPPH: So 3. 3. 11:30–13:00 E124, Pá 16. 3. 12:00–13:30 E124, 13:45–15:15 E124, So 31. 3. 11:30–13:00 E124, Pá 20. 4. 13:45–15:15 E124, P. Klička
- Předpoklady
- Základním předpokladem studenta je schopnost porozumět teorii marketingu a schopnost aplikovat získané teoretické znalosti na praktické příklady z oblasti marketingového řízení podniku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student umět vysvětlit pojem marketing, bude ho umět odlišit od obecného pojmu prodej. Dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy používané v marketingu. Naučí se na marketing nahlížet v celém jeho historickém vývoji. Student dokáže přesně časově zařadit jednotlivé koncepce využívané v marketingu a dokáže je charakterizovat a poukázat na příklady těchto koncepcí v praxi. Dále je schopen vyvsvětlit podstatu komunikačního procesu v marketingu a umí vysvětlit v čem spočívá důležitost komunikačního sdělení v marketingu. Student je schopen vyjmenovat a podrobně charakterizovat jednotlivé součásti mikroprostředí a makroprostředí firmy. Dokáže jednotlivé součásti nejen vyjmenovat, ale aplikovat jednotlivé součásti prostředí do dnešní ekonomické situace a vyvodit, jaké důsledky to má pro firmy v různých odvětví národního hospodářství.Student dokáže prakticky využít SWOT analýzu na konkrétních vybraných firmách. Student dokáže vysvětlit význam segmentace, způsob segmentace a dokáže vysvětlit jaký by v konečném důsledku měl segment být a co by měl splňovat. Student je schopen vysvětlit pojem marketingový mix a jeho součásti. Je schopen aplikovat jednotlivé součásti marketingového mixu v praxi a bude schopen doložit důležitost těchto součástí pro marketing. Student bude schopen podrobně popsat úlohu produktu ve výrobkovém mixu, především pak složení výrobku a důležitost značky pro výrobek. Dokáže charakterizovat značku a na konkrétních příkladech dokáže značku popsat a vysvětlit důvod volby takové značky. Student bude znát pojem životní cyklus výrobku a BCG matice a dokáže přesně charakterizovat a vystuhnout jednotlivé fáze životního cyklu výrobku. Student je schopen vysvětlit pojem propagace. Jaké konkrétní typy propagace existují a dokáže je uplatnit na konkrétních příkladech. Dokáže aplikovat podporu prodeje a její nástroje a stejně tak umí podrobně vysvětlit reklamu a jednotlivé druhy reklamy. Bude se orientovat v základních pojmech typických pro digitální a internetovou reklamu. Student dokáže vysvětlit druhy a význam distribuce pro marketing a umí aplikovat jednotlivé druhy distribuce do praxe.
- Osnova
- 1. Definice marketingu. Základní pojmy marketingu vycházející z definice marketingu, vztahový a transakční marketing
- 2. Marketingové koncepce, komunikace a komunikační proces
- 3. Marketingové makro a mikro prostředí. Trhy a cílové trhy. SWOT analýza. Segmentace trhu
- 4. Marketingový mix – produkt, cena
- 5. Marketingový mix – propagace, distribuce
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P., KELLER, K.: Marketing management, GRADA 2007,
- PELSMACKER, P., GEUENS, M.: Marketingová komunikace, GRADA 2007,
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marektingová komunikace, GRADA 2011,
- doporučená literatura
- Foret, M.: Marketingová komunikace, CPRESS 2011
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou interaktivních přednášek s PowerPointovou prezentací, diskuse a řízených skupinových konzultací v kombinovaném studiu.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou (ZK, 7 kreditů). Zkouška bude provedena ústním zkoušením. Na konci semestru studenti obdrží okruhy otázek ke zkoušce
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2012/B_Mar