VSFS:N_MRR Marketing v regionálním rozvoj - Informace o předmětu
N_MRR Marketing v regionálním rozvoji
Vysoká škola finanční a správníléto 2025
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Katedra regionálního rozvoje a veřejné správy (FPSS, KRRVS) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Kateřina Franců - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu se bude student orientovat v otázkách významu marketingových studií ve veřejné správě i v současných trendech ve využívání teritoriálního marketingu. Student bude umět definovat význam marketingu ve veřejné správě i specifika marketingu ve veřejném sektoru. Tyto znalosti a zkušenosti mohou být aplikovány v praxi managementu ve veřejné správě.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování kurzu schopen: - definovat marketingový mix, marketingový plán, výzkum i způsoby vyhodnocování a práce s informacemi v teritoriálním marketingu - definovat hlavní nástroje komunikace využitelné v marketingových strategiích
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Úvod do problematiky, vymezení základních termínů a pojmů. 2. Specifika marketingu ve veřejném sektoru. 3. Komparace marketingových přístupů v různých systémech správy. 4. Marketingový mix, 8P. 5. Marketingový výzkum. 6. Cílové skupiny. 7. Marketingová komunikace. 8. Metodika práce s informacemi v rámci marketingu ve veřejném sektoru. 9. Komunikace a komunikační nástroje. 10. Marketingová strategie. 11.Komparace a praxe marketingu mezi obcemi a kraji v ČR. 12. Komparace a praxe marketingu mezi regiony a státy EU.
- Literatura
- povinná literatura
- FORET, M. Marketingová komunikace, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s.
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, L.: Marketing měst a obcí, Praha, GRADA 1999,
- doporučená literatura
- WRIGHT G.,NEMEC J. Management veřejné správy: Teorie a praxe, Bratislava (NISPAcee) 2002
- KHENDRICHE TRHLÍNOVÁ, Zuzana. Partnerství v rozvoji obcí, měst a regionů. Praha: Auditorium, 2014, 233 s. ISBN 978-80-87284-44-5.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek v prezenční prezenční formě studia a řízených skupinových konzultací v kombinované kombinované formě studia. Teoretické studium bude doplněno vypracováním odborné zápočtové práce. V kombinované formě studia je předmět vyučován distanční formou výuky. Rozsah povinné účasti ve výuce: minimální povinná účast na semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet je udělen na základě splnění podmínek pro vypracování zápočtové práce. Seznam témat ke zpracování práce je zveřejněn na přednáškách i na is.vsfs.cz ve studijních materiálech.
- Informace učitele
- Zuzana Khendriche Trhlínová
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2025/N_MRR