VSFS:B_NIS Návrh informačních systémů - Informace o předmětu
B_NIS Návrh informačních systémů
Vysoká škola finanční a správnízima 2018
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Stanislava Mildeová, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Stanislava Mildeová, CSc.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_NIS/pAPH: Čt 12:15–12:59 S16PC, Čt 13:00–13:45 S16PC, S. Mildeová
B_NIS/vAPH: So 27. 10. 14:00–15:30 E303PC, 15:45–17:15 E303PC, Pá 9. 11. 15:45–17:15 DELL ROOM E302PC, S. Mildeová - Předpoklady
- Předmět nemá specifické vstupní předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz seznamuje s pojmy data, informace, znalosti. Učením identifikovat informační potřebu uživatele (manažera) a provést analýzu a syntézu problému/systému rozvíjí schopnosti studentů navrhnout adekvátní informační systém. Aktivní zvládnutí obsahu předmětu je realizováno prostřednictvím vypracování případové studie modelu manažerské hry.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: • pracovat s pojmy data, informace, znalosti, • identifikovat informační potřebu, • provádět systémovou analýzu a syntézu, • navrhovat informační a znalostní podporu procesů organizace.
- Osnova
- 1.data, informace, znalosti 2.informační potřeba uživatele (manažera) 3.metody analýzy/interpretace informací 4.ICT nástroje pro práci s informacemi 5.analýza a syntéza problému/systému 6.mentální a znalostní mapa 7.model, formalizovaný model 8.kontextuální a data flow diagram 9.systém, informační systém 10.návrh informačního systému, úvodní studie systému 11.případová studie modelu manažerské hry 12.grafické uživatelské rozhraní
- Literatura
- povinná literatura
- MILDEOVÁ, S.: Systémy pro podporu rozhodování: cvičebnice. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1631-8.
- doporučená literatura
- GAMASUTRA. The Art and Business of Making Games. 2018. http://www.gamasutra.com/ SGI. Serious Games Institute. 2018. http://www.seriousgamesinstitute.co.uk/applied-research/research-publications.aspx
- CHLAPEK, Dušan, ŘEPA, Václav, STANOVSKÁ, Iva. Analýza a návrh Informačních Systémů. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2011. ISBN 978-80-245-1782-7.
- TÖPFER, Pavel. Algoritmy a programovací techniky, 2. vyd. Praha: Prométheus, 2007. ISBN 978-80-7196-350-9.
- Výukové metody
- Kurz kombinuje tradiční metody akademického vzdělávání a inovační metody kreativního a zkušenostního učení se: 1. Klasické výukové metody přednáška, instruktáž 2. Aktivizující metody diskuse, metody heuristické, metody situační a inscenační, didaktické hry 3. Komplexní metody skupinová a kooperativní výuka, individualizovaná výuka, kritické a systémové myšlení, Brainstorming, projektová výuka v týmech, výuka podporovaná počítačem, simulační modelování a experimentování
- Metody hodnocení
- Forma přednášek v prezenční formě studia. Forma řízených konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou udělení zápočtu je správné řešení případové studie.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2018/B_NIS