POTOCKÝ, Tomislav. Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk. In Kaščáková, E., Kožaríková, H. Forlang 2017. 1. vyd. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2017, s. 159-163. ISBN 978-80-553-2843-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk
Název česky Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk
Název anglicky Recent studies on language situation in Czech companies with special regard to German
Autoři POTOCKÝ, Tomislav.
Vydání 1. vyd. Košice, Forlang 2017, od s. 159-163, 5 s. 2017.
Nakladatel Technická univerzita v Košiciach
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-553-2843-0
ISSN 1338-5496
Klíčová slova česky firemní komunikace; jazyková adaptace; nadnárodní podniky; podniková lingvistika; teorie jazykového managementu
Klíčová slova anglicky Language Management Theory; language situation; multinational companies
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Změněno: 21. 7. 2022 12:45.
Anotace
V předkládaném příspěvku je podán přehled recentních výzkumů v oblasti aplikované lingvistiky, zacílené na postižení různých aspektů jazykového situace v českých výrobních firmách s výrazným mezinárodním prvkem. V první části je přiblížena evropská rovina jazykové politiky ve firemní sféře, reprezentovaná výzkumným projektem LINEE. V druhé části jsou blíže rozebrány vybrané aspekty výsledků výzkumů, založených na metodologickém fundamentu teorie jazykového managementu.
Anotace anglicky
The paper offers an overview of current surveys on language situation in multinational enterprises in the Czech Republic. In the introductory paragraph, a broader European perspective on the relation between foreign language skills and corporate export performance is outlined. The main attention is paid to the analysis of the survey responses based on the methodology of the Language Management Theory which have identified some key elements of language management adopted by multinational companies in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 20. 6. 2024 22:54