D 2017

Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk

POTOCKÝ, Tomislav

Základní údaje

Originální název

Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk

Název česky

Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk

Název anglicky

Recent studies on language situation in Czech companies with special regard to German

Autoři

POTOCKÝ, Tomislav

Vydání

1. vyd. Košice, Forlang 2017, od s. 159-163, 5 s. 2017

Nakladatel

Technická univerzita v Košiciach

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-553-2843-0

ISSN

Klíčová slova česky

firemní komunikace; jazyková adaptace; nadnárodní podniky; podniková lingvistika; teorie jazykového managementu

Klíčová slova anglicky

Language Management Theory; language situation; multinational companies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 7. 2022 12:45, Mgr. Jitka Štruncová

Anotace

V originále

V předkládaném příspěvku je podán přehled recentních výzkumů v oblasti aplikované lingvistiky, zacílené na postižení různých aspektů jazykového situace v českých výrobních firmách s výrazným mezinárodním prvkem. V první části je přiblížena evropská rovina jazykové politiky ve firemní sféře, reprezentovaná výzkumným projektem LINEE. V druhé části jsou blíže rozebrány vybrané aspekty výsledků výzkumů, založených na metodologickém fundamentu teorie jazykového managementu.

Anglicky

The paper offers an overview of current surveys on language situation in multinational enterprises in the Czech Republic. In the introductory paragraph, a broader European perspective on the relation between foreign language skills and corporate export performance is outlined. The main attention is paid to the analysis of the survey responses based on the methodology of the Language Management Theory which have identified some key elements of language management adopted by multinational companies in the Czech Republic.