2017
Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk
POTOCKÝ, TomislavZákladní údaje
Originální název
Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk
Název česky
Výzkumy jazykové situace ve firemním prostředí v ČR s ohledem na německý jazyk
Název anglicky
Recent studies on language situation in Czech companies with special regard to German
Autoři
POTOCKÝ, Tomislav
Vydání
1. vyd. Košice, Forlang 2017, od s. 159-163, 5 s. 2017
Nakladatel
Technická univerzita v Košiciach
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50500 5.5 Law
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-553-2843-0
ISSN
Klíčová slova česky
firemní komunikace; jazyková adaptace; nadnárodní podniky; podniková lingvistika; teorie jazykového managementu
Klíčová slova anglicky
Language Management Theory; language situation; multinational companies
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 7. 2022 12:45, Mgr. Jitka Štruncová
V originále
V předkládaném příspěvku je podán přehled recentních výzkumů v oblasti aplikované lingvistiky, zacílené na postižení různých aspektů jazykového situace v českých výrobních firmách s výrazným mezinárodním prvkem. V první části je přiblížena evropská rovina jazykové politiky ve firemní sféře, reprezentovaná výzkumným projektem LINEE. V druhé části jsou blíže rozebrány vybrané aspekty výsledků výzkumů, založených na metodologickém fundamentu teorie jazykového managementu.
Anglicky
The paper offers an overview of current surveys on language situation in multinational enterprises in the Czech Republic. In the introductory paragraph, a broader European perspective on the relation between foreign language skills and corporate export performance is outlined. The main attention is paid to the analysis of the survey responses based on the methodology of the Language Management Theory which have identified some key elements of language management adopted by multinational companies in the Czech Republic.