D 2018

REFLECTION OF TRADITIONAL MEDIA OWNERS IN PUBLIC PERCEPTION

VARVAŽOVSKÁ, Pavla a Martina JARKOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

REFLECTION OF TRADITIONAL MEDIA OWNERS IN PUBLIC PERCEPTION

Název česky

Odraz vlastníků tradičních médií ve vnímání veřejnosti

Autoři

VARVAŽOVSKÁ, Pavla a Martina JARKOVSKÁ

Vydání

Trnava, Marketing identity 2018 : Digital Mirrors - part II, od s. 316-324, 9 s. 2018

Nakladatel

Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-8105-985-8

ISSN

UT WoS

000467819300030

Klíčová slova česky

spotřebitelé; etika; média; vliv médií; vlastníci médií; objektivita; veřejné mínění; společenská odpovědnost

Klíčová slova anglicky

Consumers; Ethics; Media; Media Influence; Media Owners; Objectiveness; Public Opinion; Social Responsibility

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 7. 2022 14:06, Mgr. Jitka Štruncová

Anotace

ORIG CZ

V originále

Due to the fact that the largest Czech publishers have recently become part of the most important and most influential business groups, the aim of the paper is to find out the perception of this fact by the public. The paper also deals with the relationship of economics and business ethics. Within the conducted quantitative research it was investigated whether or not the public has information on business background of various media ad whether or not the public considers the media of interest in terms of shaping public opinion. The qualitative research through semi-structured interviews with selected players focuses on the activity of the media and the need to regulate this type of business. Finally, the recommendations were adopted, based on the results of the field survey.

Česky

Vzhledem k tomu, že největší čeští vydavatelé se v poslední době stali součástí nejvýznamnějšího a nejvlivnějších podnikatelských skupin, je cílem příspěvku zjistit, jak tuto skutečnost vnímají veřejnosti. Příspěvek se rovněž zabývá vztahem ekonomiky a podnikatelské etiky. V rámci provedeného kvantitativního výzkumu bylo zjišťováno, zda veřejnost má či nemá informace o podnikatelském zázemí různých médií ad zda veřejnost považuje média za zajímavá, či nikoliv z hlediska utváření veřejného mínění. Kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vybranými aktéry zaměřil na činnost médií a potřebu regulace tohoto typu podnikání. V závěru byla na základě výsledků terénního šetření přijata doporučení.
Zobrazeno: 16. 11. 2024 05:38