VARVAŽOVSKÁ, Pavla and Martina JARKOVSKÁ. REFLECTION OF TRADITIONAL MEDIA OWNERS IN PUBLIC PERCEPTION. In Kusá, A., Zaušková, A. a Rusňáková, L. (eds.). Marketing identity 2018 : Digital Mirrors - part II. Trnava: Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2018, p. 316-324. ISBN 978-80-8105-985-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name REFLECTION OF TRADITIONAL MEDIA OWNERS IN PUBLIC PERCEPTION
Name in Czech Odraz vlastníků tradičních médií ve vnímání veřejnosti
Authors VARVAŽOVSKÁ, Pavla and Martina JARKOVSKÁ.
Edition Trnava, Marketing identity 2018 : Digital Mirrors - part II, p. 316-324, 9 pp. 2018.
Publisher Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-8105-985-8
ISSN 1339-5726
UT WoS 000467819300030
Keywords (in Czech) spotřebitelé; etika; média; vliv médií; vlastníci médií; objektivita; veřejné mínění; společenská odpovědnost
Keywords in English Consumers; Ethics; Media; Media Influence; Media Owners; Objectiveness; Public Opinion; Social Responsibility
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 21/7/2022 14:06.
Abstract
Due to the fact that the largest Czech publishers have recently become part of the most important and most influential business groups, the aim of the paper is to find out the perception of this fact by the public. The paper also deals with the relationship of economics and business ethics. Within the conducted quantitative research it was investigated whether or not the public has information on business background of various media ad whether or not the public considers the media of interest in terms of shaping public opinion. The qualitative research through semi-structured interviews with selected players focuses on the activity of the media and the need to regulate this type of business. Finally, the recommendations were adopted, based on the results of the field survey.
Abstract (in Czech)
Vzhledem k tomu, že největší čeští vydavatelé se v poslední době stali součástí nejvýznamnějšího a nejvlivnějších podnikatelských skupin, je cílem příspěvku zjistit, jak tuto skutečnost vnímají veřejnosti. Příspěvek se rovněž zabývá vztahem ekonomiky a podnikatelské etiky. V rámci provedeného kvantitativního výzkumu bylo zjišťováno, zda veřejnost má či nemá informace o podnikatelském zázemí různých médií ad zda veřejnost považuje média za zajímavá, či nikoliv z hlediska utváření veřejného mínění. Kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vybranými aktéry zaměřil na činnost médií a potřebu regulace tohoto typu podnikání. V závěru byla na základě výsledků terénního šetření přijata doporučení.
PrintDisplayed: 21/6/2024 00:42