2018
REFLECTION OF TRADITIONAL MEDIA OWNERS IN PUBLIC PERCEPTION
VARVAŽOVSKÁ, Pavla a Martina JARKOVSKÁZákladní údaje
Originální název
REFLECTION OF TRADITIONAL MEDIA OWNERS IN PUBLIC PERCEPTION
Název česky
Odraz vlastníků tradičních médií ve vnímání veřejnosti
Autoři
VARVAŽOVSKÁ, Pavla a Martina JARKOVSKÁ
Vydání
Trnava, Marketing identity 2018 : Digital Mirrors - part II, od s. 316-324, 9 s. 2018
Nakladatel
Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50500 5.5 Law
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-8105-985-8
ISSN
UT WoS
000467819300030
Klíčová slova česky
spotřebitelé; etika; média; vliv médií; vlastníci médií; objektivita; veřejné mínění; společenská odpovědnost
Klíčová slova anglicky
Consumers; Ethics; Media; Media Influence; Media Owners; Objectiveness; Public Opinion; Social Responsibility
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 7. 2022 14:06, Mgr. Jitka Štruncová
V originále
Due to the fact that the largest Czech publishers have recently become part of the most important and most influential business groups, the aim of the paper is to find out the perception of this fact by the public. The paper also deals with the relationship of economics and business ethics. Within the conducted quantitative research it was investigated whether or not the public has information on business background of various media ad whether or not the public considers the media of interest in terms of shaping public opinion. The qualitative research through semi-structured interviews with selected players focuses on the activity of the media and the need to regulate this type of business. Finally, the recommendations were adopted, based on the results of the field survey.
Česky
Vzhledem k tomu, že největší čeští vydavatelé se v poslední době stali součástí nejvýznamnějšího a nejvlivnějších podnikatelských skupin, je cílem příspěvku zjistit, jak tuto skutečnost vnímají veřejnosti. Příspěvek se rovněž zabývá vztahem ekonomiky a podnikatelské etiky. V rámci provedeného kvantitativního výzkumu bylo zjišťováno, zda veřejnost má či nemá informace o podnikatelském zázemí různých médií ad zda veřejnost považuje média za zajímavá, či nikoliv z hlediska utváření veřejného mínění. Kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vybranými aktéry zaměřil na činnost médií a potřebu regulace tohoto typu podnikání. V závěru byla na základě výsledků terénního šetření přijata doporučení.