2022
STANDARD FORM VS. TWO ALTERNATIVE FORMS OF WRITTEN EXAMINATIONS IN MATHEMATICS
ULRYCHOVÁ, Eva, Renata MAJOVSKÁ a Petr TESAŘZákladní údaje
Originální název
STANDARD FORM VS. TWO ALTERNATIVE FORMS OF WRITTEN EXAMINATIONS IN MATHEMATICS
Název česky
STANDARDNÍ FORMA VS. DVĚ ALTERNATIVNÍ FORMY PÍSEMNÝCH ZKOUŠEK Z MATEMATIKY
Autoři
ULRYCHOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Renata MAJOVSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr TESAŘ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1st ed. Prague, Efficiency and Responsibility in Education 2022 : Proceedings of the 19th International Conference, od s. 165-171, 7 s. 2022
Nakladatel
Czech University of Life Sciences Prague
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-213-3197-6
ISSN
Klíčová slova česky
Forma zkoušky; matematika; online zkouška; statistické vyhodnocení; psaný test
Klíčová slova anglicky
Form of examination; mathematics; online exam; statistical evaluation; written test
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 8. 2022 08:57, Mgr. Jitka Štruncová
V originále
The aim of this article is to describe and compare the results of written examinations in mathematics at the University of Finance and Administration in Prague, which were conducted in three different forms: standard (face-to-face), correspondence (individual test preparation sent electronically for checking) and online (under the direct supervision of an examiner via camera). The main objective is to determine whether the two alternative forms (correspondence or online) are suitable substitutes for the standard form. For a better comparison, the results of the summer semesters of three consecutive academic years, when a different form of examination was used each time, are used. Statistical evaluation showed that standard and correspondence forms of testing led to similar student performance, while students were less successful online. Possible reasons for the results are analysed.
Česky
Cílem tohoto článku je popsat a porovnat výsledky písemných zkoušek z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze, které byly provedeny ve třech různých formách: standardní (prezenční), korespondenční (individuální příprava na test zaslaná elektronicky ke kontrole) a online (pod přímým dohledem zkoušejícího prostřednictvím kamery). Hlavním cílem je zjistit, zda jsou tyto dvě alternativní formy (korespondenční nebo online) vhodnou náhradou za standardní formulář. Pro lepší srovnání jsou použity výsledky letních semestrů tří po sobě jdoucích akademických let, kdy byla použita pokaždé jiná forma zkoušky. Statistické vyhodnocení ukázalo, že standardní a korespondenční formy testování vedly k podobným výkonům studentů, zatímco studenti byli méně úspěšní online. Možné důvody výsledků jsou analyzovány.