D 2022

STANDARD FORM VS. TWO ALTERNATIVE FORMS OF WRITTEN EXAMINATIONS IN MATHEMATICS

ULRYCHOVÁ, Eva, Renata MAJOVSKÁ and Petr TESAŘ

Basic information

Original name

STANDARD FORM VS. TWO ALTERNATIVE FORMS OF WRITTEN EXAMINATIONS IN MATHEMATICS

Name in Czech

STANDARDNÍ FORMA VS. DVĚ ALTERNATIVNÍ FORMY PÍSEMNÝCH ZKOUŠEK Z MATEMATIKY

Authors

ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Renata MAJOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr TESAŘ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1st ed. Prague, Efficiency and Responsibility in Education 2022 : Proceedings of the 19th International Conference, p. 165-171, 7 pp. 2022

Publisher

Czech University of Life Sciences Prague

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-213-3197-6

ISSN

Keywords (in Czech)

Forma zkoušky; matematika; online zkouška; statistické vyhodnocení; psaný test

Keywords in English

Form of examination; mathematics; online exam; statistical evaluation; written test

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/8/2022 08:57, Mgr. Jitka Štruncová

Abstract

V originále

The aim of this article is to describe and compare the results of written examinations in mathematics at the University of Finance and Administration in Prague, which were conducted in three different forms: standard (face-to-face), correspondence (individual test preparation sent electronically for checking) and online (under the direct supervision of an examiner via camera). The main objective is to determine whether the two alternative forms (correspondence or online) are suitable substitutes for the standard form. For a better comparison, the results of the summer semesters of three consecutive academic years, when a different form of examination was used each time, are used. Statistical evaluation showed that standard and correspondence forms of testing led to similar student performance, while students were less successful online. Possible reasons for the results are analysed.

In Czech

Cílem tohoto článku je popsat a porovnat výsledky písemných zkoušek z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze, které byly provedeny ve třech různých formách: standardní (prezenční), korespondenční (individuální příprava na test zaslaná elektronicky ke kontrole) a online (pod přímým dohledem zkoušejícího prostřednictvím kamery). Hlavním cílem je zjistit, zda jsou tyto dvě alternativní formy (korespondenční nebo online) vhodnou náhradou za standardní formulář. Pro lepší srovnání jsou použity výsledky letních semestrů tří po sobě jdoucích akademických let, kdy byla použita pokaždé jiná forma zkoušky. Statistické vyhodnocení ukázalo, že standardní a korespondenční formy testování vedly k podobným výkonům studentů, zatímco studenti byli méně úspěšní online. Možné důvody výsledků jsou analyzovány.