LEŠKA, Rudolf, Michal TOMČÍK a Pavel ZAHRÁDKA. Sozial-, Kultur- und Bildungsdienstleistungen der tschechischen Verwertungsgesellschaften aus der Perspektive ihrer Benefizient_innen. In Malte ZILL, Stephan KLINGNER, Georg FISCHER. Monopole im Medienindustriellen Komplex? Verwertungsgesellschaften gestern, heute, morgen. Marburg: Büchner-Verlag. s. 231-261. ISBN 978-3-96317-292-2. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sozial-, Kultur- und Bildungsdienstleistungen der tschechischen Verwertungsgesellschaften aus der Perspektive ihrer Benefizient_innen
Název česky Sociální, kulturní a vzdělávací služby českých KSP z pohledu jejich příjemců
Název anglicky Social, cultural and educational services of Czech collecting societies from the perspective of their beneficiaries
Autoři LEŠKA, Rudolf (703 Slovensko, garant, domácí), Michal TOMČÍK (203 Česká republika, domácí) a Pavel ZAHRÁDKA (203 Česká republika).
Vydání Marburg, Monopole im Medienindustriellen Komplex? Verwertungsgesellschaften gestern, heute, morgen, od s. 231-261, 31 s. 2022.
Nakladatel Büchner-Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/22:#0000953
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-3-96317-292-2
Klíčová slova česky Česká republika; podpora kultury; služby dalšího vzdělávání; sociální kompenzační fond
Klíčová slova anglicky Czech Republic; cultural support; further education services; social compensation fund
Štítky AR 2021-2022, odmeny_2023, RIV_2023_TAČR, xC1
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti TL03000271, projekt VaV.
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Změněno: 7. 2. 2023 08:24.
Anotace
Die Aufgaben der VGen umfassen neben Lizenzierung von Werken und anderen Schutzgegenständen Dienstleistungen für vertretene Rechteinhaber_innen. Gegenstand dieser Studie sind die Sozial-, Kultur- und Bildungsleistungen (SKB) der tschechischen VGen, die sowohl mit qualitativen als auch quantitativen sozialwissenschaftlichen Methoden untersucht werden. Unsere Erhebungen zeigen eine kritische Haltung der Vertretenen gegenüber der kollektiven Wahrnehmung, aber keine allgemeine Verurteilung. Es hat sich bestätigt, dass VGen ein „PR-Problem“ haben und die Kommunikation über ihre Aktivitäten verbessern müssen. Eine sachgerechte Vermarktung der SKB-Dienstleistungen könnte die Loyalität derjenigen gewinnen, die solche Leistungen in der Regel wünschen, auch wenn sie wissen, dass es vom Inkasso der VGen finanziert wurde. Es lässt sich jedoch feststellen, dass für die Vertretenen bei der Bewertung der kollektiven Wahrnehmung nicht die Qualität der erbrachten Dienstleistungen, sondern die Höhe der ausgezahlten Tantiemen ausschlaggebend war.
Anotace česky
Kromě poskytování licencí na díla a jiné předměty ochrany patří mezi úkoly CC i služby pro zastupované nositele práv. Předmětem této studie jsou sociální, kulturní a vzdělávací služby (SKS) poskytované českými KC, které jsou zkoumány pomocí kvalitativních i kvantitativních sociálněvědních metod. Naše průzkumy ukazují kritický postoj zastoupených ke kolektivnímu vnímání, ale žádné obecné odsouzení. Potvrdilo se, že SG mají "problém s PR" a potřebují zlepšit komunikaci o svých aktivitách. Vhodný marketing služeb SKB by mohl získat loajalitu těch, kteří o tyto služby obvykle stojí, i když vědí, že byly financovány z výběru VGen. Lze však vyvodit závěr, že pro zastoupené nebyla rozhodující kvalita poskytovaných služeb, ale výše vyplacených autorských honorářů, která byla rozhodující pro hodnocení kolektivního vnímání.
Anotace anglicky
In addition to licensing of works and other protected subject matter, the tasks of the CCs include services for represented right holders. The subject of this study is the social, cultural and educational services (SCS) provided by Czech CCs, which are investigated using both qualitative and quantitative social science methods. Our surveys show a critical attitude of the represented towards the collective perception, but no general condemnation. It has been confirmed that SGs have a "PR problem" and need to improve communication about their activities. Proper marketing of SKB services could win the loyalty of those who usually want such services, even if they know that it was financed by the collection of the VGen. However, it can be concluded that for those represented, it was not the quality of the services provided but the amount of royalties paid that was decisive in evaluating the collective perception.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 01:15