KUBÍČKOVÁ, Dana, Vladimír NULÍČEK a Irena JINDŘICHOVSKÁ. Factors influencing the financial literacy of young people – study from the Czech Republic. Online. In IATED Academy. Proceedings ICERI2022. Seville: IATED, 2022, s. 544-546, 2 s. ISBN 978-84-09-45476-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Factors influencing the financial literacy of young people – study from the Czech Republic
Název česky Faktory ovlivňující finanční gramotnost mladých lidí - studie z České republiky
Autoři KUBÍČKOVÁ, Dana, Vladimír NULÍČEK a Irena JINDŘICHOVSKÁ.
Vydání Seville, Proceedings ICERI2022, od s. 544-546, 2 s. 2022.
Nakladatel IATED
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-84-09-45476-1
Doi http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022
Klíčová slova česky Finanční gramotnost, faktory ovlivňující finanční gramotnost, profesní orientace, regionální faktory
Klíčová slova anglicky Financial literacy, factors influencing the financial literacy, profesional orientation, regional factors
Štítky AR 2022-2023, odmeny_2023, POZNÁMKA, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Změněno: 25. 11. 2022 09:50.
Anotace
The result of many researches and theoretical works is the refinement of the content of the category of financial literacy and a more detailed identification of its level in various conditions including the factors that influence it. The aim of our research was to find out the level of the young people´s financial literacy in the Czech Republic in the post-covid era and to verify the influence of the selected factors. To find out the level of the financial literacy and the influence of the selected factors we used the method of questionnaire survey which included questions of different forms based on the structure definition of financial literacy made by OECD. The target group were the students of the last years of the primary and the secondary schools and the universities. The secondary schools and universities were of various professional orientations. In order to determine the factors which influence the level of financial literacy the students from different regions and cities were adressed. The results confirmed our hypothesis that there are some differences in the level of financial literacy as a results of the students age. The importance of professional orientation was not confirmed. As an important factor emerged regional specificities: students from larger cities and more industrially developed regions showed a higher level of financial literacy.
Anotace česky
Výsledkem mnoha výzkumů a teoretických prací je zpřesnění obsahu kategorie finanční gramotnosti a podrobnější určení její úrovně v různých podmínkách včetně faktorů, které ji ovlivňují. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit úroveň finanční gramotnosti mladých lidí v České republice v postkovidní době a ověřit vliv vybraných faktorů. Ke zjištění úrovně finanční gramotnosti a vlivu vybraných faktorů jsme použili metodu dotazníkového šetření, které obsahovalo otázky různých forem vycházející ze strukturální definice finanční gramotnosti vytvořené OECD. Cílovou skupinou byli studenti posledních ročníků základních a středních škol a vysokých škol. Střední a vysoké školy byly různého odborného zaměření. Za účelem zjištění faktorů, které ovlivňují úroveň finanční gramotnosti, byli osloveni studenti z různých regionů a měst. Výsledky potvrdily naši hypotézu, že existují určité rozdíly v úrovni finanční gramotnosti v důsledku věku studentů. Význam profesní orientace se nepotvrdil. Jako důležitý faktor se ukázala regionální specifika: studenti z větších měst a průmyslově rozvinutějších regionů vykazovali vyšší úroveň finanční gramotnosti.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 21:05