J
2023
The Role of Cultural Intelligence Facets in Cross-Cultural Adjustment
WAWROSZ, Petr a Miroslav JURÁSEK
Základní údaje
Originální název
The Role of Cultural Intelligence Facets in Cross-Cultural Adjustment
Název česky
Úloha aspektů kulturní inteligence v mezikulturní adaptaci
Autoři
WAWROSZ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Miroslav JURÁSEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Journal of Intercultural Communication Research, Abingdon-on-Thames, Taylor & Francis, 2023, 1747-5759
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/04274644:_____/23:#0000967
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Kulturní inteligence, mezikulturní přizpůsobení, mezinárodní zkušenosti, jazykové znalosti
Klíčová slova anglicky
Cultural intelligence; intercultural adjustment; international experience; language skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The construct of cultural intelligence (“CQ”) consists of four facets (metacognitive, cognitive, motivational, and behavioural). The objective of this study is to identify the CQ facet best able to predict overall intercultural adjustment. Twenty independent hierarchical multiple regression models were performed on a sample of 189 international students studying at Czech universities in a foreign language. The results showed that the CQ facet that best predicts intercultural adjustment, when controlling for demographic variables and preparedness for study abroad, is the motivational CQ facet. However, a significant relationship was also discovered for all remaining CQ facets and intercultural adjustment.
Česky
Konstrukt kulturní inteligence ("CQ") se skládá ze čtyř aspektů (metakognitivní, kognitivní, motivační a behaviorální). Cílem této studie je určit aspekt CQ, který nejlépe předpovídá celkové mezikulturní přizpůsobení. Na vzorku 189 zahraničních studentů studujících na českých vysokých školách v cizím jazyce bylo provedeno dvacet nezávislých hierarchických vícenásobných regresních modelů. Výsledky ukázaly, že aspektem CQ, který nejlépe předpovídá interkulturní přizpůsobení při kontrole demografických proměnných a připravenosti na studium v zahraničí, je motivační aspekt CQ. Významný vztah byl však zjištěn i u všech zbývajících aspektů CQ a interkulturního přizpůsobení.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 20:25