J
2021
Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie
KNIHOVÁ, Ladislava
Basic information
Original name
Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie
Name in Czech
Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie
Name (in English)
Customer education saw the light of day 125 years ago or the emergence of an education-based marketing strategy
Authors
KNIHOVÁ, Ladislava
Edition
Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2021, 1211-5622
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Digitální marketingová strategie, edukační marketingová strategie, edukační obsah, obsahový marketing, vzdělávání zákazníků.
Keywords in English
Digital marketing strategy, education-based marketing strategy, educational content, content marketing, customer education.
V originále
Psal se rok 1895. Ano, i tehdy existoval svět: nebyl internet ani mobilní telefon, bylo to dávno před vynálezem televize, Edison a Tesla řešili otázku, zda je vhodný stejnosměrný nebo střídavý proud, a bylo to rok před tím, než Ministerstvo pošty zahájilo experiment s bezplatným doručováním pošty na americkém venkově. V té době již úspěšná společnost John Deere, proslulá výrobou pluhů, brán a kypřičů půdy, přišla s vizionářským nápadem vydávat časopis pro americké farmáře The Furrow. Na scénu vstoupil předchůdce dnešního edukačního marketingu.
In English
The year was 1895. Yes, there was a world then, too: there was no Internet or cell phone, it was long before the invention of television, Edison and Tesla were trying to resolve the question of whether the direct or alternating current was appropriate, and it was a year before the Post Office Department began its experiment with free mail delivery in rural America. John Deere, by then a successful company famous for making plows, harrows, and tillers, came up with the visionary idea of publishing The Furrow, a magazine for American farmers. The predecessor of today's education-based marketing entered the scene.
Displayed: 9/11/2024 07:11