J 2021

Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie

Name in Czech

Vzdělávání zákazníků spatřilo světlo světa před 125 lety aneb počátky edukační marketingové strategie

Name (in English)

Customer education saw the light of day 125 years ago or the emergence of an education-based marketing strategy

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava

Edition

Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2021, 1211-5622

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

Digitální marketingová strategie, edukační marketingová strategie, edukační obsah, obsahový marketing, vzdělávání zákazníků.

Keywords in English

Digital marketing strategy, education-based marketing strategy, educational content, content marketing, customer education.

Tags

Reviewed
Změněno: 16/12/2022 08:16, PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA

Abstract

V originále

Psal se rok 1895. Ano, i tehdy existoval svět: nebyl internet ani mobilní telefon, bylo to dávno před vynálezem televize, Edison a Tesla řešili otázku, zda je vhodný stejnosměrný nebo střídavý proud, a bylo to rok před tím, než Ministerstvo pošty zahájilo experiment s bezplatným doručováním pošty na americkém venkově. V té době již úspěšná společnost John Deere, proslulá výrobou pluhů, brán a kypřičů půdy, přišla s vizionářským nápadem vydávat časopis pro americké farmáře The Furrow. Na scénu vstoupil předchůdce dnešního edukačního marketingu.

In English

The year was 1895. Yes, there was a world then, too: there was no Internet or cell phone, it was long before the invention of television, Edison and Tesla were trying to resolve the question of whether the direct or alternating current was appropriate, and it was a year before the Post Office Department began its experiment with free mail delivery in rural America. John Deere, by then a successful company famous for making plows, harrows, and tillers, came up with the visionary idea of publishing The Furrow, a magazine for American farmers. The predecessor of today's education-based marketing entered the scene.