J 2021

The Role of Educational Content in a Digital Marketing Strategy

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

The Role of Educational Content in a Digital Marketing Strategy

Name in Czech

Role edukačního obsahu v digitální marketingové strategii

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava

Edition

Communication Today, FMK UCM Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2021, 1338-130X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

UT WoS

000654696200012

Keywords (in Czech)

obsahový marketing, zákaznické imerzivní učení, vyspělost digitální komunikace, digitální marketingová strategie, vzdělávací obsah, edukační marketing, software jako služba

Keywords in English

content marketing, customer-immersive learning, digital communication maturity, digital marketing strategy, educational content, education-based marketing, software-as-a-service

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 7/2/2023 15:00, Mgr. Jitka Štruncová

Abstract

V originále

Being under the pressure of uncertain times, galloping technology and dynamic changes in customer behaviour, companies hold their business managers accountable for fostering greater organisational achievements. While marketing budgets are shrinking, marketing professionals must deal with ongoing media fragmentation and declining advertisement performance. In their attempt to seek innovative communication channels, companies have started to recognise the high potential of customer education. This study’s objective is to identify, analyse and interpret the role of educational content in a digital marketing strategy. Educational content, formats and platforms are examined with the aim of suggesting efficient changes in the design of digital communication strategies appropriate to technology brands. The author has devised a Digital Communication Maturity Assessment Model as a tool for companies to carry out a reliable internal audit of digital communication processes. Based on the Fogg Behaviour Model, new types of customer relationships can be built with the help of relevant educational content which has been carefully crafted and adapted for customer-immersive learning. The insight into educational content implementation in technology brands’ digital communication represents an added value to this study. To further elaborate on the topic, the author suggests new opportunities for future research as well as specific research avenues.

In Czech

Pod tlakem nejisté doby, rychlého rozvoje technologií a dynamických změn v chování zákazníků kladou společnosti na své obchodní manažery odpovědnost za podporu větších organizačních úspěchů. Zatímco marketingové rozpočty se snižují, marketingoví odborníci se musí vypořádat s pokračující fragmentací médií a klesajícím výkonem reklamy. Ve snaze hledat inovativní komunikační kanály si firmy začaly uvědomovat vysoký potenciál vzdělávání zákazníků. Cílem této studie je identifikovat, analyzovat a interpretovat roli vzdělávacího obsahu v digitální marketingové strategii. Vzdělávací obsah, formáty a platformy jsou zkoumány s cílem navrhnout účinné změny v návrhu digitálních komunikačních strategií vhodných pro technologické značky. Autorka přichází s návrhem modelu pro hodnocení zralosti digitální komunikace jako nástroje pro firmy, který jim umožní provést spolehlivý interní audit procesů digitální komunikace. Na základě Foggova modelu chování lze budovat nové typy vztahů se zákazníky pomocí relevantního vzdělávacího obsahu, který byl pečlivě vytvořen a přizpůsoben pro imerzivní učení zákazníků. Poznatky týkající se implementace vzdělávacího obsahu do digitální komunikace technologických značek představují přidanou hodnotu této studie. Pro další rozpracování tématu autorka navrhuje nové možnosti budoucího výzkumu i konkrétní výzkumné cesty.