J
2021
The Role of Educational Content in a Digital Marketing Strategy
KNIHOVÁ, Ladislava
Basic information
Original name
The Role of Educational Content in a Digital Marketing Strategy
Name in Czech
Role edukačního obsahu v digitální marketingové strategii
Authors
KNIHOVÁ, Ladislava
Edition
Communication Today, FMK UCM Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2021, 1338-130X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
obsahový marketing, zákaznické imerzivní učení, vyspělost digitální komunikace, digitální marketingová strategie, vzdělávací obsah, edukační marketing, software jako služba
Keywords in English
content marketing, customer-immersive learning, digital communication maturity, digital marketing strategy, educational content, education-based marketing, software-as-a-service
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Being under the pressure of uncertain times, galloping technology and dynamic changes in customer behaviour, companies hold their business managers accountable for fostering greater organisational achievements. While marketing budgets are shrinking, marketing professionals must deal with ongoing media fragmentation and declining advertisement performance. In their attempt to seek innovative communication channels, companies have started to recognise the high potential of customer education. This study’s objective is to identify, analyse and interpret the role of educational content in a digital marketing strategy. Educational content, formats and platforms are examined with the aim of suggesting efficient changes in the design of digital communication strategies appropriate to technology brands. The author has devised a Digital Communication Maturity Assessment Model as a tool for companies to carry out a reliable internal audit of digital communication processes. Based on the Fogg Behaviour Model, new types of customer relationships can be built with the help of relevant educational content which has been carefully crafted and adapted for customer-immersive learning. The insight into educational content implementation in technology brands’ digital communication represents an added value to this study. To further elaborate on the topic, the author suggests new opportunities for future research as well as specific research avenues.
In Czech
Pod tlakem nejisté doby, rychlého rozvoje technologií a dynamických změn v chování zákazníků kladou společnosti na své obchodní manažery odpovědnost za podporu větších organizačních úspěchů. Zatímco marketingové rozpočty se snižují, marketingoví odborníci se musí vypořádat s pokračující fragmentací médií a klesajícím výkonem reklamy. Ve snaze hledat inovativní komunikační kanály si firmy začaly uvědomovat vysoký potenciál vzdělávání zákazníků. Cílem této studie je identifikovat, analyzovat a interpretovat roli vzdělávacího obsahu v digitální marketingové strategii. Vzdělávací obsah, formáty a platformy jsou zkoumány s cílem navrhnout účinné změny v návrhu digitálních komunikačních strategií vhodných pro technologické značky. Autorka přichází s návrhem modelu pro hodnocení zralosti digitální komunikace jako nástroje pro firmy, který jim umožní provést spolehlivý interní audit procesů digitální komunikace. Na základě Foggova modelu chování lze budovat nové typy vztahů se zákazníky pomocí relevantního vzdělávacího obsahu, který byl pečlivě vytvořen a přizpůsoben pro imerzivní učení zákazníků. Poznatky týkající se implementace vzdělávacího obsahu do digitální komunikace technologických značek představují přidanou hodnotu této studie. Pro další rozpracování tématu autorka navrhuje nové možnosti budoucího výzkumu i konkrétní výzkumné cesty.
Displayed: 2/11/2024 00:17