J 2022

The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech

Name in Czech

The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech

Name (in English)

The Best Marketing is Education: Are customers open to educational content aka education-based marketing in data

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2022, 1211-5622

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Odkaz na text výsledku

RIV identification code

RIV/04274644:_____/22:#0000919

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

edukační marketing; edukační obsah; MML-TGI; průřezová analýza; vzdělávání zákazníků

Keywords in English

education-based marketing; educational content; MML-TGI; cross-sectional analysis; customer education

Tags

AR 2022-2023, edukační marketing, obsahový marketing, odmeny_2023, POZNÁMKA, RIV_2023, xJ5

Tags

Reviewed
Změněno: 22/2/2023 10:05, Mgr. Jitka Štruncová

Abstract

ORIG EN

V originále

Již v roce 1991 ve své prezentaci NeXT marketing strategy Steve Jobs citoval myšlenku marketingového guru jménem Regis McKenna "Nejlepší marketing je vzdělávání". Je to již tři desetiletí, a tak je vhodné si položit otázku, nakolik jsou lidé v současnosti přístupni vzdělávacímu obsahu jako součásti marketingového sdělení. Které věkové a vzdělanostní skupiny jsou nejvhodnějšími segmenty pro zacílení edukačního obsahu? A jak je to s jejich postojem k reklamě? Aktuální data za rok 2021 pro tento výzkum poskytla společnost Median s.r.o. v rámci výzkumu MML-TGI.

In English

As early as 1991, in his NeXT marketing strategy presentation, Steve Jobs quoted the idea of a marketing guru named Regis McKenna "The best marketing is education". It's been three decades now, so it's worth asking the question of how open people are today to educational content as part of marketing messages. Which age and education groups are the most appropriate segments to target with educational content? And what about their attitudes towards advertising? The latest 2021 data for this research was provided by Median Ltd. as part of the MML-TGI research.
Displayed: 19/11/2024 00:33