J
2022
The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech
KNIHOVÁ, Ladislava
Basic information
Original name
The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech
Name in Czech
The Best Marketing is Education: jsou zákazníci přístupni vzdělávacímu obsahu aneb edukační marketing v datech
Name (in English)
The Best Marketing is Education: Are customers open to educational content aka education-based marketing in data
Edition
Marketing & komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2022, 1211-5622
Other information
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/04274644:_____/22:#0000919
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
edukační marketing; edukační obsah; MML-TGI; průřezová analýza; vzdělávání zákazníků
Keywords in English
education-based marketing; educational content; MML-TGI; cross-sectional analysis; customer education
V originále
Již v roce 1991 ve své prezentaci NeXT marketing strategy Steve Jobs citoval myšlenku marketingového guru jménem Regis McKenna "Nejlepší marketing je vzdělávání". Je to již tři desetiletí, a tak je vhodné si položit otázku, nakolik jsou lidé v současnosti přístupni vzdělávacímu obsahu jako součásti marketingového sdělení. Které věkové a vzdělanostní skupiny jsou nejvhodnějšími segmenty pro zacílení edukačního obsahu? A jak je to s jejich postojem k reklamě? Aktuální data za rok 2021 pro tento výzkum poskytla společnost Median s.r.o. v rámci výzkumu MML-TGI.
In English
As early as 1991, in his NeXT marketing strategy presentation, Steve Jobs quoted the idea of a marketing guru named Regis McKenna "The best marketing is education". It's been three decades now, so it's worth asking the question of how open people are today to educational content as part of marketing messages. Which age and education groups are the most appropriate segments to target with educational content? And what about their attitudes towards advertising? The latest 2021 data for this research was provided by Median Ltd. as part of the MML-TGI research.
Displayed: 16/7/2025 02:21