D
2022
Hybrid Work Models: Effective and Efficient Post-Pandemic Work Arrangements
KNIHOVÁ, Ladislava and Otakar NĚMEC
Basic information
Original name
Hybrid Work Models: Effective and Efficient Post-Pandemic Work Arrangements
Name in Czech
Hybridní pracovní modely: efektivní a účinné post-pandemické pracovní režimy
Edition
1. vyd. Praha, International Days of Statistics and Economics Conference Proceedings September 8–10, 2022, p. 240-249, 10 pp. 2022
Publisher
Libuše Macáková, Melandrinum
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
digitální kompetence, digitálně zdatný pracovník, rámec pro hybridní pracovní kontext, řízení týmu na dálku, rekvalifikační a nadstavbové vzdělávací kurzy
Keywords in English
digital competency, digitally savvy worker, Hybrid Work Context Framework, remote team management, reskilling and upskilling courses
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The coronavirus pandemic has prompted discussions on designing hybrid work models of flexible working in a post-pandemic world. Digitally savvy workers are at the core of these discussions as their digital skills not only enable the rise of hybrid work models but make them indispensable for company growth and success. The scientific literature on hybrid working models does not offer many studies either regarding remote team management needs identification or organizational readiness for the coming changes. Therefore, the objective of this study is twofold. Firstly, this study, supported by secondary data from Gartner's global employee survey, attempts to bridge this gap and complement the emerging debate on the future of hybrid work. Secondly, the objective of this paper is to devise a Hybrid Work Context Framework to help companies assess their level of readiness for the new working arrangements. In conclusion, along with formulating a set of managerial recommendations that may help design agile hybrid work arrangements, existing opportunities for reskilling and upskilling through online learning courses were evaluated and suggested. These conclusions should help managers fully exploit the newly emerging competitive business opportunities.
In Czech
Pandemie koronaviru podnítila diskuse o vytváření hybridních pracovních modelů flexibilní práce ve světě po vypuknutí pandemie. Digitálně zdatní pracovníci jsou v centru těchto diskusí, protože jejich digitální dovednosti nejen umožňují vznik hybridních pracovních modelů, ale činí je nepostradatelnými pro růst a úspěch společnosti. Odborná literatura o modelech hybridní práce nenabízí mnoho studií, které by se týkaly jak identifikace potřeb řízení týmů na dálku, tak i připravenosti organizací na nadcházející změny. To je důvodem, proč tato studie sleduje dva cíle. Zaprvé se tato studie, podpořená sekundárními údaji z globálního průzkumu společnosti Gartner zaměřeného na zaměstnance, pokouší tuto mezeru překlenout a doplnit tak vznikající diskusi o budoucnosti hybridní práce. Za druhé je cílem této studie navrhnout rámec kontextu hybridní práce. Tento rámec pomůže společnostem posoudit úroveň jejich připravenosti na nové pracovní režimy. V závěru byly společně s formulací souboru manažerských doporučení, která mohou pomoci navrhnout agilní hybridní pracovní uspořádání, zhodnoceny a navrženy stávající možnosti rekvalifikace a zvyšování kvalifikace prostřednictvím online vzdělávacích kurzů. Tyto závěry pomohou manažerům plně využít nově vznikající obchodní příležitosti, které zvýší jejich konkurenceschopnost.
Displayed: 9/11/2024 10:36