d 2021

Stříbrná generace a televizní reklama

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Stříbrná generace a televizní reklama

Name in Czech

Stříbrná generace a televizní reklama

Name (in English)

Silver Generation and TV Commercials

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava

Edition

Doba seniorů, p. 8-9, 2 pp. 2021

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50901 Other social sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISSN

Keywords (in Czech)

televizní reklama, tichá generace, baby boomers, reklamní blok

Keywords in English

TV commercials, silent generation, baby boomers, commercial block

Tags

Reviewed
Změněno: 9/1/2023 14:37, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Čas jim vetkal stříbro do vlasů, jsou nedílnou součástí našich životů a označení „stříbrná generace“ je ukázkou toho, že kategorie, na které si náš svět potrpí, můžou občas být i snadno pochopitelné. Ano, hovoříme o seniorech a jejich životním stylu. Hned na úvod si položme otázku, zda marketingoví odborníci dobře znají jejich skutečné potřeby, přání a touhy, aby komunikace s touto cílovou skupinou byla nejen efektivní, ale především správně zacílená, příjemná a srozumitelná.

In English

Time has woven silver into their hair, they are an integral part of our lives, and the "silver generation" label is an example of how the categories our world revels in can sometimes be easy to understand. Yes, we are talking about seniors and their lifestyles. Let's ask ourselves from the very beginning whether marketers know their real needs, wants, and desires so that communication with this target group is not only effective but, above all, properly targeted, pleasant and comprehensible.