Detailed Information on Publication Record
2021
Stříbrná generace a televizní reklama
KNIHOVÁ, LadislavaBasic information
Original name
Stříbrná generace a televizní reklama
Name in Czech
Stříbrná generace a televizní reklama
Name (in English)
Silver Generation and TV Commercials
Authors
KNIHOVÁ, Ladislava
Edition
Doba seniorů, p. 8-9, 2 pp. 2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50901 Other social sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
ISSN
Keywords (in Czech)
televizní reklama, tichá generace, baby boomers, reklamní blok
Keywords in English
TV commercials, silent generation, baby boomers, commercial block
Tags
Reviewed
Změněno: 9/1/2023 14:37, Mgr. Tereza Denišová, DiS.
V originále
Čas jim vetkal stříbro do vlasů, jsou nedílnou součástí našich životů a označení „stříbrná generace“ je ukázkou toho, že kategorie, na které si náš svět potrpí, můžou občas být i snadno pochopitelné. Ano, hovoříme o seniorech a jejich životním stylu. Hned na úvod si položme otázku, zda marketingoví odborníci dobře znají jejich skutečné potřeby, přání a touhy, aby komunikace s touto cílovou skupinou byla nejen efektivní, ale především správně zacílená, příjemná a srozumitelná.
In English
Time has woven silver into their hair, they are an integral part of our lives, and the "silver generation" label is an example of how the categories our world revels in can sometimes be easy to understand. Yes, we are talking about seniors and their lifestyles. Let's ask ourselves from the very beginning whether marketers know their real needs, wants, and desires so that communication with this target group is not only effective but, above all, properly targeted, pleasant and comprehensible.