V 2022

Vzdělávání v rodinných podnicích : Studie k průzkumu kvality rodinného podnikání : Souhrnná výzkumná zpráva

RYDVALOVÁ, Petra, Naděžda PETRŮ and Eliška VALENTOVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávání v rodinných podnicích : Studie k průzkumu kvality rodinného podnikání : Souhrnná výzkumná zpráva

Name in Czech

Vzdělávání v rodinných podnicích : Studie k průzkumu kvality rodinného podnikání : Souhrnná výzkumná zpráva

Name (in English)

Education in the family businesses : Study to survey the quality of family business : Summary research report

Authors

RYDVALOVÁ, Petra, Naděžda PETRŮ and Eliška VALENTOVÁ

Edition

1. vyd. Praha, 43 pp. 2022

Publisher

AMSP ČR, MPO

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

rodinné podnikání; kvalita; vzdělávání

Keywords in English

family business; quality; education

Tags

AR 2022-2023, POZNÁMKA
Změněno: 7/3/2023 13:57, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG EN

V originále

Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd. Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd. Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd. Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd.

In English

The aim of this research study is to define a framework for an approach to supporting family business education, based on the investigation of the current state of knowledge using a qualitative survey. Delimitation approach is built on the confrontation of findings from quantitative survey No. 92/2022 (AMSP CR, 2022) with qualitative research using guided interviews in selected family businesses that demonstrated a high rating within the National Award of the Czech Republic for quality in family business. On purpose was to find out the methods of education, the field focus of educational activities, forms of family cooperation companies with educational institutions, interest in internships as a form of education for successors, existing ways of financing educational activities and their evaluation, etc.
Displayed: 15/11/2024 07:45