V originále
Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd. Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd. Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd. Cílem této výzkumné studie je vymezit rámec pro přístup k podpoře vzdělávání rodinného podnikání, a to na základě došetření stávajícího stavu poznání pomocí kvalitativního průzkumu. Vymezení přístupu je postaveno na konfrontaci zjištění z kvantitativního průzkumu č. 92/2022 (AMSP ČR, 2022) s kvalitativním výzkumem a to pomocí řízených rozhovorů u vybraných rodinných podniků, které prokázaly vysoké hodnocení v rámci Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání. Záměrem bylo zjistit způsoby vzdělávání, oborové zaměření vzdělávacích aktivit, formy spolupráce rodinných podniků se vzdělávacími institucemi, zájem o stáže jako formy vzdělávání pro nástupníky, stávající způsoby financování vzdělávacích aktivit a jejich hodnocení, atd.
In English
The aim of this research study is to define a framework for an approach to supporting family business education, based on the investigation of the current state of knowledge using a qualitative survey. Delimitation approach is built on the confrontation of findings from quantitative survey No. 92/2022 (AMSP CR, 2022) with qualitative research using guided interviews in selected family businesses that demonstrated a high rating within the National Award of the Czech Republic for quality in family business. On purpose was to find out the methods of education, the field focus of educational activities, forms of family cooperation companies with educational institutions, interest in internships as a form of education for successors, existing ways of financing educational activities and their evaluation, etc.