D
2022
Hybrid Work Success in the Context of Knowledge and Skills Transformation
KNIHOVÁ, Ladislava a Otakar NĚMEC
Základní údaje
Originální název
Hybrid Work Success in the Context of Knowledge and Skills Transformation
Název česky
Úspěšnost hybridní práce v kontextu transformace znalostí a dovedností
Vydání
Praha, RELIK 2022 Reprodukce lidského kapitálu - vzájemné vazby a souvislosti, od s. 369-378, 10 s. 2022
Nakladatel
Vysoká škola ekonomická v Praze
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
přístup ke vzdělávání, hybridní pracovní modely, transformace znalostí a dovedností, řízení týmů na dálku, získávání nových dovednosti
Klíčová slova anglicky
attitude to education, hybrid work models, knowledge and skills transformation, remote team management, newskilling
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Companies operating in an era of constant upheaval are well aware of the fact that hybrid work models are here to stay. Forward-thinking managers are evaluating the first post-pandemic experience, recognising the many vulnerabilities of remote working, from the issue of volatile work productivity to the need to transform the knowledge and skills of managers and members of hybrid teams. We can craft many bold visions about the future; however, we need a techsavvy and educated workforce to implement them successfully. The scientific literature on hybrid working models offers new studies on remote teams' management needs and the portfolio of new skills to be acquired by both managers and members of the hybrid workforce to ensure the organisational readiness for the upcoming changes. However, there needs to be more research aimed at identifying employee attitudes regarding adopting educational content in the form of the new knowledge and skills necessary to excel in remote work. This study attempts to bridge this gap and complement the portfolio of innovative thinking on hybrid work models from the perspective of its future effectiveness. Based on the data from the longitudinal multi-client research of consumer behaviour, media consumption and lifestyle MML-TGI and applying selected demographic variables, the authors of this study present people's current attitudes towards educational content adoption and knowledge and skills acquisition. The collected data provides detailed information on the age and education cohorts that are most and least receptive to adopting educational content. The research results will serve middle and higher-level management of companies to make data-based decisions on the design of their training programmes, including justification of higher costs for modifying educational content and formats to maximize remote work success.
Česky
Společnosti působící v éře neustálých převratných změn jsou si dobře vědomy skutečnosti, že hybridní pracovní modely jsou zde, aby zůstaly. Prozíraví manažeři vyhodnocují první postpandemické zkušenosti, přičemž si uvědomují mnohá zranitelná místa práce na dálku, počínaje problematikou nestálé úrovně produktivity práce až po potřebu transformovat znalosti a dovednosti manažerů a členů hybridních týmů. Můžeme vytvářet mnoho odvážných vizí o budoucnosti; k jejich úspěšné realizaci však potřebujeme technicky zdatné a vzdělané pracovníky. Vědecká literatura o modelech hybridní práce nabízí nové studie o potřebách řízení vzdálených týmů a o portfoliu nových dovedností, které si musí osvojit jak manažeři, tak členové hybridní pracovní týmů, aby byla zajištěna organizační připravenost na nadcházející změny. Vyvstává však nutnost mít k dispozici více výzkumů zaměřených na zjišťování postojů zaměstnanců k přijímání vzdělávacího obsahu v podobě nových znalostí a dovedností nezbytných pro vynikající výkon práce na dálku. Tato studie se pokouší překlenout tuto mezeru a doplnit portfolio inovativních úvah o hybridních formách práce z hlediska jejich budoucí efektivity. Na základě údajů z longitudinálního multiklientského výzkumu spotřebitelského chování, konzumace médií a životního stylu MML-TGI a s použitím vybraných demografických proměnných představují autoři této studie současné postoje lidí k osvojování vzdělávacího obsahu a získávání znalostí a dovedností. Získaná data poskytují podrobné informace o věkových a vzdělanostních kohortách, které jsou nejvíce a nejčastěji nejméně vnímavé k osvojování vzdělávacího obsahu. Výsledky výzkumu poslouží střednímu a vyššímu managementu firem k rozhodování na základě dat o podobě jejich vzdělávacích programů, včetně zdůvodnění vyšších nákladů na úpravu vzdělávacího obsahu a formátů s cílem maximalizovat úspěšnost práce na dálku.
Zobrazeno: 16. 11. 2024 09:28