EISEL, Juraj. Asertivita a řešení konfliktů manažerem (Assertiveness and conflict resolution by the manager). 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Asertivita a řešení konfliktů manažerem |
Name in Czech | Asertivita a řešení konfliktů manažerem |
Name (in English) | Assertiveness and conflict resolution by the manager |
Authors | EISEL, Juraj. |
Edition | 2022. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Popularizing texts and activities |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | University of Finance and Administration |
Keywords (in Czech) | Asertivita, agresivita, pasivita, komunikace, konflikty, manažer. |
Keywords in English | Assertiveness, aggressiveness, passivity, communication, conflicts, manager. |
Tags | AR 2022-2023 |
Changed by | Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 11/1/2023 09:20. |
Abstract |
---|
V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují. |
Abstract (in Czech) |
---|
V současné praxi komunikace představuje základní spojovací článek mezi lidmi. Stala se podstatou veškerých mezilidských vztahů, součástí každé společné lidské činnosti. Nezastupitelnou roli má i v procesu řízení podniku. Komunikace se vytváří jako vztah mezi minimálně dvěma subjekty, kteří o sobě vědí a společně subjektivně sdílejí, prožívají a reagují na určitou objektivní situaci. Objektem komunikace je potom to, jak tuto situaci reflektují a řeší, jak na ni společně reagují. |
Abstract (in English) |
---|
In current practice, communication represents the basic connecting link between people. It has become the essence of all interpersonal relationships, a part of every common human activity. It also has an irreplaceable role in the company management process. Communication is created as a relationship between at least two subjects who know about each other and together subjectively share, experience and react to a certain objective situation. The object of communication is then how they reflect and solve this situation, how they react to it together. |
PrintDisplayed: 17/10/2024 05:50