d
2022
Základy manažerské komunikace a řešení problémových situací - pro mistry.
EISEL, Juraj
Basic information
Original name
Základy manažerské komunikace a řešení problémových situací - pro mistry.
Name in Czech
Základy manažerské komunikace a řešení problémových situací - pro mistry.
Name (in English)
Basics of managerial communication and solving problem situations - for masters.
Other information
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Komunikace, komunikační proces, druhy a zákonitosti komunikace, řeč těla.
Keywords in English
Communication, communication process, types and laws of communication, body language.
V originále
I vedoucí zaměstnanci mohou být vtaženi do potyček či konfliktů na svém oddělení. Proto by se měli snažit, aby podřízení jednali k sobě s úctou, udrželi emoce pod kontrolou, aby nesklouzli ve své komunikaci k vulgarismům a tím druhého jedince nepopudili ještě více. Opět by se daní jedinci měli snažit navzájem naslouchat, společně řešit vzniklou situaci a ujasnit si, čeho chtějí dosáhnout. Vedoucí pracovníci jsou vzorem svým podřízeným.
In English
Even senior employees can be drawn into skirmishes or conflicts in their department. Therefore, they should try to make subordinates treat each other with respect, keep their emotions under control, so that they do not slip into vulgarisms in their communication and thereby irritate the other individual even more. Again, the individuals in question should try to listen to each other, solve the situation together and clarify what they want to achieve. Managers are role models for their subordinates.
Displayed: 14/11/2024 22:17