d 2022

Základy manažerské komunikace a řešení problémových situací - pro mistry.

EISEL, Juraj

Basic information

Original name

Základy manažerské komunikace a řešení problémových situací - pro mistry.

Name in Czech

Základy manažerské komunikace a řešení problémových situací - pro mistry.

Name (in English)

Basics of managerial communication and solving problem situations - for masters.

Authors

EISEL, Juraj

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

Komunikace, komunikační proces, druhy a zákonitosti komunikace, řeč těla.

Keywords in English

Communication, communication process, types and laws of communication, body language.
Změněno: 11/1/2023 09:20, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

I vedoucí zaměstnanci mohou být vtaženi do potyček či konfliktů na svém oddělení. Proto by se měli snažit, aby podřízení jednali k sobě s úctou, udrželi emoce pod kontrolou, aby nesklouzli ve své komunikaci k vulgarismům a tím druhého jedince nepopudili ještě více. Opět by se daní jedinci měli snažit navzájem naslouchat, společně řešit vzniklou situaci a ujasnit si, čeho chtějí dosáhnout. Vedoucí pracovníci jsou vzorem svým podřízeným.

In English

Even senior employees can be drawn into skirmishes or conflicts in their department. Therefore, they should try to make subordinates treat each other with respect, keep their emotions under control, so that they do not slip into vulgarisms in their communication and thereby irritate the other individual even more. Again, the individuals in question should try to listen to each other, solve the situation together and clarify what they want to achieve. Managers are role models for their subordinates.